Hoe lang hebben jullie kunnen rijden? Merrie dragend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Hoe lang hebben jullie kunnen rijden? Merrie dragend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:21

mijn merrie is ook 6 maand drachtig (eind deze maand 7 )
ze heeft een anderhalve maand geleden een maand stilgestaand wegens drukkingen aan haar rug.
daarna was ze erg chagerijnig bij het aansingelen, (less: plette me tegen de muur, en tussen een zwara belgisch trekpaard en de muur is geen pretje )

Nuja, voor het moment rij ik nog zoals anders, alleen stap ik nu wat meer, maar das enkel omdat ze zo dicht in haar vacht zit.
deze middag nog een pittige rit voor de koets gedaan, en het was gepland om dit weekend een paar uur naar zee te gaan, helaas gaat dit nu niet door, maar dat komt nog een dezer weken
ze staat nog niet erg dik, maar misschien valt het (nog) niet op omdat ze zon zwaar ras is.
heeft het ras een verschil met hoe lang je mag doorrijden?
ze toont namelijk niks, ik rij met barefoot, en er reed een zwaardere persoon op, ze kreeg drukkingen van de stijgbeugelophanging.
het enige dat ze deed was lelijk doen bij aansingelen, tijdens het rijden niks.
ik zou er zo kunnen opgaan, ze 2 uur volop doen rijden, en dan ng een buitenrit maken, en op het einde vragen om te galoperen, ook al is ze doodmoe en buiten adem, nog zal ze het doen.
niet te doen dat beestje, dus ik ben wat bang dat ze niks laat merken, en ik dingen ga vragen dat ze in feite niet meer aankan...

Natje_86

Re: Hoe lang hebben jullie kunnen rijden? Merrie dragend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 13:17

Bij mij zit het zadel ook nog goed maar inderdaad het aansingelen word het probleem straks! Ik ga gewoon zonder zadel rijden! dan heb ik dat probleem niet meer!

gr nathalie

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:58

gelukkig dat je dat kunt
zonder zadel rijden van mij is niet echt een optie
ze gooit erg raar op, en ik kan het niet uitzitten, en ik denk dat het dan prettiger is om^paar keer per week aangsingeld te worden, en om een paar keer per week een hostend iemand op je rug te krijgen
eenmaal ze helemaal niet meer te berijden is zal ik zien of ze meekan als handpaard, en indien mogelijk voor de koets
en dan naar het einde toe gaan wandelen en longeren ofzo.

regina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 10:56

ik ben na 9 maand gestopt!

ging nog prima, maar kreeg het zwaar, want was een shet...

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:56

Ik rijd gewoon door tot het eind, natuurlijk niet keihard trainen meer, maar buitenritjes kan ze nog prima aan, dat heeft ze al 7 keer bewezen .