Info over de hengst Rousseau (Ferro x Roemer)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Skipper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:26

De merrie die we hebben gekocht had een Rousseau hengstenveulen aan de voet (die was jammer genoeg niet te koop )

Heel chique ding, correct gebouwd, hoog op de benen, mooi front, en super bewegen met veer en cadans waarbij je hem echt zag vertrekken van achteruit.

De merrie is een Champus x Sultan uit Nireina stam.

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:29

[quote="Skipper"]
Heel chique ding, correct gebouwd, hoog op de benen, mooi front, en super bewegen met veer en cadans waarbij je hem echt zag vertrekken van achteruit.
quote]

Dit zie en hoor je dus al meer hier over Rousseau-nakomelingen! Typisch!

Skipper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:57

Wij zitten er dan ook serieus over te denken om ook met Rousseau te gaan fokken en dan hopen dat er weer zo eentje uitkomt

Jan_VT

Re: Info over de hengst Rousseau (Ferro x Roemer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 11:30

Mansolein schreef:
Ik heb juist het idee dat hij wel wat verfijnt hoor. Hij is zelf niet erg massaal.

Dus niet echt het aanbrengen van maat en massa denk jij? Heeft hier iemand ook ervaringen mee?

Heeft iemand misschien de afstammelingenrapportage van Rousseau (van de veulens dan). Weet iemand misschien of zijn drie-jarige nakomelingen zijn gekeurd?

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:34

Nou volgens mij is Rousseau toch behoorlijk massaal. Aan de veulens en jaarlingen te Zien (die ik zo her en der ook in bladen zie), fokt hij behoorlijk wat maat en lengte door.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:53

Je moet niet vergeten dat er achter Roemer, Homerus 1 volbloed voorkomt en dan de "oude" gelderse hengsten. Ik denk echt niet dat deze hengst zou verfijnen op een merrie die dat wel nodig heeft. 1 van de redenen dat ik 'm heb laten staan iig, was imo ideaal geweest voor m'n merrie met Ferro en dan terugfokken op Roemer.

Hij heeft de kampioen van noord holland gebracht en ook bij de hengstenbezichtingen zaten een aantal Rousseau's.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:06

Wij hebben bij ons op stal ook een Rousseau veulen, erg mooi dier, maar idd rank, maar wel behoorlijk aan de maat.

Ik zou zelf, nu ik wat nafok gezien heb, voor Rousseau kiezen als ik een volle kleine merrie had die wat korter zou zijn.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:12

renes schreef:
Nou volgens mij is Rousseau toch behoorlijk massaal. Aan de veulens en jaarlingen te Zien (die ik zo her en der ook in bladen zie), fokt hij behoorlijk wat maat en lengte door.

maat en lengte ja. Maar dat is anders dan massaal.
Rousseau staat er om bekend dat hij bloed types fokt. Chique dus.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 13:13

Ik heb een tijdje geleden naar een 3 jarige Rousseau x Saros ruin gekeken, en dit was toch echt een bloederig diertje. Wel heel koel in de kop en fijn bewegen. Maar massa had hij zeker niet veel.

Cute

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:21

Ik zie van Rousseau ook voornamelijk chique bloedveulentjes.
Maat hebben ze over het algemeen wel. Mijn hengstveulen staat ook erg hoog op de benen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:50

wij hebben 2 rousseau X balzflug merrie´s een W´tje en een Z´tje, de oudere is zwart met een kolletje en kan erg leuk lopen!!! en is al aardig de hoogte in gegaan, en komt denk ik aankomende maand op stal. de jongste is echt een poppetje, super sjiek hoofdje er op, geweldige nek, maar ik hoop dat hij nog de hoogte in schiet.. maar ook deze kan heel leuk lopen!!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:04

Maar hij veredelt toch niet of wel?
Ferro x Roemer zou je niet verwachten. Op een bloedmerrie veredelt hij toch nog niet meer?

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:06

Topaanvoerders HK 2006 zijn:
Rhodium 25
Jazz 22
Indoctro 21
Rousseau 20 !!!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 12:53

Suzanne F. schreef:
Ferro x Roemer zou je niet verwachten. Op een bloedmerrie veredelt hij toch nog niet meer?

Ik zou denken van niet, vandaar ook mijn interesse. Ik lees in het bericht van SamSam dat hij er 20 heeft bijzitten in de eerste bezichtiging. Best interessant om te volgen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:16

Suzanne F. schreef:

ik weet niet of je de merrie jildonja kent van fam. pijnenburg, de moeder van obsession (v. partout) en Poegatsjov (v. gribaldi) daar komen deze 2 dus uit, ik vind het een mooie merrie, en ook sjiek, git zwart en mooi koppie er op. haar eerste rousseau veulen vond ik een beetje een lomp hoofd hebben, beetje groot. maar het tweede veulen is echt mega sjiek!!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:19

rockey schreef:
Suzanne F. schreef:

ik weet niet of je de merrie jildonja kent van fam. pijnenburg, de moeder van obsession (v. partout) en Poegatsjov (v. gribaldi) daar komen deze 2 dus uit, ik vind het een mooie merrie, en ook sjiek, git zwart en mooi koppie er op. haar eerste rousseau veulen vond ik een beetje een lomp hoofd hebben, beetje groot. maar het tweede veulen is echt mega sjiek!!

Dat heb ik wel meer gehoord dat hij wel soms lelijke koppen geeft, de merrie bij ons heeft ook een iets minder mooi hoofd, maar niet storend. En de hengst heeft gewoon een ontzettend mooi koppie!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 14:34

Dat lelijke hoofd komt van Ferro, die geeft dat vaak.