[TI] kleine tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lizzy_lisa

Re: kleine tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:58

Dit veulentje is ook eventueel te koop. (Blijft later ook een kleine maat tinker.)
Hier op deze foto zie je het hengstveulentje Black-Lucky . Hij is geboren op: 25-5-2005 De moeder is Sendy (1 ste premie merrie) Vader is Black-Shadow (sterhengst) Moeder is ook maar 1.40. De verwachte stokmaat van Black-Lucky is +/- 1.40 à 1.45. Black-Lucky kost 1000 euro.

Afbeelding

Afbeelding

De moeder staat ook bij ons Black-Lucky is nog niet gespeend.

Ook hebben wij nog meerdere veulentjes zie onze website.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:51

Hey, heb je wel toestemming gevraagd om mij in het openbaar te publiceren

Tis echt een lief veulen en hij zou wel het type zijn wat ik graag zou willen kopen! Mooi zwaar veulen met nu al heel veel behang, wat je in het echt veel beter ziet, het begint al bij zijn oksels!

Even een gekke vraag, maar verwachten jullie volgend jaar een volle broer of zus van Black Lucky? Volgend jaar wordt namelijk ook het veulen van Thora geboren, rond juli. Dan zouden ze met zijn tweetjes op kunnen groeien. Tegen de tijd dat die wordt afgespeend wil ik gaan kijken naar een veulen of het jaar daarop naar een jaarling en Black Lucky valt echt in mijn belangstelling qua bouw en karakter, maar hij is een jaartje te oud.. Het liefst zou ik weer een kleine zware erbij willen, Bonita is ook klein en erg zwaar gebouwd, dat vind ik persoonlijk toch het mooiste.

lizzy_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 08:11

Citaat:

Nee, maar is dit nodig dan?

Sendy is dit jaar gedekt door Tossy Go-Go en verwacht half mei in 2006 haar veulentje . Maar tegen die tijd kom je weer gewoon een dagje gezellig naar ons toe en wie weet hebben we dan wel weer een ander lief klein veulentje staan die klein blijft. Kijken kost niets kopen wel

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:38

lizzy_lisa schreef:
Citaat:

Nee, maar is dit nodig dan?

Sendy is dit jaar gedekt door Tossy Go-Go en verwacht half mei in 2006 haar veulentje . Maar tegen die tijd kom je weer gewoon een dagje gezellig naar ons toe en wie weet hebben we dan wel weer een ander lief klein veulentje staan die klein blijft. Kijken kost niets kopen wel

Haha, nee hoor, heb geen Copyright op mijn hoofd

Kom zeker weer eens kijken tegen die tijd!

puzzeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 06:18

Hier dan eindelijk een foto van Tiny Tooske. We hebben haar gisteren een beetje gewassen en opnieuw gemeten, maar ze is zelfs geen 1.27m maar slechts 1.26m!! Het behang valt een beetje weg op de foto omdat de benen nog wat nat waren, maar is zeker wel aanwezig.

Wat vinden jullie van haar? Ze is een half jaartje geleden in het hoofdstamboek opgenomen (ICS).

Er was ook nog iemand die het over een hele kleine tinker had die op marktplaats had gestaan. Dat was Spotty die staat op dezelfde pensionstal in Uden en is inderdaad te koop voor een heleboel geld omdat ze niet alleen maar 1.35m is, maar ook echt super betuigd en gereden zowel engels als western, het Sterpredikaat heeft behaald en werkelijk zo lief in omgang en karakter dat iedereen er gelukkig mee kan worden. Ze hebben daar trouwens nog meer kleine tinkers tussen de 1.35m en 1.40m omdat het fijn is dat ze zowel voor kinderen als wat lichtere volwassenen geschikt zijn.

puzzeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 06:28

waaah foto lukt weer niet iemand ff helpen hoe het ook alweer moet (tja wat kan ik zeggen, blond he)

puzzeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:23

lizzy_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 11:21

Hier is de foto van Tooske die Miranda wilde plaatsen . Ik heb het even voor haar gedaan .

Afbeelding

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:44

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:56

Mijn kleine tinkerruin is al verkocht!
Hij gaat een meisje van 5 jaar heel blij maken.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:42

Teuntje111 schreef:
Ik heb er eentje van 1,42 en de aanschafprijs van haar was 3000 euro. Houdt er wel rekening mee dat dit tegenwoordig een lage prijs is voor een goedbeleerde tinker die robuust gebouwd is. Kleine tinkers zijn meestal niet veel goedkoper meer als grote.

De Bonita van de keuring in Beverwijk als dat zo is........ *o/* wij waren er met een zwart bonte merrie met een zwart veulen Groetjes Ceesje

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:06

Yup, dé Bonita van de keuring in Beverwijk ja Ze is daar stermerrie geworden. Waren jullie de mensen met het hele grote veulen en de grote merrie, waarvan het veulen voor stamboekopname ging (kopnummer 6)? Dat is het enige wat me nog bijstaat, want er was nog een andere bonte merrie met een zwart veulen, maar dat was een kleine merrie.

