karakter van Gribaldi afstammelingen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re: karakter van Gribaldi afstammelingen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:53

ik ken er 2, beiden zwart, een mooi hoofd en super gangen. Ook leren ze snel en laten ze zich fijn bewerken.. De paarden zijn niet zo groot, dat is het enige nadeel..

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:36

ik heb een Gribaldi x Ramiro merrie gehad
ze had een geweldig mooi hoofd en kon goed bewegen
geen merriekuren o.i.d. was ronduit een supermerrie !!
helaas is ze 2 jaar geleden gestorven aan koliek ze was pas 6 jaar
was een super intelligent en braaf paard
ik mis haar nog steeds
maar ik heb gelukkig nog wel een nakomeling van haar
nl. Amy (foto's staan in mijn profiel)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 23:07

Marije1984 schreef:
adriana schreef:
Wij hebben net een 3 jarige Gribaldi verkocht, dat beest is zowat zadelmak geboren.

Dat idee heb ik met die van mij ook gehad. Ik had verwacht mijn handen er vol aan te hebben met het zadelmak maken maar niets was minder waar

ik hoop dat de mijne ook zo makelijk is
als ik zo bekijk hoe ze alles oppakt voor de 1e keer moet dat wel goedkomen

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 23:23

Ik heb een kostolany dus een halfbroer van gribaldi en het is een schat van een beest en wil alles voor je doen maar hij heeft soms wel dagen dat ie denkt van ja maar daar heb ik geen zin in
ik heb m nu een jaar en heeft nog maar 1x gebokt en paar keer in verzet gekomen door mijn fout maar verder is het een super paard
Hier heb je een foto

Afbeelding

Coeffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 11:59

Kaatie schreef:
Een paar maanden geleden was ik ook op zoek naar een paard, en heb toen ook geinformeerd naar Gribaldi's. Kreeg toen langs alle kanten te horen dat het moeilijke karakters zouden zijn, maar niets is minder waar.

Ik zou niet te veel afgaan op 'algemene' kenmerken van een zgn. Gribaldi. Elk paard is anders.

Inderdaad, dat heb ik ook. Ik ben een beetje aan het orienteren wat ik graag zou willen en hoor van iedereen dat Gribaldi's rotkarakters zouden hebben. Maar als ik dit allemaal zo lees, lijken het mij erg fijne paarden.
Thanx allemaal!!! Dit zijn goede berichten

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 12:02

me burmeisje heeft een GribaldixSamber super merrie te braaf loop heel netjes en echte knuffel 1,72 dus bets groot met een echt Gribaldi hoofdje. Zwart bont inrijden ging super geen protest ofzo.

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:47

dit is onze merrie van gibraldi !

ze is erg makkelijk te rijden alleen soms wat sloom , maar met genoeg voer egt een super paardje :

Afbeelding

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 00:35

ik heb twee hengsten. allebei gribaldi x saros. zijn dus volle broers maar allebei heel anders van karakter.de 2 1/2 jarige is echt heel moeilijk. kan je ook zomaar het licht uit je ogen slaan als je niet uitkijkt.en de ander is een vreselijke goedzak. maar allebei fantastische paarden qua beweging en allebei vreselijk mooi.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 09:07

Wat ik van Gribaldi afstammelingen hoor is dat ze meestal toch wel een wat moeilijk karakter hebben.. maar elk paard is anders

Die ik zelf ken is iig wel erg moeilijk. Die was toen 4 jaar, maar het leek wel alsof ie elke dag opnieuw ingereden moest worden... Is uiteindelijk verkocht.

Onze flemmingh-merrie is drachtig van Painted Black, dus daar zit dan ook wel wat Gribaldi in!!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 09:18

Hihi Ik heb Van de week een 4 maanden oude Grib X Goudsmid gekocht harstikke lief!! Kan je over twee jaar meer vertellen....

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:09

Wij hebben een vierjarge Gribaldi ruin. Een kleintje namelijk 155.5 m
Ontzettend lief karakter!!
Zeer werkwillig en leergierig met rijden en in de omgang een echte knuffel.
Prachtige donkerbruin/zwarte kleur. Schitterend hoofdje en .....tja gewoon het perfecte paard

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:19

Wij hebben een 7 jarige Merrie van gribaldix Naturel staat mij bij..
Ze krijgt een heropvoeding want madam is er een tijdje uit geweest wegens een peesblesure op de foto wordt ze voor de 4de keer gereden!

Afbeelding

pataud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:26

pataud schreef:
hoi. Ik heb een gribaldi ruin met een super karakter. Werken vindt hij niet altijd leuk en is erg slim en lenig,en probeert in eerste instantie onder het werk uit te komen.Maar als je hem dan aan het lopen hebt dan gaat hij super. Trouwens de moeder is ook belangrijk wat het karakter betreft.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:55

Ik heb een Gribaldi X Rechter en ergens achterin zit ook nog wat Ferro.
Ik heb haar gekocht toen ze 3jaar en 3maanden was. Heb haar voor een deel zelf beleerd. Het was echt een draak met zadel op. We hebben er maanden over gedaan...ze bleef maar bokken en rare sprongen maken met zadel op. We hebben er uit eindelijk wel zelf voor t eerst opgezeten en een beetje stap en een stuk je draf gedaan. Ik had later helaas niet meer zoveel hulp(1x in de week) had al wat meer eervaring op gedaan(was me eerste groene paard) en vond het verstandiger om haar weg te brengen 1x in de week is voor haar echt te weinig. In de omgang is het een erg lief paard....nu af en toe echt een zeikerd....wil je de wasplaats/poetsplaats op dan gaat ze ineens achteruit lopen en moet er iemand achter lopen om haar vooruit te krijgen.

Onder het zadel is ze erg eenkennig. Zodra er iemand anders op zit(maakt niet uit of t Anky is of een beginner) doet ze haar oren plat. In het begin nam ze met vreemde altijd een loopje. Thuis is ze erg braaf onder het zadel, ze is wel liever lui dan moe dus ze probeerd af en toe wel een beetje onder het werk uit te komen. Haar gangen zijn mooi, alleen gooit ze erg hoog op in draf(ben ik nu gelukkig aan gewend) haar galop zit gelukkig wel erg makkelijk.

Ik heb met mijn pony's een nare ervaring opgedaan met buiten rijden, durfde amper meer naast een weg te rijden. Met m'n nieuwe paard ben ik dus zelf voor het eerst buiten gaan rijden. Ze was erg braaf(had al vaak met haar gewandeld door t bos) en ik nog wel een beetje bang dat het mis zou gaan maar toch vertrouwde ik haar meer dan die pony's. De eerste keer de weg op ging super! er kwam wel gelijk een hele grote vrachtwagen dicht langs ons, ik was echt bang dat het fout ging. Pony waar me zusje op zat steigerde en wilde weg(kon niet omdat ik er voor stond) en mijn paard keek er niet eens naar ze is meer bezig met de tuinhekjes. In t bos is ze nog wel kijkerig maar helemaal niet schrikkerig. Met andere paarden erbij is ze ineens erg anders, ze wil voorop lopen en vooral hard gaan...als ze dan iets niet mag is t rodeo

Verder leert ze wel erg snel, we zijn nu bezig met de zijgangen en t gaat tot nu toe erg goed. Een klein sprongetje kan ze nu ook wel maar is altijd in het begin erg onzeker, als ze eenmaal gesprongen heeft vind ze het heel leuk.
Ze is nu tussen de 1.60 en de 1.65 heb haar nog niet opgemeten...(toen ik haar kocht was ze 1.60)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

voor meer foto's zie profiel.