[TI] past wintec met breedste boom op tinker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

desillies

Re: past wintec met breedste boom op tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 14:54

ik heb een rode boom in mijn Wintec 500 vzh
EN ik heb een zo'n maar sjabloon van Wintec,daarop heb ik geizen dat rood nu nog net kan voor Tommie maar ik ben al wel op zoek naar een witte boom.
welke ik trouwens zelf met gemak wissel,da's echt simpel hoor,als je een fietsband kunt plakken dan kun je dit ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 14:59

Ik vind die boom verwisselen makkelijker dan een fietsband plakken hoor... Enige wat je nodig hebt is een imbussleutel en een kruiskop.

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:46

Pellie schreef:
ja klopt twist zwart is maat "31 toch?

ik zou niet weten wat de maat is maar hij heeft
er wel een zwarte in zitten en dat is maat normaal
dat weet ik wel
en ja hij is niet zo heel erg breed weet ook niet wat het is
ik heb gewoon een smalle tinker
met denk ik een vrij hoge schoft
heb als het goed is ook het type grai

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:05

Ik heb ook een wintec, ook verwisselbare boom naar mijn weten.
Maar bij de betreffende ruitersportzaak waar ik 'm gekocht heb, wisten ze niks van verwissebare bomen.
Ze hebben de zwarte boom gewoon helemaal op maat gebogen voor Shakyra. En hij is nu dus ook echt superbreed.
Inmiddels is Shakje iets meer in vorm (oftewel; op rantsoen ) en nu vind ik 'm weer vrij wijd voor d'r.
Maar eigelijk gebruik ik m'n wintec echt nooit meer...
Zit 10x liever op een boomloos zadel dan m'n harde wintec

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:14

Teuntje111 schreef:
Ikzelf heb geen wintec, maar in de "pas" periode heeft er wel een wintec opgelegen. Bonita heeft nog net de witte boommaat en met western zadels heeft ze een extra full Quarter boom.

Tegenwoordig zijn er nieuwe bomen van Wintec. Wit is wijd, daarna heb je nu extra wijd (lichtroze), extra extra wijd (Donkerroze) en extra extra extra wijd (paars)

http://www.wintec.net.au/whatsNew/index.html

Afbeelding

Groetjes Dianne

Edit: Heb nog wat gevonden over hoe breed een wintec kan worden
Afbeelding

http://www.equestrianclearance.com/perl ... ctid=12120

Edit 2: Divoza verkoopt heel veel wintec artikelen!

Moet maar eens een bredere boom proberen dan. Heb nu de witte, te smal voor mijn haflinger. Krijg in het voorjaar de nieuwe OceanBlue barefoot Nu ff on-topic..met die bredere bomen zou het idd moeten lukken denk ik. Laat gewoon eens een zadelpasservice langskomen. Even uitleggen wat je zoekt en of ze verschillende bomen mee kunnen nemen. Succes!

mutsefruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:34

Pellie schreef:
mutsefruts schreef:
mijn paardje heeft ook een wintec veelzijdigheid dan maar daar ligt de witte boom in maar misschien over een half jaar moet de rode er weer in hij is nog in de groei!! maar past perfect de witte

dit kan niet want de witte is de breedste
die paarstinten passen alleen in de speciale vzh, wat eigenlijk jammer is toch?

hoezo kan dit niet ? hij gaat van de grootste naar minder groot want hij gaat de hoogte nog in en dan gaat dat puppy vet daar weg en dan moet hij een kleinere boom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:44

Doorgaans worden paarden breder als ze ouder worden, veel breder is ook mijn ervaring

Puppyvet kan weggaan, maar dan komt er bespiering voor terug...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 23:28

Pellie schreef:
mutsefruts schreef:
mijn paardje heeft ook een wintec veelzijdigheid dan maar daar ligt de witte boom in maar misschien over een half jaar moet de rode er weer in hij is nog in de groei!! maar past perfect de witte

dit kan niet want de witte is de breedste
die paarstinten passen alleen in de speciale vzh, wat eigenlijk jammer is toch?

hoezo kan dit niet ? hij gaat van de grootste naar minder groot want hij gaat de hoogte nog in en dan gaat dat puppy vet daar weg en dan moet hij een kleinere boom

denk je? nee dit heb ik ook nog nooit eerder gehoord, maar ik kan er naast zitten hoor. wat maya zegt over puppyvet, je kan misschien nog schrikken hoe je tinker in de breedte gaat rond zijn/haar 5e jaar.
snowdon van leon vind ik er altijd nog een mooi voorbeeld van.

klopt hoor lonnie, een goede zadelmaker zet er zo een nieuwe boom in. bij leren zadel zijn de boom en het zitvlak uit één stuk, soms nog hout maar tegenwoordig bijna allemaal kunststof.

mutsefruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 18:59

agh we zullen wel zien maar pellie heb je nog grotere bomen dan een witte?? hopelijk wel anders moet ik een nieuw zadel!! hahhaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 12:55

Je hebt dit topic dus niet gelezen mutsefruts Ja, er zijn bredere bomen, daar hoort ook een breder type zadel bij... Scroll even omhoog en je ziet het gelijk...

