Bjorsells Briar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Re: Bjorsells Briar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 07:20

Ik ben fan aan het worden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 07:44

Zijn volle broer staat te koop, $90,000 USD

LisaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 08:53

Briars father Magini, competed with Rolf Göran Bengtsson at international level, showjumping.
Magini
Afbeelding
Magini
Afbeelding

Briars damsire Krocket is sire of Piia Pantsus Ypäja Karuso, one of the best horses in crosscountry in the world right now.
Karuso
Afbeelding

I prefer Briars fullbrother Okeanos, who is also approved in Germany.
Afbeelding
I like his confirmation better.
http://www.hengsthaltung-kathmann.de/en ... keanos.htm
Their breeder is a talented man, with beautyful horses! (He also uses dutch stallions!)
regards

LisaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 08:57

Sorry, I wrote Briar and Okeanos are full brothers.
Wrong of me. They have the same sire, and their dams are full sisters.
So... Close as can be!
regards

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:00

Thanks for this very interesting breeding information and pictures

LisaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:25

Oh, your'e welcome!
As I find so much nice things for myself in here, that is the least I can do.
And I also understand his pedigree doesn't say anything to you!
As dutch pedigrees don't say most swedes much, unfortunatly, as we have a lot of nice, dutch bred stallions in sweden, but who doesn't get too many mares, as people don't know "what it is".
I prefer the dutch or dutch/swedish ones.
We use a lot of german stallions in sweden as well, but I think the SWB works better with dutch blood, as the old breedingstock in sweden and the Netherlands were quite simular in confirmation.
regards

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:32

You can always ask for information about any Dutch stallion here, even in English

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:27

Ik vind um ook super mooi! alleen denk ik dat er maar een hele kleine groep merries is die echt goed bij hem past.

Dat tuiger achtige zie je ook wel een beetje terug komen bij briar zelf denk ik (vooral zijn hoofd en iets rechte rug) maar dat neemt niet weg dat het beide (Briar en zijn broer) super mooie paarden zijn!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:44

RZDLover schreef:
Dat tuiger achtige zie je ook wel een beetje terug komen bij briar zelf denk ik (vooral zijn hoofd en iets rechte rug) maar dat neemt niet weg dat het beide (Briar en zijn broer) super mooie paarden zijn!

Even voor de duidelijkheid: Niet elk paard met een hoge staartinplant is een tuiger en Briar heeft helemaal niks wat ook maar iets lijkt op een tuigpaard in zijn afstamming. Tenzij je op kleur en hoge witte benen afgaat.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 12:07

Het gaat hier om een paard met een platte kont, een hoge staartinplant een geweldig front met een grote kop, veel wit en een heel ruim vooruitgrijpend voorbeen.

Hemeltje het lijkt wel of ik een tuiger beschrijf, wat niet wil zeggen dat het een tuiger is .

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:59

Albert:

Ik zei ook niet dat Briar op een tuiger lijkt, ik zei alleen dat hij iets tuigerachtigs heeft, en ik ga zeker niet af op het vele wit dat hij heeft, omdat er ook zat tuigers zijn die geen wit of weinig wit hebben.

Ik bedoelde er dus voor de rest niks mee en ik weet dat Briar geen tuigpaarden in zijn afstamming heeft.

arie53

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:16

sarabande schreef:
Het gaat hier om een paard met een platte kont, een hoge staartinplant een geweldig front met een grote kop, veel wit en een heel ruim vooruitgrijpend voorbeen.

And a rider how knows how to use the spurs and his hands

timilon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:18

zo hallo dan,wat een plaatje die vader...en die laatste,errug leuk!!!

@arie53: voorlopig is briar nog niet gestopt op die door jou genoemde "fijne" inwerking van sporen en handen...
ik geloof dat we allemaal maar eens moeten stoppen met oordelen en zelf maar eens op zo'n paard moeten stappen.
zolang een paard niet afhaakt is het wat mij betreft allemaal prima,want als je maar lang genoeg doorgaat met trekken en prikken stopt elk paard er een keer mee.briar niet,hij loopt grand prix en hij doet het nog steeds!!

