Rheinlanders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:52

Wat voor een afstamming? foto?

ceasario

Re: Rheinlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:05

Afbeelding

yfande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:47

Handorf is een wijk in Münster en Münster ligt vanuit Oldenzaal ca
80 km over de grens.

Is dit iets wat nog moet komen of is dit al geweest ??

andiamo97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 00:22

Oké nu weet ik wat meer. Ik vond het al zo raar. Die van mij is dan een combinatie van hannoveraan/westfaler. Zal (als het me lukt..) ook is een foto'tje plaatsen. Heb toevallig vandaag wedstrijd gehad.. was 1e met 161 punten

Als ik naar jullie foto's kijk herken ik zeker dingen van mijn eigen paardje. Geinig joh.. haha. Bij mij in de buurt staan namelijk geen 'rheinlanders'. Echt leuk om te zien. De mijne is Goldi x Alasko. FF opgezocht in zijn papieren. Weet ook eigenlijk niks van zijn veulen periode, zeg maar tot 3 jaar. Toen is ie bij zijn vorige eigenaren terecht gekomen, totdat ik hem een jaartje geleden kocht. Worden ze nou echt alleen maar in duitsland gefokt? Klinkt misschiend dom, maar ben erg nieuwsgierig. Weten jullie misschien of er een manier is om daar achter te komen?

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 02:18

Het Rheinlanderstamboek is echt Duits, maar nee hoor, er zijn KWPN'ers die Rheinlanderbloed voeren, en Holsteiner en Trakehner en,
en, en......,

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:22

yfande schreef:
Het Rheinlanderstamboek is echt Duits, maar nee hoor, er zijn KWPN'ers die Rheinlanderbloed voeren, en Holsteiner en Trakehner en,
en, en......,

Het Rheinische Stamboek is een overkoepelend Stamboekorganisatie
van verschillende fokkerijrichtingen w.o. de warmbloedpaarden, koudbloedpaarden, rijpony's en verschillende rassen.
Het stamboek heeft zijn werkterrein tussen de Maas en Rhein

Aan de overkant van de Rhein heet het stamboek Westfalen.
Maar ze zijn samen een onderdeel van de Deelstaat Nord-Rhein Westfalen .
Ieder heeft weer een eigen paardensport centrum.
Voor het Rheinische is dat Wickrath en Aken In de laatste wordt dit jaar de Wereldspelen gehouden En voor het Westfaalsstamboek is dat Warendorf en Handorf.

De deelstaat Nord Rhein-Westfalen heeft zelf ook nog als Overheid een eigen Hengstenhouderij die geleid wordt vanuit het Landesgestüt Warendorf die hun depots hebben tussen Maas en Rhein en over de Rhein tot de grens van andere deelstaten.

Inmiddels komen beide naar buiten als het NRW-stamboek.
Florestan is een NRW hengst terwijl hij een Rheinischebrand op zijn bil heeft.

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:18

Misschien kan iemand me dan gelijk wat meer info geven...de pagina hiervoor zag je mn duitser al staan...het is een Reinlander, ouders Honnoveraan en vader is Dalheim..misschien iemand info over deze hengst?????

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:22

Dimitri schreef:
Misschien kan iemand me dan gelijk wat meer info geven...de pagina hiervoor zag je mn duitser al staan...het is een Reinlander, ouders Honnoveraan en vader is Dalheim..misschien iemand info over deze hengst?????

Dalheim stond vroeger hier ter dekking.

http://www.babiacki-gestuet.de/

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:34

dank je wel!...misschien kan ik zo een foto achterhalen!

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:54

Dimitri schreef:
dank je wel!...misschien kan ik zo een foto achterhalen!

Ik denk dat er weinig te achterhalen is.

Zijn laatste standplaats was op de dressuurstal van de fam. Rüben in Aken waar hij ook gestorven is.
In combinatie met de hengst Darlington afkomstig ook van Rüben heeft hij bij gedragen aan de fokkerij.

Afbeelding

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:17

..tja, dat was wel te verwachten aangezien Dimitri al 22 jaartjes wordt.....maar bedankt voor alle informatie hoor....toch allemaal leuk om te weten!!
Maar heb je een zo'n grote voorliefde voor het Duitse paard of ben je van alle stamboeken zo op de hoogte???

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:23

[quote="DimitriMaar heb je een zo'n grote voorliefde voor het Duitse paard of ben je van alle stamboeken zo op de hoogte???[/quote]

Ik heb mijn voorkeur voor orgineel i.p.v. "namaak"

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:51

.

Hier nog twee Rheinische hengsten !

Citaat:

Fiderprinz

goedgekeurd

HANNOVER – Afgelopen donderdag vond in Hannover de nakeuring plaats. De bruine Fidermark-zoon Fiderprinz werd daar goedgekeurd. De hengst beschikt over een mooi exterieur en goede gangen. Fiderprinz is in eigendom van Johan Venderbosch en Johan Hinneman. Zij zijn van mening dat Fiderprinz een goede opvolger zal zijn voor Marlies van Baalen die overigens ook zijn vader uitgebracht heeft in de sport.
Een volle broer van Fiderprinz, Fuchsberger is in Westfalen goedgekeurd. De hengst wordt gereden door Isabelle Wert die binnenkort Prix St Georges zal starten

bron: Paardenkrant

yfande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 01:36

Nieuwsgierig: wat versta je onder namaak ? Ben trouwens onder
de indruk van je duidelijke uitleg.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:06

Verandering Landgestüt Warendorf.

Afbeelding

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:01

Ik heb ook een echte rheinlander met stamboom van grosso Z en hij heeft ook brandmerk. Hij is nog niet zolang in mijn bezit. Hij heeft CSI gelopen in portugal. En is voor heel veel centjes verkocht naar duitsland. Ben blij dat hij op mijn pad gekomen is. Het is een fijn paard en kan echt mega springen!!:)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:05

Hé, wat leuk, dit topic! :D Ik heb namelijk ook een Rheinlander en ik zat eigenlijk met precies hetzelfde als de TS, haha.

Het is een Sandro Classic x Aquilino x Larome x Voltaire uit de Leen-stam. http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/538937 Hij is ook gebrandmerkt en volgens zijn paspoort heeft hij op de veulenkeuring in 2006 een zilveren medaille gehaald, iemand enig idee wat dat betekent?

Afbeelding

Afbeelding