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 18:39

ik heb inmiddels een wintec pro (dressuur) zit niet eens de breedste boom in en past perfect. kreeg een compliment van t drunens ruiterhuis dat ik t zelf al zo goed gezien had allemaal (had ze voor de zekerheid om een second opinion gevraagd)

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:32

Bij Sox was de witte boom ook nog veel te krap, helaas. De Wintec pro vond ik wel lekker zitten maar het belang van het paard gaat voor.
Volgens Van Triest heb ik ook minimaal een 35/36" boom nodig maar ik ga nu voor boomloos. Ben dat gezeur met die bomen helemaal spuugzat.

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 10:04

Soxje schreef:
Bij Sox was de witte boom ook nog veel te krap, helaas. De Wintec pro vond ik wel lekker zitten maar het belang van het paard gaat voor.
Volgens Van Triest heb ik ook minimaal een 35/36" boom nodig maar ik ga nu voor boomloos. Ben dat gezeur met die bomen helemaal spuugzat.

dat snap ik idd, zoiets heb ik met dekens ik heb een 33" boom dus valt nog mee

Christah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:24

Ik heb nu een wintec 500 op mijn dikbil liggen, met witte boom. Maar ik vraag me sterk af hoe lang dat nog gaat passen. Hij is nu 5, en het zadel ligt nog redelijk. Ik denk alleen dat er nog wel een keer een nieuw zadel aan gaat komen.
Wat een ramp. Geen enkel zadel past ook gewoon.
Duncan heeft geen schoft, maar is gewoon super breed daarboven.

Ben benieuwd hoe lang het zadel nog goed blijft liggen.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:04

Dat is nou het mooie van boomloos. Dat past echt op iedere tinker of andere brede paarderug!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:05

Welkom hier, Indezz
Ja, boomloos past vrijwel overal op, maar toch zijn er ook paarden die niet goed op boomloos reageren.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:51

Zoals? Waar kan een paard/pony qua problemen tegen aan lopen met boomloos zadel?

Pellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:55

Christah schreef:
Ik heb nu een wintec 500 op mijn dikbil liggen, met witte boom. Maar ik vraag me sterk af hoe lang dat nog gaat passen. Hij is nu 5, en het zadel ligt nog redelijk. Ik denk alleen dat er nog wel een keer een nieuw zadel aan gaat komen.

ja laat het maar goed nakijken, ik dacht ook dat de witte boom nog goed was maar niet dus. voordeel was wel dat het zadel goed stil lag

Citaat:
Dat is nou het mooie van boomloos. Dat past echt op iedere tinker of andere brede paarderug!

idd indezz, dat gaat niet voor iedere tink op. gam heeft teveel spek op zijn schouders waardoor de barefoot in zijn nek schoof, hoe hard ik hem ook aansnoerde... dat ging dus niet.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:34

Indezz schreef:
Zoals? Waar kan een paard/pony qua problemen tegen aan lopen met boomloos zadel?

Bij ons op stal staat een draver, die heeft een volle week een Barefoot Westernzadel geprobeerd, maar hij wordt er niet blij van. Zo ook een zomergast, een Engels Volbloed merrie. Ik denk dat die 2 zowiezo al rugproblemen/extra gevoelig in de rug moeten zijn geweest.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:15

Oke, maar dit zijn denk ik ook rankere paarden? Over het algemeen vind ik dat de boomloze zadels wel heel goed op diverse ronde ruggen van de koudbloeden past. Ik heb het zadel gebruikt bij verschillende tinkers, hoge schoft, lage schoft, maakt niet uit en het past bij allemaal.... Maar ze hadden dan ook geen rugproblemen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:26

Sja... mijn vriendin heeft voor haar haf een Boomloos zadel, ligt vrij redelijk, maar opstijgen moet vanaf opstapje, omdat ie zo rond is, dat de boel rondglijdt, hoe strak je het ook zou vastmaken... En dat is niet bepaald een rank type

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:47

Ja, dat klopt wel. Een boomloos zadel schuift wel makkelijk....

Christah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:30

Pellie schreef:
Christah schreef:

ja laat het maar goed nakijken, ik dacht ook dat de witte boom nog goed was maar niet dus. voordeel was wel dat het zadel goed stil lag

Hmm... ik laat het elk half jaar controleren, maar ik heb dit zadel op dit moment net een half jaar. Binnenkort even laten controleren dus. Pff... ik denk dat ze gaat zeggen dat er binnenkort een nieuw zadel moet komen. Pff... ik blijf zadels aanslepen. Ik heb dit zadel net een half jaar.
Waarom is mn knol dan ook zo breed.
Uhm ja, dit zadel blijft trouwens niet goed liggen. Kan rondjes draaien . Écht, ga galloperen... en je hangt aan de zijkant van je paard. Mijn god, een ramp. Duncan is echt een rondje, daar blijft niets op liggen.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:11

Heb je niet iemand in de buurt met een boomloos zadel, Christah? Fjord Kootje is megarond en megabreed, maar zijn boomloos zadeltje blijft GOED liggen. Nou moet ik wel erbij vermelden dat ik altijd met een opstap op stap, heb ik een gewoonte van gemaakt, zodat niet steeds
mijn gewicht aan 1 kant hangt met opstijgen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 01:12

blergh ik ken het christah, waardeloos he... alleen de te kleine wintec bleef goed plakken haha

als je rondjes kan draaien dan is ie zeker nog niet te klein!