Genoeg fokkers maar waar zijn de toppers...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Genoeg fokkers maar waar zijn de toppers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 22:47

Pukpaleisje schreef:
Ben al een tijdje op zoek naar een fijn rijpaard merrie liefst ster of keur groot genoeg voor mij braaf en gezond.
Er wordt toch genoeg gefokt zou je zeggen maar wat kom ik tegen:
kreupele niet te rijden paarden,paarden met een verhaaltje of andere ellende.
Ik benadruk het hoeft geen Z merrie te zijn, geen UTV merrie of hengsten moeder kleur maakt mij niet uit en ja ik wil echt nog wel wat geld spenderen al is het maar een hobby, maar uren zoeken, half Nederland doorgereden en heel wat telefoontjes versleten nog geen resultaat...er is genoeg te koop en mensen willen er graag van af (bied niet want je hebt ze ) maar iets wat er op lijkt , het lijkt niet te vinden.....
Genoeg fokkers maar weinig (semi)toppers...

Tijdens de Hippische week in Dwingeloo is er overdag een onderhandse verkoop en 's avonds veulenveiling, meestal lopen er behoorlijk goede veulens tussen.

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 11:19

heb nog jong spul in de wei lopen wil nou wel weer eens rijden...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 15:28

ceasario schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik wil Vot ook best verkopen maar ik wil er geen spijt van krijgen...

Dus je ziet iets aan haar wat je niet bevalt. !?

Waar zeg ik dat? Ik kan niet alles houden, Lotje is nu weer drachtig en ik heb ook nog Zotje staan. Ik vind Votje zelf een supersportpaard maar ik heb Lotje om mee te fokken. Als er iemand komt die goed geld bied voor Vot mag ze weg. Dat heeft niks te maken met of ik er wat in zie wat me niet bevalt? Waar baseer je dat op??

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 15:38

staan bij ons nog zat goede fokmerries.
stamboek,ster,keur,elite
ook voor de verkoop.
somige worden alleen in de fok ingezet.
pluk je ze dan uit het land,dan zijn het geen afgetrainde merries.
maar er staan een aantal leuke merries tussen
de een kost iets meer dan de ander

Zazou_Murier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 15:55

Ze zijn echt wel tevinden maar
1 je hebt goede contacten nodig
2 je moet er bij sommige doorheen kijken
3 je niet blind staren op predikaten/afstamming( valt in jou geval af want je wilt perse predikaten)
4 je moet niet te kritisch zijn in verhouding tot je budget (ik bedoel je zult geen springtopper kopen voor weinig)
5 soms concessies doen op gebreken (sommige mensen zueren wel erg veel over een fotootje)

Vaak is het probleem: Men wil een superpaard (predikaten,afstamming,fijn te rijden en zeer talentvol of heeft goede prestaties gehad) Maar men wil er weinig voor geven

Wees nou eerlijk echte goede moeten duur betaald worden (maar ik ben het er wel mee eens dat de mensen soms denken dat een paard goud waard is en dus te veel geld vragen)

Maar iig veel succes met zoeken ik weet zo direct niets voor je maar zal het laten weten als dat wel zo is

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 15:59

Citaat:
staan bij ons nog zat goede fokmerries.
stamboek,ster,keur,elite
ook voor de verkoop.
somige worden alleen in de fok ingezet.
pluk je ze dan uit het land,dan zijn het geen afgetrainde merries.
maar er staan een aantal leuke merries tussen
de een kost iets meer dan de ander

er staab vlgs mij twee merries te koop een is niet meer te berijden dus blijft de Derrick over.....of dat zat is...
Citaat:
Tijdens de Hippische week in Dwingeloo is er overdag een onderhandse verkoop en 's avonds veulenveiling, meestal lopen er behoorlijk goede veulens tussen.

heb lijst bekeken, zoek geen veulen, maar staat op papier niets interessants tussen nog.....
Laatst bijgewerkt door Pukpaleisje op 18-10-05 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:05

