afstammelingen van Wolfgang!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: afstammelingen van Wolfgang!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:05

Wij hebben sinds een paar weken ook een Wolfgang nakomeling: een 15 jarige merrie. Het is een superlief paardje, maar wel heel gevoelig. Als ze iets niet snapt schiet ze in de stress. Maar in de stal en bij het poetsen en zadelen is ze heel lief en blijft rustig. We rijden zonder zweep want ze loopt wel. Je moet oppassen met straffen. Onder het zadel wordt ze wel wat heet, maar ze blijft erg braaf. Ze bokt niet en haalt geen rottigheid uit. Toen we haar gingen proberen was er al een jaar niet meer opgereden vanwege veulentjes die ze heeft gehad. Maar het zadel ging erop en mijn dochter (15) stapte erop en ze ging superbraaf aan het lopen. Er liep een veulen om haar heen te dansen, maar ze lette alleen op de ruiter. Ze is heel werklustig. Dressuur kan ze goed, maar springen vindt ze geweldig! Dan wordt ze pas echt heet! Ze heeft wel een hoge schoft en een heel lage rug. Verder is ze heel vriendelijk tegen iedereen en andere paarden. Het is echt een schat! Zover ik weet heeft ze vier veulens gehad en de eigenaar was er zeer tevreden over. Het laatste veulen heeft hij gehouden en wil daar mee verder. Voor mams had hij geen stalletje meer en toen hebben wij haar gekocht.

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:00

Heb zelf een Kigali x Purioso, Kigali is een WOlfgang x Finesse, dus er zit bij mij ook nog wel wat WOlfgang in. Heb een heel fijn paard, meot even weten wie er de baas is, en is btje rillerig op sommige dingen, maar n schat van n beest. Heeft wel moeite met conditie opbouwen... MAg ik daar dus Wolfgang daar de schuld van geven ?

knollebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 03:27

ik heb ook een wolfgang
naam van de moeder kan ik me zo niet voor de geest halen (papieren liggen bij de boer ,ik zit in australie)

mijn hoefsmit vertelde (doe ook paarden bij albert zoer doet) dat kigali en wolfgang niet zon makkelijk karakter hebben als ze jong zijn,, worden meestal dan ook met slof gereden,,,

mijn paarjde was ook niet de makkelijkste .. maar nu een heel fijn paard,,
los springt ze 1,30

mijn paard is pas 5 maar heeft al een heel verleden,,
op 2 jarige leeftijd bij Zoer uit het land gestolen samen met was andere paarden,, 2 jaar later in belgie terug gevonden streng vermagerd, wonden,, veulen erbij
zo zag ze eruit de eerste dag dat ik haar had:
Afbeelding
ze is toen terug gebracht maar Zoer, maar die wou haarniet meer hebben,, veulen is daar waarschijnlijk wel achterebleven,, en Tanja is toen verkocht aan een handelaar..
de boer waar ze nu staat had haar daar ongemerkt en kon haar niet achterlaten..
nu omgedoopt tot Black Botanya
Afbeelding
Afbeelding
nu is ze alweer een jaar bij mij,, helemaal opgeknapt en echt een lieverd,, helaas wel een luchtzuiger, ,maar dat neem ik voor lief
paar weken geleden eerste springwedstrijd gehad en 1e geworden,, dressuur en springen zit er trouwens allebei goed in.
Afbeelding
Afbeelding

hier meer fotos
http://groups.msn.com/mijnzooitje/blackbotanya1.msnw

knollebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 03:27

Afbeelding

DiLiberty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 16:05

In mijn paard zit ook nog wat Wolfgang. Hij is wel wat te klein (1.59 oid). Ik heb wel vaker paarden (of e-pony's) van Wolfgang gezien die ook wat kleiner uitvielen. In de omgang (in de stal enzo) lijkt het een heel sloom beest, maar als je erop zit dan is hij erg vrolijk( beetje bokken e.d) en voorwaarts. Ik vind ook dat hij een een beetje een wolfganghals heeft (rondachtig) Heb zo geen foto waarop dat te zien is.

jaimpjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 14:04

DiLiberty schreef:
In mijn paard zit ook nog wat Wolfgang. Hij is wel wat te klein (1.59 oid). Ik heb wel vaker paarden (of e-pony's) van Wolfgang gezien die ook wat kleiner uitvielen. In de omgang (in de stal enzo) lijkt het een heel sloom beest, maar als je erop zit dan is hij erg vrolijk( beetje bokken e.d) en voorwaarts. Ik vind ook dat hij een een beetje een wolfganghals heeft (rondachtig) Heb zo geen foto waarop dat te zien is.

wat jij zegt klopt ook wel een beetje met mijn pony.. want zij is ook heel erg klein uitgevallen en inderdaad als je der op stal ziet staan denk je jeetje wat een sloom beest maar zodra je er op zit denk je daar wel anders over!

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:40

wolfgang wil wel eens een kleintje geven.
Echter, Oscar (v Wolfgang) meet 1.76.