D.V. Sperma

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: D.V. Sperma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:54

Suzanne F. schreef:
Ik wilde perse mijn merrie daar bij Joop hebben staan maar dat kon niet met Sandro Hit. Het kon wel via Joop maar ze moest naar een ander adres vlakbij de duitse grens. Verder allemaal gezeik dat ert zo moeilijk aan te komen was aan Sandro Hit en en maar voor bepaalde gereserveerde eigenaren en dat de kwaliteit ook niet echt goed was. En er werd me echt nadrukkelijk geadviseerd een andere te kiezen, en het kon gewoon niet als de merrie bij hun moest staan.

Dit klinkt als een verkooppraatje voor het kiezen van een van hun hengsten. Als je echt Sandro Hit wilt breng je merrie naar Keros. Hij heeft diepvries staan van Sandro Hit en kan er zonder problemen aan geraken. Volgens hem is het goed sperma.

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:32

Citaat:
als je op een goed Ki station je merrie laat begeleiden en het sperma is van goede kwaliteit dan zijn de kansen bijna even groot ,het schrikt veel mensen af omdat je het eenvoudigweg niet thuis kan doen ivm om de paar uur scannen .Ik werk bijna uitsluitend met diepvries omdat het aanbod van topspringhengsten nu eenmaal alleen diepvries is en toch zijn al mijn merries elke keer van de eerste keer drachtig dus het hoeft echt niet slechter te zijn ..

Mee eens.

Hier veelal goede ervaringen met verschillende dierenartsen in NL en Belgie.

Kan alleen niet aan huis en wat meer kosten aan voelen etc...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:40

Franske schreef:
Citaat:
als je op een goed Ki station je merrie laat begeleiden en het sperma is van goede kwaliteit dan zijn de kansen bijna even groot ,het schrikt veel mensen af omdat je het eenvoudigweg niet thuis kan doen ivm om de paar uur scannen .Ik werk bijna uitsluitend met diepvries omdat het aanbod van topspringhengsten nu eenmaal alleen diepvries is en toch zijn al mijn merries elke keer van de eerste keer drachtig dus het hoeft echt niet slechter te zijn ..

Mee eens.

Hier veelal goede ervaringen met verschillende dierenartsen in NL en Belgie.

Kan alleen niet aan huis en wat meer kosten aan voelen etc...

En zelfs dat hoeft niet ,Franske
Ik betaal daar 45 € aan begeleiding voor insimineren en scannen dus helemaal niet duur en stalgeld dat erbij komt!!

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:27

Nee klopt maar waar meeste van onze merries heen gaan is het wat duurder.
Dit jaar 4 merries DV, 3 x de eerste keer drachtig, 1x de 2e keer. En met verschillende hengsten.

1 Kliniek in belgie was ook goedkoper.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 17:17

Maar ik wilde de merrie bij Joop houden omdat ik dagelijks erheen ga. Keros is best ver weg voor mij.

Unesco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 19:32

Franske, waar brengen jullie ze dan heen?

gr. Marco

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 06:56

Suzanne F. schreef:
Maar ik wilde de merrie bij Joop houden omdat ik dagelijks erheen ga. Keros is best ver weg voor mij.

ik snap dat het ver weg is. Zelfs voor mij is het nog meer dan 20 min. rijden. Ga je erheen om haar dagelijks te rijden zoniet kan je hen toch regelmatig eens bellen?

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 07:25

Paar DAP Moergestel, paar Ijzeren Man en dan in belgie dierenkliniek via Spaes, nabij Peer ergens !

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:18

franske is dat bij veearts Desmedt zijn vrouwtje ,hanna remans ?
Daar is mijn merrie verleden jaar geiinsimineerd van Diamant ook van de eerste keer drachtig . OOk een heel goed KI station en heel erg netjes en mooi en duurder ...

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:48

Ja Hanna heeft die gedaan.
Echt zeer professioneel en gedreven persoonlijkheid. Petje af.

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:26

sarabande schreef:
Via Emmeloord wordt sperma aangeboden dat op Amerikaanse wijze is ingevroren en een veel hogere kans op bevruchting heeft.
Ik weet niet meer hoe die organisatie heet, even Emmeloord bellen anders.

dat is Select Breeders Services, volgens mij, zij zijn ontzettend goed en altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen, het netwerk van Select Breeders is zo groot en zo internationaal dat ze over de hele wereld dekken. Hier in Italie zit het europese hoofdkantoor, daar komen hengsten ook uit zweden over om te dekken, in te vriezen en gedistribueerd te worden.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 16:23

hebben zij ook een site???