Genoeg goede fokkers te vinden met goede paarden te koop, je moet ze alleen nog even weten te vinden. Ik las net iemand over Hippische Week Dwingeloo, daar is 's middags inderdaad ook een verkoop, misschien is dat iets om te gaan kijken? 's avonds bij de veulenveiling lopen er ook nog 2 merries bij die te koop zijn

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:12

sorry site klopt niet meer,die paarden zijn allang verkocht
problemen met het uploaden van nieuwe fotos.
de veulens die erop staan zijn, ondertussen ook al jaarlingen
maar er staan een aantal merries die verkocht gaan worden
wel of niet drachtig.
mocht je meer info willen hebben ik akn je het telnr pb

wat predikaten betrefd.
er staan bij ons 2 fokmerries beide alleen stamboek.
deze merries hebben toe nu toe de beste nakomelingen gegeven.
werden allemaal makelijk ster en voorlopig keur.
een predikaat zegt dus niet altijd iets.
deze dames wil hij ook absoluut niet kwijt.

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 16:15

Ik snap dat het lijkt of voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten voorbeelden wat er gebeurde zijn;
Situatie 1, 13 jarige stermerrie recreatief gereden braaf gezond gust vlgs. eig, bij aankomst liep merrie al in de molen (GRR heb ik al hekel aan ) trekt bij het eruit halen met linker been, onder het zadel in elke hoek staek en stuiteren) + links achter duidelijk kreupel
Situatie twee: 4 jarige stermerrie braaf gereden niet doorgereden gekeurd, grove merrie klassiek onder het zadel bij eerste passen achter al dubieus valt uit gallop bij elke overgang lijkt achterbeen te blijven haken...verder wel netjes gereden en braaf..
Situatie drie:10 jarige merrie L2 geklasseerd, mager scheuren in voeten versleten rug en voos beenwerk erg verkouden maar ook bijgeluid (cornage) hoorbaar ,kreupel rechtsachter los in de bak
Ik vertel deze waar gebeurde verhalen om te laten zien dat het in 95% van de gevallen helemaal niet op het geld aankomt...zover kom ik niet eens omdat ik voor deze paarden geen cent over heb laat staan de 4-5000 euro die ervoor gevraagd wordt
Laatst bijgewerkt door Pukpaleisje op 18-10-05 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:17

Wat zoek je precies?dressuurbloed, springbloed, all-round?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:18

Hee Pukkie, voor kwaliteit moet gewoon betaald worden, daar doe je niks aan. Je kan niet verwachten tegenwoordig voor 5000 euro een echt goede merrie met predikaten te hebben.

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 16:22

Ja maar paarden waar 6-7-8000 euro voor gevraagd werd waren niet per definitie beter hoor, en een dertienjarige geen klassering 1 ster-nakomeling gust is dan 5 niet erg veel....
Als er kwaliteit is dan moet er voor betaald worden dat snap ik ook wel hoor..maar dan moet het niet de rommel zijn die ik nu te zien krijg..
Volle zus United staat ook nog steeds te koop..durf niet eens meer te gaan kijken..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:34

Pukpaleisje schreef:
Ja maar paarden waar 6-7-8000 euro voor gevraagd werd waren niet per definitie beter hoor, en een dertienjarige geen klassering 1 ster-nakomeling gust is dan 5 niet erg veel....
Als er kwaliteit is dan moet er voor betaald worden dat snap ik ook wel hoor..maar dan moet het niet de rommel zijn die ik nu te zien krijg..
Volle zus United staat ook nog steeds te koop..durf niet eens meer te gaan kijken..

Misschien onder je eigen account??

Zazou_Murier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:39

Of stel niet zoveel eisen Of geef meer geld uit! want voor +/-5000 heb je niet wat jij wilt.
Of zoek een goed contact persoon die er verstand van heeft en de weg kent

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:12

beter lang zoeken en het perfekte paard inden, dan te snel een kat in de zak kopen. Er zijn juist op dit moment erg goede paarden te vinden, maar goede paarden hebben ook een duur prijskaartje.
Ik ben inderdaad benieuwd wat je precies zoekt, waar moet jouw droompaard aan voldoen?

