Hoe veel geld zou een andalusier zijn???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Hoe veel geld zou een andalusier zijn???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:41

OH?

_Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:04

En wat kost een Zwarte Andalusier hengst, 5 jaar , goed bereden, kan ook de spaanse pas, met papieren dan ongeveer?

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:47

moet j ff kijke op www.stal-baroque.nl!
das een andalusierfokkerij bij mij in de buurt!
egt superleuk!
je kan ook paarden kopen en de prijzen zien
ze hebben een zwarte andalusierhengst in de verkoop gehad van 5 jaar die koste 17000 euro
maarja zwarte andalusiers zijn natuurlijk het duurste!
xxx

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:09

_Sheila_ schreef:
En wat kost een Zwarte Andalusier hengst, 5 jaar , goed bereden, kan ook de spaanse pas, met papieren dan ongeveer?

Nouja of ze goed bereden zijn weet ik niet normaal gesproken worden ze allen voor de fok gebruikt.

http://euskalhorse.net/advt/image/17753.jpg

Afbeelding

Bij deze hengst staat geen leeftijd kost 24.000.

Deze hengst is 6 jaar en word bereden worden door een kind. 16.000

Afbeelding

En de laatste mogelijkheid tot internacionaal transport, 4 jaar net ingereden. 8000.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 21-10-05 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Grote foto veranderd in link

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 00:12

PatriesjeMR2 schreef:
Of dat jij het anders ziet?? Zou kunnen natuurlijk...

Nee hoor: is technisch net zo'n 'cruzado' als mijn muildier.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 01:03

Wat leuk, een cruzado-muildier

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 07:26

blensink schreef:
_Sheila_ schreef:

Nouja of ze goed bereden zijn weet ik niet normaal gesproken worden ze allen voor de fok gebruikt.

Ik weet niet waar je die informatie haalt, het zijn de merries die veelal voor de fok worden gebruikt, de hengsten worden net wèl doorgereden.

Zwart is het duurste, meestal gaan zulke paarden tegen de 20 000 euri aan

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 18:29

hay! ik dacht eigenlijk dat dit topic wel dood zou gaan, niet dus

bedankt allemaal voor jullie reacties, maar het neerzetten van prijzen van raspaarden boeit mij niks. Wat heb je aan een raspaard, als je er gewoon plezier mee wilt hebben? het gaat mij puur om een lekker stevige andalusier die beleerd is, en hij hoeft echt geen spaanse uitvoeringen te kunnen geven. gewoon een leuke gezonde andalusier, zoiets als wat jullie troep noemen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:49

Sunshine1 schreef:
gewoon een leuke gezonde andalusier, zoiets als wat jullie troep noemen

Ik geloof dat jij moeite hebt met lezen... Ik heb 5 paarden en een muildier en net die laatste is een cruzado met een pre, de rest is dos-sangres.
Allemaal bepááld wat anders echter dan wat in NL onder de misnoemer 'andalusiër' voor relatief weinig maar toch veel te veel wordt aangeboden.

Nognognógmaals: je betaald voor wat een paard ís en kán. Betaal je weinig, dan heb je óf de hoofdprijs gewonnen, of ..... 'troep'.
Je hebt héél goede paarden zonder papieren ja en veel, héél veel 'troep'. Die gaan hier voor 1000 Euro of minder in een deal en dan richting NL....
De gewoon goede gaan hier voor 3000+, de heel goede voor aanmerkelijk meer en de meestal ook papierloze rejoneo-paarden gaan richting aardige nieuwe 4x4.

Wil jij voor weinig een gezond paard andalusiër kunnen noemen, dan kan dat. Verwar dat echter niet met een goede, goed beleerde andalusiër: het 'plaatje'.
Verder ieder zijn/haar smaak en blijkbaar vindt ook een ieder zijn/haar raaf een havik.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:38

http://www.kilimanjaroranch.com/

dit is pas een geweldige site
[/img]http://www.kilimanjaroranch.com/images/Alborozo-Poster-1.jpg[img]

Wie zegt dat Lusitano's slimmer en werkwilliger zijn dan Andalousiers?

