[TI] Wat is het "minpuntje" Bij jouw tinker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Baileys

Re: Wat is het "minpuntje" Bij jouw tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:15

Baileys d'r voordeel is meteen d'r grote nadeel: Ze is zoooooooo easy!
Zeker voor de wagen, als ze me dan niet hoort stopt ze gewoon met lopen . Terwijl ik zeker weet dat ze het aangespannen lopen leuker (lees:minder erg) vindt dan onder het zadel. Daar vindt ze volgens mij echt geen ruk aan. Werklustig is ze dus niet en dat komt me na 6 jaar wel eens de strot uit!!!
Maar verder: Groot (1.58m), stoer, mooi en uiterst betrouwbaar! Slaan, bijten of bokken zal ze nooit doen naar mensen die ze kent (daar is ze te lui voor ). Een lieve moeder is ze ook, geeft mooie grote veulens waar ik direct bij mag van haar. Vertrouwt ook blind op mij als we onderweg zijn.
Ze komt nooit als ik haar roep, terroriseert mijn twee andere paardjes (bijnaam= Big Mama) maar mijn dochter van 5 kan op haar rijden.

Baileys en ik, samen tot de dood ons scheidt

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:17

Eeeuehm

eeeuhmmm
eeeuhm

even denken

eeeeh

eeuhm

tsjah

Dat hij zo'n ongelofelijke vreetzak is?

Maar zelfs dat vind ik eigenlijk nog geen minpuntje omdat ik door zijn vreetzakigheid weer geduldig en creatief leer te zijn

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:28

Sox kan soms wat ongeconcentreerd zijn op buitenrit, is nogal kijkerig en wil nog wel eens voor kabouters wegspringen, vooral in draf en gaat dan hard draven. Als ze heel druk is wil ze nog wel eens struikelen omdat ze gewoon bezig is met de vliegen en in het voorjaar last heeft van graspollen. Dus heb ik een pollennetje want ze gaat dan enorm met haar hoofd slaan en rijden is dan voor ons beiden geen lolletje. Dat pollennetje helpt prima.

Verder is het een superpaard, heel braaf in de omgang met dieren en mensen en we zijn erg aan elkaar gehecht.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:36

Ik heb ook iets gevonden bij roosje
Ze denkt alleen maar aan vreten,en wordt van de lucht al vet.
Heb soms ruzie met haar als ze snel gras wil jatten op een buitenritje,
Dat is het enigste (dat moet ik echt niet goed vinden anders sta ik om de 4 sec stil,met uit de kom gerukte armen)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 00:04

gam wil zijn kop nog wel eens verliezen met rijden, blind rennen en slecht terug te nemen. het is nog maar zelden maar áls hij het doet wordt ik altijd boos dus dat is ook weer niet goed... oh ja en hij zou eigenlijk moeten springen, want dat vind ik leuk en hij niet.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 04:50

Chakotay zijn minpunten, hmm, ten eerste is het een smeerpijp, ten tweede, hij heeft dagen dat hij echt lui is, ten derde als hij je uitprobeert gaat hij achteruit lopen en loopt hij gerust een sloot in, en ten vierde, hij is best dominant maar ik kan daar heel goed mee omgaan en hij is nu eenmaal een oudere hengst die denkt dat hij THE MAN is, verder vind ik hem geweldig

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 06:03

roosa schreef:
Ik heb ook iets gevonden bij roosje
Ze denkt alleen maar aan vreten,en wordt van de lucht al vet.
Heb soms ruzie met haar als ze snel gras wil jatten op een buitenritje,
Dat is het enigste (dat moet ik echt niet goed vinden anders sta ik om de 4 sec stil,met uit de kom gerukte armen)

Ook heel herkenbaar haha!

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:34

Ja dat bovenste komt me heel bekend voor Verder heeft Bartje weinig minpunten, behalve dat ze af en toe te makkelijk is, dat kan ook een nadeel zijn. Je legt zoveel vertrouwen in haar dat je soms vergeet dat het een paard is.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:54

pfff ik denk en ik denk maar weet het nog steeds niet wie weet kom ik er nog op???

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:50

Pfff ik heb nog een enorm minpunt gevonden bij Tinkerbell: ze is absoluut NIET fotogeniek...en als ik dan al eens een mooie kan trekken (na meer dan 4 jaar proberen), dan staat die maar half op het fotorolletje en kunnen ze hem dus ook niet ontwikkelen.. grmbl***

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:57

Tijd voor een digi, Frenia

Een minpuntje bij MIJN <--->*glimmmm* Tinker = dat ze er nog niet is

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:02

fjordkootje schreef:
Een minpuntje bij MIJN <--->*glimmmm* Tinker = dat ze er nog niet is

Deze vind ik echt goed *lol* Lig hier echt te schuddebuiken van het lachen!