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 21:45

Het hoeft maar een paard te zijn om in het weekend een rondje te rijden geen wedstrijden maar wel rijdbaar graag.....mag ook wat ouder zijn..tot 10 jaar..dus een 10 jarige recreatie stermerrie is dat dan zo uniek en niet te vinden.. .wat nu "contact" personen of "er verstand van" heeft...(dacht dat ik toch aardig wat mensen en paarden ken maar wordt nu weer terug in de klas gezet bij de penny/pony meisjes... *o/* )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:49

Pukpaleisje schreef:

Dan is 5000 belachelijk veel geld zelfs. Probeer in je eigen regio wat de "boer" op te gaan en gewoon eens te kijken wat er in het land staat en bel bij de desbetreffende persoon aan. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Als jij geen problemen hebt met een oudere ( 10 plus) merrie dan moet je zeker tot 6 a 7 duizend euro wat kunnen vinden.

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 21:56

Krijg wel een hoop PRIVE berichten opeens ...met allerlei aanbiedingen...misschien zijn er toch nog mensen die hun paard wel kwijt willen voor minder dan 12,500 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:04

12500 is ook gel*l. Al die fokkers die altijd hun paard een verkoopprijs geven van wat deze gekost heeft. Je zult zien dat bij die gasten de paarden altijd extreem lang te koop staan, of dat ze uberhaupt niet verkocht worden.

Een paard is waard wat deze aan kwaliteit heeft, en niet wat deze de fokker heeft gekost.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:09

Pipo schreef:
Een paard is waard wat deze aan kwaliteit heeft, en niet wat deze de fokker heeft gekost.

Niet geheel waar.

Lesje economie:
Een paard is waard, wat "de markt" bereid is er voor te betalen............

Dat heeft niks te maken met "kwaliteit" en inderdaad eveneens niks met "kostprijs"........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:10

CGJ12 schreef:
Lesje economie:

De markt is bereid te betalen naar hoeveel kwaliteit het paard heeft. Dus linksom of rechtsom, het komt op hetzelfde neer.

*edit: Ok, kwaliteit is misschien niet het juiste woord. Een zwart mooi paard met een mooi koppie met minder kwaliteit is zeer goed verkoopbaar, dus je hebt nog een verschil tussen kwaliteit en commercieel goed verkoopbaar*

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:26

Pipo schreef:
De markt is bereid te betalen naar hoeveel kwaliteit het paard heeft. Dus linksom of rechtsom, het komt op hetzelfde neer.

Die toevoeging van je maakt veel goed, want de "markt" is echt NIET in staat om een paard te beoordelen op kwaliteit.
Dat maakt die hele handel juist zo ondoorzichtelijk. Paardenhandel voldoet niet aan de eis van "homogeen goed".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 23:05

CGJ12 schreef:
Dat maakt die hele handel juist zo ondoorzichtelijk. Paardenhandel voldoet niet aan de eis van "homogeen goed".

Daarom ook "commercieel goed verkoopbaar".
En dat heeft volgens mij inderdaad weinig te maken met kwaliteit.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:52

Pipo schreef:
CGJ12 schreef:
Lesje economie:

*edit: Ok, kwaliteit is misschien niet het juiste woord. Een zwart mooi paard met een mooi koppie met minder kwaliteit is zeer goed verkoopbaar, dus je hebt nog een verschil tussen kwaliteit en commercieel goed verkoopbaar*

Tegenwoordig wil de markt ook niet meer betalen wat een paard werkelijk waard is. ZE willen onder de waarde zitten. Kon gisteren een zwarte Stravinsky x stornelle ruin kopen, 3 jaar oud. Ik zou er zelf nooit meer dan 1500 euro voor geven. en waarom niet? Ik maak hem zadelmak, voer he, rijd hem, neem hem een keer mee naar de manege, en als ik hem dan adverteer voor 3000 euro is er NOG geen hond die belt. Dat schiet toch niet op!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:07

koop:

6 jarige Gribaldi x Saros merrie
1.74m
donkerbruin, kol, witte voet achter en witte hoefbal.
ster en prok goedgekeurd ( wederom 1 juni '05 klin/ ront 100 % goedgekeurd)
Zeker ook voor de fokkerij een mooie merrie!
wegens tijdgebrek te koop
Afbeelding