Veel kijkplezier

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:43

[/img][img]http://www.kilimanjaroranch.com/Galleries/Alborozo/00%20Alborozo.jpg

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 11:00

winniejlover schreef:
moet j ff kijke op www.stal-baroque.nl!
das een andalusierfokkerij bij mij in de buurt!
egt superleuk!
je kan ook paarden kopen en de prijzen zien
ze hebben een zwarte andalusierhengst in de verkoop gehad van 5 jaar die koste 17000 euro
maarja zwarte andalusiers zijn natuurlijk het duurste!
xxx

De zwarte is van de week verkocht

Groetjes Elske

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:32

Spanjaarden bedriegen dus graag mensen en geilen nogal op geld, als ik het hier zo lees.
Blij dat ik met hen geen zaken hoef te doen, dan.

Elskevree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 17:40

Lusitana klopt, Ik ging vorig jaar bij een paar fokkers in Spanje kijken. Budget 10.000 euro voor een 3-jarige hengst. Moet je toch best een leuke schimmel voor kunnen kopen, dacht ik. Helaas wat voor brandhout ik niet heb langs zien komen... Ik heb maar 2 paarden gezien die ik leuk vond: een leuke bruine hengst 2 jaar voor 12.000 euro, die was de beste van allemaal en een leuke 5 jarige schimmel 24.000 (oeps). Ben helaas zonder paard naar huis gegaan.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:17

ik heb horen vertellen dat als wij als blanken naar Spanje gaan voor een paard te kopen een andalousier of lusitano dat wij er veel geld moeten voor neertellen. maar dat ze belange niet zoveel kosten onder hun eigen soort mensenras(spanjaarden).Tenzij goede conecties en vriendjespolitiek kan je geluk hebben om een normale prijs te betalen.

blensink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:25

Elskevree schreef:
Lusitana klopt, Ik ging vorig jaar bij een paar fokkers in Spanje kijken. Budget 10.000 euro voor een 3-jarige hengst. Moet je toch best een leuke schimmel voor kunnen kopen, dacht ik. Helaas wat voor brandhout ik niet heb langs zien komen... Ik heb maar 2 paarden gezien die ik leuk vond: een leuke bruine hengst 2 jaar voor 12.000 euro, die was de beste van allemaal en een leuke 5 jarige schimmel 24.000 (oeps). Ben helaas zonder paard naar huis gegaan.

Dan ben je denk ik toch bij de verkeerde fokkers langsgeweest.
In het forum ITP staat een topic over een PRE die het meisje binnen 15 dagen over laat komen uit Spanje.
En Indra ik weet het eerlijk gezegt ook niet, zal wel net uit mijn siesta gekomen zijn toen ik dat schreef. Het is wel mijn ontwaak uurtje was er geloof ik niet helemaal bij. Excuses!!
En Lusitana ik denk dat er op de hele wereld mensen zijn die oplichten natuurlijk is het makkelijk als er een buitenlander een paard komt kijken om er wat bovenop te doen, dat zie je ook gebeuren bij toeristen die in spanje een pilsje bestellen op het terras.
Maar volgens mij gebeurt dat in elk land wel wat ik al zei niet alle oplichters zitten samen op één schiereilend en of het echt oplichten is kijken wat er uit te halen valt. Dit word zeker makelijk als er taalproblemen zijn.

Elskevree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:24

@blensink Er is maar 1 verkeerde handelaar waar ik naar toe ben geweest. Deze had een lading paarden van een fokker gekocht die ze niet kon afzetten. Ze zagen er best leuk uit maar hadden een veel te kort voorbeen en liepen over het algemeen niet zuiver of haddenerge campaneo. Geen wonder eigenlijk dat die fokker ze niet kwijt kon. Een van de fokkers was een hele goede, die ook altijd meedoet met paarden op de Sicab dus die had bijna alleen van die dure. En de laatste fokker was heel redelijk qua prijzen. Dat was ook een nette 2,5 jarige hengst. De prijs/kwaliteit verhouding gezien de paarden die aangeboden werden, was bij die laatste fokker het beste.
Natuurlijk zijn er goedkopere paarden maar het probleem bij mij is dat ik een paard wil zien lopen die zuiver loopt als ik kom kijken, niet van die krabbelaars en ook nog een leuk papier voor eventuele inzet voor de fokkerij (geen inteelt dus). Het mag best wat kosten als het maar goed is!
De meeste paarden van ons komen bij Yeguada el Moralejo vandaan. Daar is een goede kwaliteit/prijs verhouding maar goed wilde wel eens weten wat er meer rond liep...

