welke dressuurhengst voor een flemmingh X nimmerdor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: welke dressuurhengst voor een flemmingh X nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 18:17

ik denk dat prestige niet echt zal passen, aangezien rilena (europees kampioen en flemmingh X nimmerdor X amor), ook een veulen van prestige heeft gehad, en dit was nou niet echt een knapperd...
farrington past normaal goed op flemmingh, maar ik denk dat we daar dit keer te klassiek mee gaan, en ik wil juist een iets bloederiger paard..
En Voice heeft inderdaad dezelfde moederlijn als OOseven, en vooral de combinatie Doruto X amor ben ik helemaal wild van, omdat je dan tevens terugfokt op Amor,.. en dat was toch 1 van de belangrijkste verervers...
en verder de verhalen over de OCD'tjes van flemmingh zegt mij helemaal niks... we hebben 2 flemminghs en beiden helemaal goed, en heel toevallig hebben we er op het werk vandaag ook 2 laten keuren, en die waren beide ook 100 % goed dus...
en waarschijnlijk kan ik over ca. een weekje enkele foto's van de merrie laten zien.. foto's worden momenteel ontwikkeld (moest ff de wegwerpcamera vol hebben dus.....)

xafir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:08

hai wilde ook even reageren wij hebben ook een flemmingh merrie ze is elite( dus ook helemaal goed op de foto)
het is een flemmingh x havidoff ook 1.67 mooi hoofd lange hals beetje jou omschrijving van jou merrie
ze is nu 4,5 jaar en heeft dit jaar een veulen gehad van sandreo dus ja inteeld op flemmingh maar tis echt een super gigantisch gaaf veulen sandreo fokt enorm lange benen en het veulen heeft dus ook lange benen super chique beest veel front!
máár omdat wij zelf toch ook niet zo gek zijn op inteeld hebben wij haar nu gedekt met sam remo ( wolkentanz x volturno)
en dat omdat we 2 2,5 jarige hengsten hebben van san remo ( staan nu bij van uytert is training en gaan beiden naar de hengsten keuring) ze waren allebei super mooi braaf heel fijn in omgang hebben beiden mooi front en kunnen goed bewegen en springen
goeie ervaringen dus met san remo en ik vind dat echt een dressuurpaard qua model

bouwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 00:07

Wel grappig om te lezen dat bij jou dezelfde dressuur hengsten afvallen als bij mij (waarschijnlijk om dezelfde redenen.)

Je zou kunnen denken aan een zoon van Krack C is wel inteeld, maar niet zo erg. Wel goed uitzoeken welke een goed veulenrapport hebben.
OO seven heeft wel een hoge dressuurindex, maar dit is op basis van 0 nakomelingen (indexgegevens goed lezen.) Veulen rapport van OO seven viel mij ook tegen. Te veel keren "matig tot goed".
Farrington is een optie. Zelf heb ik twee echt goede veulen gefokt van polansky. Ik heb deze hengst gebruikt op een roemer merrie, om terug te fokken op roemer.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 08:05

weule schreef:
OOseven, was tot voor 3 dagen terug ook mijn favoriet, tot ik geruchten hoorde dat zijn nakomelingen lucht zogen, en daarna hoorde dat hij het zelf ook deed...
en inderdaad ben ik benieuwd wat er nu in de verrichting loopt, misschien dat ik woensdag nog ga kijken...

Ik heb nog niet meegekregen dat OO Seven nakomeling vaker gaan luchtzuigen?? Ik heb er zelf één en die heeft dat in ieder geval niet, evenals een andere OO Seven bij ons op stal, ook van andere nakomelingen die ik volg heb ik nog niks daarover gehoord. Is dit trouwens erfelijk? Het lijkt mij dat dit veel meer afhangt van de wijze waarop het betreffende paard gehouden wordt, wellicht in combinatie met stress-gevoeligheid…

De meeste OO Seven nakomelingen staan juist bekend om hun nuchtere karakter, mooie uitstraling en bewegingen. Op wedstrijden en keuringen doen de nakomelingen het vrij goed, voorzover als ik heb kunnen nagaan. Nog geen paarden in de hogere dressuur, [gelukkig maar!], OO Seven is ook pas 9.

Lijkt me een mooie veulen hoor, een OO Seven x Flemmingh.