Enne...ik heb een hele resem digi's (zo'n stuk of 5) maar geen enkele echt goeie...dus voor mooie foto's neem ik nog steeds (1van mn 2) gewone. Nu heb ik me gisteren toch wel een nieuwe digi gekocht...waarvan ik denk dat hij het wel goed zal doen...was wel even helemaal boos op mezelf, want er hing een behoorlijk prijskaartje aan (en ik gebruik hem eigenlijk voor 99% om mijn paarden te fotograferen) heb hem jammer genoeg nog niet kunnen testen, is met eigen batterij dus moet nu eerst even volledig opladen maar dat was effe offtopic

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 20:41

Nadeel van Baggio: hij maakt zichzelf altijd zó smerig!
Verder, .......... euhm, had hij van mij wel iets meer sok mogen hebben. En dat hengstengedrag komt me af en toe mijn neus uit. terwijl ik het meestal alleen maar leuk vind

Maar dit zijn beide zulke kleine puntjes, voor de rest is het mijn supermacho ... euh... super BAGGIO!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:03

Mag ik er maar eentje noemen? Dan zal ik moeten kiezen:

ze kan erg eigenwijs doen
ze is af en toe een rasechte drammer
ze is bang voor kabouters
ze heeft vrij weinig sok
ze heeft de neiging haar hoofd precies in de poep te leggen
ze heeft de gewoonte haar zwarte plekken schoon te houden, de rest is vies
ze poept waar ze kan, incl in eet- en drinkbak
ze groeit zo hard dat ik nieuw spul blijf kopen

Hmmm... Zal ik een advertentie plaatsen op EA TK?

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:56

Probeer het
Maar zo,n vieze poepsmeerder,en voerbak schijter raak je aan de straat stenen niet kwijt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:10

Gelukkig maar!

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:56

Chubby schreef:
Gelukkig maar!

Zo is het!
Nu moet ie voor aaaaaltijd bij jou blijven
Goh wat rot

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:36

nou de mijne is nog al eenkennig
dus was het zoeken naar een verzorger nog al moeilijk
maar heb nu een goede meid gevonden

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:40

mijn tinker heeft een nogal groot litteken op haar achterbeen. Dat is niet zo'n mooi gezicht!

daarnaast schuurt ze in de zomermaanden een klein beetje, maar ja ze schuurt altijd wel een laagje manen weg( zonde dus)

daarnaast is ze bij mensen die niet vaak op haar rijden echt veeeeeel te druk!

gelukkig is ze bij mij nu normaal ( in het begin was ze niet te houden zo snel), maar ja ze is denk ik nogal op 1 persoon gericht, vooral met rijden, verder is ze superlief!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:03

Snowdon schuurt momenteel ook al z'n manen kort Maarja... ik heb het nu echt definitief opgegeven...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:06

Minpunt van de mijne is dat hij mijn shetlandermerrie graag een ondergronds leventje gunt.....

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 19:02

Aaaahh, da's zielig Nicole.....

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:12

Mijn Lieferd heeft een heeel groot nadeel: ze heeft altijd last van diaree ,, de dierenarts weet ook niet precies wat het is het heeft iets te maken met een slechte darm-digestie,, door deze diaree poept ze altijd haar achterbenen/kont en haar staart onder,, deze moet ik dan ook minstens 2x per week wassen anders krijgt ze er last van,, het is veel werk maarja verder is het ook wel een supertinker dus ik mag niet klagen.

mocht er iemand trouwens toevallig nog iets tege diaree weten dan hoor ik dat graag
xx
http://storage.msn.com/x1pX4aYqvB-_dYYCPpc9IE7G7b32sRkBVwCyfsYwmPmD8fmHL_r2HhSdSLAwpmk0JLJ7rg10UKGp5ef8YR6vWDfBZppyiXjgaA4jVOUlou7jNBCJZqghL6edi-FsO4RCL2QxgIBPT7Xs941AAtXBQIU0Q
Hierboven een foto als ze gewassen is,, dan zelfs zie je nog gele aanslag op haar vacht. ik heb geen betere fotows wat ik maak natuurlijk niet graag fotows van een ondergeschete kont
xx

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:26

Supah_Sky schreef:
Mijn Lieferd heeft een heeel groot nadeel: ze heeft altijd last van diaree ,, de dierenarts weet ook niet precies wat het is het heeft iets te maken met een slechte darm-digestie,, door deze diaree poept ze altijd haar achterbenen/kont en haar staart onder,, deze moet ik dan ook minstens 2x per week wassen anders krijgt ze er last van,, het is veel werk maarja verder is het ook wel een supertinker dus ik mag niet klagen.

mocht er iemand trouwens toevallig nog iets tege diaree weten dan hoor ik dat graag
xx
http://storage.msn.com/x1pX4aYqvB-_dYYCPpc9IE7G7b32sRkBVwCyfsYwmPmD8fmHL_r2HhSdSLAwpmk0JLJ7rg10UKGp5ef8YR6vWDfBZppyiXjgaA4jVOUlou7jNBCJZqghL6edi-FsO4RCL2QxgIBPT7Xs941AAtXBQIU0Q
Hierboven een foto als ze gewassen is,, dan zelfs zie je nog gele aanslag op haar vacht. ik heb geen betere fotows wat ik maak natuurlijk niet graag fotows van een ondergeschete kont
xx

Hey, je foto doet het helaas niet.

Maar wat ik wel heb gehood is dat paarden na een ernstige wormeninfectie een darmbeschadiging kunnen oplopen. Dit gaat nooit meer weg, waardoor ze altijd diarree blijven krijgen. Wat kan helpen is je paardje zo eiwitarm mogelijk voeren. Zelfs geen basisbiks en kuil meer, maar alleen arm gras en droog hooi.

Groetjes DIanne

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:43

Het nadeel van Djana is dat ze niet op een plaats kan mesten resulteert in een vies paard vol met mestvlekken.
Babse mocht wel wat meer sokken over de hoef hebben en wat dikkere benen.