[TI] Welke hengst voor mijn merrie Tinkerbell?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Re: Welke hengst voor mijn merrie Tinkerbell?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 06:58

nou niemand reageert, dan doe ik het toch ff
Uiteraard vind ik Chakotay de mooiste en beste hengst, maar ja, dat komt omdat hij van mij is
Hij voldoet aan bijna al je eisen, maar als je dus meer temperament wil doorfokken dan denk ik dat je niet bij hem moet zijn, het is een zeer rustige relaxte hengst die zich niet snel gek laat maken, veel merriehouders kiezen hem hier om voor hun merrie, maar als ik jouw beschrijving lees zoek je juist dit niet.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 09:50

Bedankt

Baileys was eigenlijk voor mij de vervolmaking van mijn fokdoel, ze had al het goede in zich van Tinkerbell, aangevuld door het sterke van Mc Brynmore (temperament!!! en of ). Als ik dus helemaal mijn fokdoel wil volgen, laat ik haar dus gewoon weer dekken door Mc Brynmore (wat niet wil zeggen dat er een tweede Baileys uitkomt natuurlijk).
Maar eigenlijk vind ik dat niet nodig, dat zie je ook aan mijn keuze dit jaar, namelijk Zippo...Bij hem heb ik ook minder op het temperament gelet.
Dus waarom zou ik dat volgend jaar ook niet kunnen?
Wat ik wel wil is dat de hengst toch iets ronder loopt, wendiger is,...
Dat is Tinkerbell namelijk helemaal niet, zelfs met training niet: ze heeft er gewoon de aanleg niet voor.

Ik persoonlijk heb de indruk dat Chakotay dat wél heeft, ondanks het rustige karakter (en dat wil toch ook graag in mijn veulen zien).
Kom je naar de hengstenkeuring van ICS dit jaar?

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 09:54

Klein weetje rond het temperament van Baileys: toen ze twee dagen oud/jong was, is ze over onze omheining van 1m30 gesprongen...Stond ze eenzaam aan de andere kant en wist ze niet hoe ze nu terugmoest
Was wel even schrikken toen ik van school thuis kwam en haar in het land ernaast zag staan...

Tinkermuts

Re: Welke hengst voor mijn merrie Tinkerbell?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:57

Haha een babyspringtinker, uiteraard ben ik op de ICS keuring, en lopen kan hij super hoor

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 11:24

Ben benieuwd