Wie heeft nog meer een nakomeling van Elcaro?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tootje

Re: Wie heeft nog meer een nakomeling van Elcaro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:57

Blijf het leuk vinden dat de 'elcaro's' vaak iets tegen mannen hebben.... Die van ons is inmiddels al aardig bijgedraaid, maar hij blijft kieskeurig. Sommige mannen moet ie nog steeds niks van hebben

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 16:13

Haha, vind het ook heel grappig hij heeft mijn vader nooit echt gemogen, maar hij kon hem wel pakken enzo, maar nadat hij een wormenspuit gegeven heeft moet hij niets meer van mn vader hebben

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:43

Wij hebben een merrie van Elcaro gehad, foto staat in mn profiel. Was een schat van een paard, en kon geweldig lopen. Je moest echter wel geven en nemen, mevrouw rekende jou als ruiter hard af op je fouten. Als je zelf netjes reed liep ze ook echt netjes, m-dressuur geweest en kon ook leuk springen, wel erg fanatiek altijd. Die van ons had, zoals anderen ook aangeven, een voorkeur voor vrouwen ipv mannen. Was echt een mooi paard om te zien, zat een geweldig koppie op.

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:33

tja die elcaro (indoctro x ahorn) merrie hier op stal is ook EENKENNIG.. Maar als je eenmaal haar vertrouwen hebt kan je er veel mee.. Ze is nu 2,5 jaar oud en al heel mooi kan lekker lopen en hoop dat ik er volgend jaar mee kan gaan rijden!...

Afbeelding

Afbeelding

beetje vage foto maar het is dus de rechtse merrie..

Afbeelding

deze foto is van vorig jaar was ze 1,5 jaar oud.. het is weer de rechtse merrie

taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:54

Ik heb ook een tijdje een Elcaro merrie gereden (Elcaro x Ferro). Niet één van de gemakkelijksten in zowel de omgang als met rijden. Erg zenuwachtig en angstig soms, net alsof ze elke dag een vreselijk pak slaag kreeg. Met rijden heel voorwaarts, maar als je haar lekker ontspannen kreeg liep ze mooi. Ze was wel intelligent en altijd alert op een ruiterfout, dan was ik er ook weer helemaal kwijt. Geen gebok en gestijger trouwens hoor..

Verder had ze soms flink veel overtuiging nodig dat er niks aan de hand was wat betreft bakkabouters, hooibalen, wandelaars en kliko's. Het was, op een paar nukken en grillen na dus, een ontzettend lief paard. Als je eenmaal haar vertrouwen gewonnen had dan deed ze (bijna) alles voor je.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 08:53

wat leuk om al die overeenkomsten te horen van eenkennig, niet van mannen houden en lekker kunnen bewegen!
@Jodievanmij: Mooi paard hoor!!

SandraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:30

sammie_44 schreef:
Wat bedoel je met rillerig? Die van mij is wel heel kijkerig en schrikt snel van iets, maar als je hem op wil jagen dan kijkt ie zo van: Pff.. wat wil je nou? ben echt niet bang voor je hoor.. hij is echt superstoer, maar wel een knuffelkont

Als hij iets nieuws ziet of moet doen dan begint hij te trillen. Dit is niet omdat ze hardhandig zijn! Ze zijn juist heel voorzichtig met het paard. DIt heeft hij gewoon overzich. Maar volgens mij komt dit ook van moeder kant. Want zijn half zusje heeft het ook een beetje. Niet zo erg. Maar alleen bij dingen die ze moeilijk vind om te deon.. Z0 als achteruit . Deed ze eerst helemaal trillend. Maar nu is dat helemaal over!

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:08

Ze zijn ook heel slim na een paar x naar de club te zijn gestapt en nu door het wee gaan we met de trailer mevrouw vond dat te sloom en had het plan om zelf maar naar huis te gaan
Ze volgde de exacte weg die we altijd stappen en kwam zo heel rustig op stal aanstappen (stappend 3 kwartier) haha er was zelfs politie voor der gekomen
maar springen is ze echt de beste