[TI] Tinkers in the U.S of A!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: Tinkers in the U.S of A!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 21:11

Athena... dochter van Glen King Hill

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:15

is dat geen veulen van glenn king hill? of stel ik nu een erg domme vraag?

iig ook een erg leuke site ga ik morgen eens uitpluizen

edit: idd een domme vraag dus
Laatst bijgewerkt door frenia op 18-10-05 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 21:16

Nee, is geen domme vraag! Kijk maar naar mijn berichtje erboven.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:25

Ik ben helemaal weg van die Bellagio (hengst). Maar allez, 1500 dollar dekgeld. Wat moet zo'n hengst wel niet kosten....

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 16:01

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:46

Poeh, mooie site zeg. De Amerikanen houden volgens mij nogal van stevige tinkers met vooral veel behang. De kleur maakt niet zoveel uit. Het is ook een effen veulen wat fokmoeder van hun "drumhorses" gaat worden.
Ik wil al lang naar Montana voor een camper-vakantie, dit is een leuk adres om langs te wippen

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:02

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 05:10

ik weet dat Ard Ri voor 18000 dollar verkocht is naar the States, wat een geld he, daar zijn ze nog meer waard,
ik werd dit jaar benaderd door een amerikaanse mevrouw die shires en tinkers fokt, die wilde Chuck kopen, pfff was zeer vereerd maar heb het lekker niet gedaan, wel een leuke mailwisseling met haar gehad.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:46

Kom maar op met die links lekker kwijlen.
Maar weet iemand ook wat het kost om een paar rietjes naar Nederland te halen incl. de gemiddelde kosten voor de rietjes want ik heb toch een paar kwijlhengsten gezien. Zal wel onbetaalbaar zijn maar ik ben best benieuwt.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 13:25

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 13:29

En... een uniek geval, zeker in de ogen van de kleurengenetica-kenners.

"His color is officially called "Maximum Sabino or Blue Sabino". In other words, Cobalt has the most amount of white as a blagdon horse can!"

http://www.gypsydrumhorses.com/GHStallion_Cobalt.htm

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:31

KWIJL

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 13:37

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:16

snowdon schreef:
http://www.montanavanners.com

Mooie site met mooie Gypsy Cobs & Drum Horse's

Ik ben met die eigenaresse (Michelle) aan het mailen. Zij begrijpt niet veel van de verschillende types tinker schrijft ze. Er is haar ook door een paar mensen gezegd dat haar hengst een Grai zou zijn
Ze zegt verder dat ze heeft gehoord en gelezen dat de Grai het meest populaire type is.
Nou, ik mag een boon wezen als haar hengst (oorspronkelijk uit Schotland) geen vanner is hoor.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 17:32

Ik denk toch ook een Grai hoor! Hij is wel luxer toch wel, maar wel mooi in verhouding

Maar .... ik snap de indeling niet meer sinds Shayla een Vanner is

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:53

Ik wil niet veranderen in een boontje, snik

Kijk eens naar deze foto, dat vrouwtje naast die knaap. Dit is toch geen grai????

Afbeelding

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:36

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 20:55

Soxje, ik vind hem op die foto wel wat van Glen King Hill weg hebben en die is ook Grai!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:03

Nou ja, ik snap er niks meer van hoor. Is dan het enige criterium van een vanner nog dat hij duwende bewegingen KAN hebben.
Deze Amerikaanse gaf me deze link door van een nieuwe chatroom van Gypsy horses: mailto:unitedworld@yahoogroups.com Je kan je daar aanmelden.

Even enorm off topic, ik kreeg bericht van Sox' vorige eigenaar uit Ierland dat als ik haar zou laten dekken door een volbloed ik een 3/4 volbloed veulen zou krijgen en als ik haar laat dekken door een tinker ik een puur tinkerveulen krijg. Ergens spoort er iets niet...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 21:07

In (originele) Tinkers zit vanalles, ook volbloed.... Soxje zal misschien volbloed in zich dragen en dat hij zich vervolgens vergist in het percentage? Hij zal wellicht ook een dagje ouder zijn? Het blijft in ieder geval vreemd idd. Waarschijnlijk zal hij haar ook niet als Tinker zien en ziet hij Tinkers als kruisingen ofzo? Dat als je Soxje kruist met een Tinker, je dus een "Sox x Tinker=kruising", krijgt??

Snap je me nog?

Ik vind overigens dat er meerdere Vanners nog veel grover zijn dan die hengst en schofthoogte zegt dus niets. Ofzo... ik snap het ook niet meer eigenlijk.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:30

Ook een dagje ouder...... denk erom of ik kom met mijn jicht en kwaaltjes naar Etten-leur!

Nee, hij is nog niet héél oud maar zij zitten meer in de sportpaarden dan in de tinkers. Dus ik neem het maar met een flinke korrel zout. Maar ik heb altijd wel gedacht dat er iets van volbloed in Sox zit, xx x shire of clydesdale ergens, haha, wat een mix.

In Amerika zijn ze dus confused en wij hier ook. Ik blijf maar gewoon voor de cob gaan totdat er op de een of andere keuring gezegd wordt dat Sox een grai is. Dan geef ik het op en laat haar dekken door een volbloed

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 21:34

ALS Sox een Grai is... knip ik Snow z'n behang eraf!

Ze zal wel Cob (:j ? ) of Vanner zijn...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:14

Haha, ik hou je eraan! Boontje komt dan kijken naar huilende Leon en kale snowdon!

Als die hengst een grai is dan is Sox het toch ook? Leg mij maar eens uit waarom die hengst luxer is. Hij is groter, fors (moet je eens kijken wat voor nek erop zit) en volgens mij MINSTENS een cob.
Ik heb altijd gemeend dat Sox een echte cob is maar we schijnen nu al van Grai naar Vanner over te springen terwijl de cob daar toch echt tussen zit, toch?

God, wat hebben veel tinkers in Amerika enorme sokken, ik weet niet wat die fokkers ermee doen hoor. Hun showhonden hebben ook altijd veel meer haar dan onze showhonden, en dan heb ik het dus over de langharige rassen, zoals de collies e.d. Ze fokken werkelijk prachtige dieren. Ik ben met jou van mening Snowdon dat veel van hun tinkers op een hoger plan staan. Wij hebben hier ook heel mooie tinkers maar kunnen niet concurreren met die van hen. Dat ligt vooral aan het prijskaartje. Onze handelaren proberen zo goedkoop mogelijk tinkers uit Engeland te halen en de Amerikanen wapperen met tienduizenden dollars.
Ik moet eerlijk zeggen dat als ik een echt goed bod uit Amerika krijg voor Sox ik niet meer zo twijfel als ik gedaan heb. Als fokmerrie krijgt ze een goed leven daar. Zeker in het noorden waar het niet zo warm is en waar volop weides zijn en mooie natuur. (Ik wil natuurlijk mee want zou er ook wel willen wonen).

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 22:28

Snowdon zou ook mogen gaan hoor....

En een forse hals wilt toch niet zeggen dat de bouw grof is? Voor wat betreft die hengst kan ik me goed vergissen hoor, maar v.w.b. Sox ben ik iets zekerder van m'n zaak.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:33

Deze foto vind ik zó van een Amerikaanse site afkomen
Alleen de omheiningen die telkens de akkkrs en weilanden afbakenen, werken iets on-amerikaans
en ik zou me natuurlijk moeten verontschuldigen dat haar staart wat zwiept en het "muddy" uiterlijk

http://www.mijnalbum.nl/Foto=QMF37UY8

edit: dit is trouwens mijn merrie Angel