Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

sigrid1182 schreef:
Misschien gaat er een lichtje branden!! na het lezen van bovenstaande.....IMO is de kans groter dat je een goed dressuurpaard fokt uit 2 goed bewegende springpaarden ...., dan "dres" x "dres"..
Veel goede dressuur fokkende hengsten van eigen bodem, bij het KWPN komen uit springlijnen!!!!
Volgens mij is het essentieel voor het fokken van een goed dressuurpaard, dat je af en toe terug fokt met een goed bewegende springhengst......!!!!!of "dressuur"hengst uit springlijnen.....
sigrid1182 schreef:Brentano II en Donnerhall
mistral schreef:sigrid1182 schreef:
Misschien gaat er een lichtje branden!! na het lezen van bovenstaande.....IMO is de kans groter dat je een goed dressuurpaard fokt uit 2 goed bewegende springpaarden ...., dan "dres" x "dres"..
Veel goede dressuur fokkende hengsten van eigen bodem, bij het KWPN komen uit springlijnen!!!!
Volgens mij is het essentieel voor het fokken van een goed dressuurpaard, dat je af en toe terug fokt met een goed bewegende springhengst......!!!!!of "dressuur"hengst uit springlijnen.....
Daarom vind ik het zooooo jammer dat ze het opgesplitst hebben, want je hebt wel gelijk!
Citaat:
Dressuur hengsten mogen belabbert springen, bijv Uptown en United een 5 voor springen.
Spring hengsten hoeven niet meer goed te lopen,bijv Undercover (Iroko x libero H) en Unistar (Voltaire x notaris) een 5 voor dressuur.
mistral schreef:zo te lezen zijn de meeste het met rubinstein I eens.
Rubinstein I heb ik nog niet gevonden, maar hij heeft zeker een mooie nakomelingen lijst lijst.....iglesias.....
OOseven
.....rohdiamant ...ronaldo....rubiquil...ook niet bepaald misselijk
Ronaldo heb ik van de zomer nog gezien op stal..wat een mooi correct paard met een hoog aaibaarheids factor! het is echt een vriendelijk beest!
Een leuk koppie, echt een knuffelkont, en een heel vriendelijk en nuchter karakter. En de andere nakomelingen (ook hier op bokt) hebben vaak dezelfde uitstraling en karakter.

Javayo schreef:
Een leuk koppie, echt een knuffelkont, en een heel vriendelijk en nuchter karakter. En de andere nakomelingen (ook hier op bokt) hebben vaak dezelfde uitstraling en karakter.
. mistral schreef:De enige nakomeling van montecristo die ik ken is Rolex.
De nakomelingen van rolex die ik op de hengsten keuring heb gezien, waren niet veel bijzonder.
Ik heb het boek stempel hengsten van kwpn en daar staan oa in
*cocktail
*doruto
*farn
*ferro
*jazz
Suzanne F. schreef:Hoe komen jullie erbij dat OO seven een topdressuurvererver is? Hij heeft geen ggk zonen en geen nakomelingen in de hoge sport?
Misschien wordt hij het wel hoor, daar niet van.
) van OO Seven even op in [gezien de inhoud van het topic en het feit dat ze het dekgeld noemde, ging ik er even vanuit dat de TS zelf een goede hengst zoekt voor haar merrie].
Javayo schreef:Suzanne F. schreef:Hoe komen jullie erbij dat OO seven een topdressuurvererver is? Hij heeft geen ggk zonen en geen nakomelingen in de hoge sport?
Misschien wordt hij het wel hoor, daar niet van.
Ik wou ook zeker niet OO Seven als topvererver lanceren!! Ik had zelf Rubinstein I genoemd, evenals wat andere in deze topic. De TS merkte dit ook op, en had het over de zonen van Rubinstein, en had het daarbij over dekgeld van o.a. Sandro Hit. En daar haakte ik als ‘fan’ (tja zo kun je het bijna wel gaan noemen) van OO Seven even op in [gezien de inhoud van het topic en het feit dat ze het dekgeld noemde, ging ik er even vanuit dat de TS zelf een goede hengst zoekt voor haar merrie]
.
Ik ben dus helemaal met je eens dat OO Seven zeker nog geen topvererver mag worden genoemd, aangezien zijn nakomelingen zich nog niet hebben mogen bewijzen op het zwaardere niveau. Maar zijn paps wel