Ongeduldig veulen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Ongeduldig veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 17:51

Probeer iemand mee te nemen om mee te gaan wandelen, die erachter blijft lopen. Die kan hem een klein duwtje geven als hij stil blift staan. Een zweepje helpt voor het te erg voorwaarts gaan. Klein tikje op de borst en streng toespreken als hij je in wil halen. Hij moet ook zien dat hij zich niet verlaten hoeft te voelen als hij bij jou is.

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 18:07

Ik neem je zeker wel serieus daantjuhhh alleen zeg ik dat ik meestal ook kort bezig ben.. alleen komt het eten daar dan nog eens bij. Ik kan inderdaad beter alleen poetsen of alleen een stukje wandelen. Maar ook al ben ik 5/10 minuten bezig schraapt hij al met z'n voet of als ik ga lopen wil hij zo snel mogelijk weer terug. Ik denk dus niet dat het aan de tijd ligt.
Misschien was ik niet duidelijk genoeg maar ik bedoelde met die driekwartier het tijdstip dat ik aan kom rijden met de auto en weer van het pad afrij. Het is dus niet zo dat ik em driekwarties sta te poetsen en verwacht dat ie stijfstilstaat ofzo. Ik hou er echt wel rekening mee dat ik niet te lang bezig ben. Meestal is dat exclusief eten ook maar 5/10 minuten.

Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 18:08

Bedankt voor je tip Neonlight
Ik zal het eens proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:57

Je kunt van een veulen/jaarling eisen dat jij 5/10 min braaf is.
Daarin moet je zelf eerlijk en consequent zijn.
Daarna kun je dat niet meer van ze verlangen.
En al zeker niet dagelijks.

Als je er ff mee wandeld (dus ook hooguit die 10 min, dus niet nog eens 10 min poetsen erbij) dan moet je ook streng zijn, meelopen is meelopen.
stilstaan is stilstaan.
Maar ook niet langer, want dan gaat de concentratie overal heen, behalve naar jou en verpest je zelfs meer dan dat je goed maakt.

En als hij nu de dingen kent als overal aanraken
aan een halster lopen en voetjes geven.
Dan kent hij genoeg voor straks het zadelmak maken.
echt waar (heb er ondertussen heel wat gehad en gezien )

En idd, wat Daantjuh zegt
Hoveel topics hier de afgelopen jaren al voorbij zijn gekomen
hij loopt over me heen, hij steigert, hij sleurt me de bak door, hij bijt enz enz.
Dat was stuk voor stuk bij de mensen die er goed bedoeld, te veel mee deden.
Als je pech hebt, gaat hij dadelijk de eerste minuut al klooien.
En je hoort ze denken, neeee, daar heb je ze weer, moet ik weer zolang braaf zijn en dat doe ik lekker niet

En dat terwijl het baasje het alleen goed bedoelde, maar het paard gewoon nog een kleuter is en geestelijk niet meer dan 10 min kan verwerken