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 08:18

Sorry hoor, wie beweert hier dat Jan Brink zit te trekken en te prikken?? Jan is een erg goede ruiter, die juist met zo min mogelijk hulpen rijdt! Knap hoor om met zo'n hengst zulke prestaties neer te zetten!

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 08:33

Wat is hij toch GEWELDIG!!!
Wilde mijn merrie door hem laten dekken.... maar mijn merrie is al wat meer naar de tuiger toe gebouwt.. en ik hoorde dat dus ook van zijn nakomelingen.. en toen dacht ik ook "Dat wil ik eigenlijk niet" dus ben ik er vanaf gestapt..... maar vind het eigenlijk nog wel een btje jammer Dus HEEEEEEEEl misschien doe ik het nog wel... al vind het ik Dekgeld erg veel

arie53

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:18

timilon schreef:
zo hallo dan,wat een plaatje die vader...en die laatste,errug leuk!!!

@arie53: voorlopig is briar nog niet gestopt op die door jou genoemde "fijne" inwerking van sporen en handen...
ik geloof dat we allemaal maar eens moeten stoppen met oordelen en zelf maar eens op zo'n paard moeten stappen.
zolang een paard niet afhaakt is het wat mij betreft allemaal prima,want als je maar lang genoeg doorgaat met trekken en prikken stopt elk paard er een keer mee.briar niet,hij loopt grand prix en hij doet het nog steeds!!

We hebben hier over de voshengst die Sarabande beschrijft.

http://www.hengsthaltung-kathmann.de/en ... keanos.htm

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:25

arie53 schreef:
We hebben hier over de voshengst die Sarabande beschrijft.

Ik heb het woord vos niet opgeschreven, zoals gewoonlijk fantaseer je weer wat ik zou zeggen of doen.
Ik heb het over Briar die door Nederlanders als tuiger omschreven wordt omdat zijn uiterlijk daaraan doet denken.
Inmiddels heb ik een hele rij kinderen van hem op de foto gezien en als hij niet zo duur was kon hij zo bij de Gelderse richting

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:26

Wow his brother is very nice!
Where in Sweden are the stables of Jan?
My parents are looking for a house in Sweden near Göteborg. They want the perfect house for themselves, but that is not easy!
But when they have bought a house I will try to be a lot in that beautiful country!

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 20:34

LisaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:00

Citaat:
Wow his brother is very nice!
Where in Sweden are the stables of Jan?
My parents are looking for a house in Sweden near Göteborg. They want the perfect house for themselves, but that is not easy!
But when they have bought a house I will try to be a lot in that beautiful country!

I live not far from Göthenburg, and the prices are reasonable, when you go 50-80 kilometers from gothenburg.
Jan lives in the south of sweden, and you find his site here.
http://www.tullstorp.nu/
There are more pictures of Briar, Okeanos and offspring there.
You even find a dutch one there, Topaasch (Jazz- Zeoliet).
If you want help with sites for finding a house for your parents, you can let me know.
Regards

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 10:56

Niemand meer?

Ronja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:16

Ik vind Briar echt super. PLUS ik ben gek op tuigers

sarabande schreef:

Afbeelding

Zoiets bedoel je?
Dit was het eerste paard van mijn instructeur, een echte Gelderlander. Ondanks dat hij echt type tuiger was, heeft hij wel de hele opleiding doorlopen en liep hij uiteindelijk Z en sprong hij ook nog eens ontzettend goed, volledig op kracht. Met hem is mn liefde voor tuigers flink gegroeid, dit was echt een superpaard.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:36

allemaal heel leuk hoor,de tuigpaarden(ben er zelf ook helemaal gek op) maar het gaat nog steeds over RIJPAARD hengst briar.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:18

Ik vindt het een erg mooi dier! Heel aansprekend met een heel mooi front en mooie lange benen! Maar als de nakomelingen zo slecht zijn zou ik het risico niet nemen om hem te gebruiken!

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:45

die platte kont kan ik niet ontdekken, en wat is er mis met een geweldig front?