Foto van Esther19
Afbeelding

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:12

irish_lady schreef:
Teuntje111 schreef:
Ik heb er eentje van 1,42 en de aanschafprijs van haar was 3000 euro. Houdt er wel rekening mee dat dit tegenwoordig een lage prijs is voor een goedbeleerde tinker die robuust gebouwd is. Kleine tinkers zijn meestal niet veel goedkoper meer als grote.

Sorry, maar dat vind ik enorm veel geld voor die maat!

Oké t is veel geld, maar waarom zou dit afhankelijk zijn van de maat .

Zie ook op marktplaats, speurders e.d. weinig verschil in prijs tussen groot of klein --> vaker drukt het uiterlijk of mate van africhting meer op de prijs

Kleine goede mooie tinks zijn bovendien moeilijker aan te komen dan grote!
Het gros in Nederland heeft iets met groot (groter, grootst) en dus ook met groot (wil) fokken/ importeren ... --> Straks sterft de kleine maat zelfs uit en is €3000 een koopje

sorry, ga beetje offtopic ...

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:09

Ik ben het wel een beetje met je eens hoor grid

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:30

Ik ben het ook met je eens hoor!!! Hier in de omstreken wordt 1m50 als minimummaat voor een fokmerrie gezien, want ze willen ze allemaal meer "paard" fokken. Dus als ze zo blijven doorgaan!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:56

Bij ons op stal (de Asheuvel), staat een heel leuk klein tinkertje . Maar wel een kruising met een shetlander, best wel grappig beestje. Ik geloof dat ze ongeveer 1.30 is ofzo, maar ze is niet te koop hoor !

Afbeelding
Fotootje van haar

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:31

grid.. ik ben het met je eens dat het maar groter en groter wordt, maar de goede, mooie cobs en dergelijke zijn vaak toch nog altijd de kleinere. Hoe groter, hoe (jammergenoeg) minder cobtypisch.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:37

Idd dus ik denk dat ze er naarmate de tijd vordert wel weer vanaf gaan stappen Ik blijf iig gewoon rond de middelmaat fokken Ze worden sowieso al groot genoeg nu ze hier worden geboren!!!

Kytha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:48

frenia schreef:
Idd dus ik denk dat ze er naarmate de tijd vordert wel weer vanaf gaan stappen Ik blijf iig gewoon rond de middelmaat fokken Ze worden sowieso al groot genoeg nu ze hier worden geboren!!!

Hier dus ook. Ik wil ook de maat van rond de 1.45/1.50 fokken.
Shakyra is zelf 1.40, vind ik ook wel een mooie maat, maar om te rijden vind ik het zelf net wat te klein.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:22

Tinkerbell is 1m51, Angel 1m44,5 en normaal gezien kies ik voor beiden een sectie B hengst van rond de 1m50 opwaarts tot 1m59 (Mc Brynmore omdat ik die zo goed bij Tinkerbell vond passen)
Ik twijfel over Chakotay want die is wat groter

Normaal gezien vind ik trouwens de sectie B cobs het mooiste (uitzondering bij C en A daargelaten) dus dat valt goed mee

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:05

Teuntje111 schreef:
Yup, dé Bonita van de keuring in Beverwijk ja Ze is daar stermerrie geworden. Waren jullie de mensen met het hele grote veulen en de grote merrie, waarvan het veulen voor stamboekopname ging (kopnummer 6)? Dat is het enige wat me nog bijstaat, want er was nog een andere bonte merrie met een zwart veulen, maar dat was een kleine merrie.

Foto van Esther19
Afbeelding

Nee wij waren met de kleine bonte merrie en haar zwarte merrie veulen. Tinkerloos (toen nog vlechtloos) vergezelde ons. Groetjes Ceesje.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:08

Haai, dan heb ik jullie wel gezien, dan stonden jullie ook bij de groep tinkers van Familie Kanters

Volgens mij staan jullie op deze foto in de achtergrond
FOTO

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:55

sharrie schreef:
Wie heeft er hier een kleine tinker?
En wat is de aanschafsprijs.
Me vader wil er namelijk 1.

ja wat is klein? wij hebben een twee jarige tinker stokmaat 141. merrie vooraanschafprijs onder de tweeduizendeen euro.()nu eerste premie merrie) wat zou je kwijt zijn? tussen de 2000 en 2300 euro?
Groetjes ceesje

REGINA76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:22

ik had ook kleine tinkermerrie 1m46.
een heel gaaf en luxe tinker om te zien.
ze zijn idd rond de 3 a 4000euro waard die van mij was erg apart en mooi getekend sprekend hoofd.
de tinkerclub van nederland heeft haar wellicht gezien paar jaar terug op de paardenbeurs evenementenhal hardenberg. reed er western mee.

akerna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:43

ff offtopic, angeliek, leuke foto van surprise! ze is echt cute geworden.