Groetjes Elske

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:43

Ik snap je, alleen over het oplichten ben ik het niet zo eens. Wij verkopen onze produkten ook zo goed mogelijk maar we zijn geen oplichters.
Voor een goed produkt kun je meer vragen en net wat de gek ervoor geeft.
Er zijn hier zoveel fokkers en ja zowel betere als slechtere. Gelukkig kan je als koper altijd beslissen of je er wel of niet voor gaat en zolang de slechtere fokkers gewoon hun paarden duur blijven verkopen zal dat altijd zo blijven. Maar of het nou echt oplichters zijn? Dnk het eerlijk gezegt niet.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:06

blensink schreef:
Ik snap je, alleen over het oplichten ben ik het niet zo eens. Wij verkopen onze produkten ook zo goed mogelijk maar we zijn geen oplichters.
Voor een goed produkt kun je meer vragen en net wat de gek ervoor geeft.
Er zijn hier zoveel fokkers en ja zowel betere als slechtere. Gelukkig kan je als koper altijd beslissen of je er wel of niet voor gaat en zolang de slechtere fokkers gewoon hun paarden duur blijven verkopen zal dat altijd zo blijven. Maar of het nou echt oplichters zijn? Dnk het eerlijk gezegt niet.

Volgens mij heb ik woord oplichters niet in de mond gehad. Ze hebben gewoon een andere kwaliteit/prijs verhouding voor ogen dan ik. Sommige spanjaarden denken gewoon dat nederlanders stom zijn (zijn ze soms ook).

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:33

Het is byzonder makkelijk om misbruik te maken van mensen die een paard kopen om de mooie lange manen, om het maar zo te zeggen. Maar hier in Portugal gaan ze daar toch anders mee om. Toegeven, Portugezen onderling kopen goedkoper. Daarom laat is Ricardo onderhandelen met de fokker/eigenaar (hoewel ik met vrouwelijke charme soms een nog betere deal kan krijgen) en ik regel alles met de buitenlandse klant, die zo wel goekoper aan een Lusitano komt als via een importeur of Lusitano stal (die willen er aan verdienen). Maar in het algemeen worden paarden alleen voor fantasie prijzen verkocht als mensen zelf zo geilen op papieren.
Er zijn dus twee soorten paarden:De "geweldig op papier" en de "gewone". "Geweldig op papier" paarden zijn in alle landen duur.
Maar uiteindelijk moet je op het paard rijden, niet op zijn papieren.
En het is de ruiter die een goed paard maakt.

Maar nogmaals, de PRE is niet mijn wereld, maar als ik lees wat Spanjaarden vragen...en dat ze alles maar voor "Andalusiër" verkopen en de "troep" richting Nederland sturen...pfff, dan wil ik toch af en toe reageren. Had ik ook gedaan als het om Haflingers ging, bv.

En HC, hoe kun je nu een paard wat geen PRE papier heeft maar wel twee PRE ouders nou vergelijken met een muildier?
Als een ouder niet ingeschreven staat omdat de eigenaar het gewoon niet ter keuring heeft aangeboden, wil het niet zeggen dat het niet van een bepaald ras is. Als je twee Haflingers met elkaar kruist die niet staan ingeschreven, is het product toch ook niet ineens iets anders? Het is nog steeds een Haflinger, maar zonder papieren.

Een muildier is een product van paardenmerrie en ezelhengst, dat is rassenvermenging en wat anders. Net als jouw dos sangres. Dat zijn ook gewoon halfbloedjes.
Maar een Andalusiër x Andalusiër is een Andalusiër al zit er geen papier bij of een cruzado papier.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:52

Ja,ja, HC, ik weet het, een Andalusiër hoeft geen PRE te zijn.
Lekker ingewikkeld hoor, voor de Nederlander die gewoon een bepaald type paard zoekt.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:24

[/quote]

Volgens mij heb ik woord oplichters niet in de mond gehad. Ze hebben gewoon een andere kwaliteit/prijs verhouding voor ogen dan ik. Sommige spanjaarden denken gewoon dat nederlanders stom zijn (zijn ze soms ook).[/quote]

Inderdaad heb je ook niet dat heb ik er zelf van gemaakt, de woordenkeuze valt weleens weg hier.
Het is inderdaad wat Lusitana zegt onder elkaar kun je aan leuke prijsjes komen ik wil niet dat mensen een verkeerd beeld krijgen van de fokkers hier. In principe gaat het dus gewoon hetzelfde als overal, in nederland zal ook wel hetzelfde gebeuren. Verder ben ik het helemaal met je eens dat de spanjaarden niet zo lief met hun dieren omgaan. Dat stoort mij ook vaak genoeg.