naturel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: naturel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:31

Ik kan geen foto's op bokt zetten helaas, anders zou ik het wel doen. Ik heb wel een foto van haar digitaal.

MAar kijk eens naar het profiel van Branca. Zij heeft op markus gereden en dat is ook weer zo'n echte typische Naturel om te zien.

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 17:17

Citaat:
Wat ik op paardenfokken.nl wel tegenkwam was een bruine ruin genaamd Lorenz.(heb geen idee of dit ook daadwerkelijk zijn stamboeknaam is) Het is een Naturel x Overste x Karaat uit de preferente Wendie, misschien zegt dit je wat?

Er zijn nog 3 volle zussen en 1 volle broer van deze Lorenz, te weten
- Fiedelieo
- Gendie stermerrie L springen
- Hendie Z springen
- Kendy

Gaan er al lampjes branden? of is dit niet jouw Luca?

Ik heb zo'n idee dat die Lorenz nu bij ons op stal staat. Ik weet dat het een naturel is maar ik heb geen idee wat er verder achter zit. Meisje waar hij van is heeft hem nu Lorenzo genoemd maar er staat me iets van bij dat hij idd eigenlijk Lorenz heet. Ze heeft hem bij Andre Kardinaal gekocht, volgens mij is Hendie ook van Andre.

letsgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 21:18

Hier het hoofd van Palermo....Vind dat zijn bles wel op het paard van Odie lijkt...maar z'n hoofd is niet echt een Naturel hoofd toch??

Afbeelding

letsgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 21:25

deze is iets beter belicht:
Afbeelding

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 21:54

Leuke foto die laatste! Hij heeft ook uitstraling en een vriendelijk oog, net als die van mij. En eenzelfde soort bles die midden bovenin begint en onderin naast het midden eindigt.
Deze heeft voor zover ik kan zien geen grof of lang hoofd en ook niet echt weinig kaaklijn.
Je hebt wel 1 van de jongste Naturels, denk ik.
Wie weet er eigenlijk wanneer Naturel voor het laatst gedekt heeft? Was dat in het seizoen vlak voor zijn dood of dekte hij al een poos niet meer?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 11:11

Palermo heeft een lang hoofd maar veel kaak. DAt hebben die nakomelingen van Naturel in veel minder mate. Effe kijken, ik denk dat de jongsten van naturel iets van 5 jaar zijn.

xafir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 12:03

mijn naturel heeft ook weinig kaaklijn lang hoofd en blesje ook zo'n dun streepje wel dunner nog dan de foto hierboven bij master loopt de onderkant schuin weg naar rechts

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:13

Hierbij Foto's van Falco.
Hij heeft ook een lang hoofd, met een vriendelijk (soms zorgelijk) oog.

Afbeelding
Afbeelding

Tijdens een hengstenshow liep Naturel mee. Ik weet niet meer welk jaar dat was.

Afbeelding

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:45

Je zult zelf wel zien dat Naturel ook zijn stempel op Falco gedrukt heeft.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:53

Na het zien van al die foto's valt het me op dat ik echt een smalle Naturel heb. De meeste hebben toch wat meer body dan die van mij.

En dat drafmoment van Naturel hierboven op de foto op een hengstenshow dat herken ik ook enorm. Hoekt zijn achterbeen mooi en treed ver onder en van voor wat weinig uit de schouder. Heeft die van mij ook.

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 21:31

Ik had een keurprestatie merrie van Naturel x Doruto
Zibria. Ze is september 2002 overleden.
Als t lukt volgt er ook een foto.

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 21:39

de foto...

Afbeelding

hoop ik.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:17

Alerio = Naturel x Valeria(v.Overste) x Libria(v.Doruto) x Folibria(v.Zwier)

Zibria = Naturel x Libria(v.Doruto) x Folibria(v.Zwier) = ¾ volle zus van Alerio!

En dit is dat naturel achtige drafmoment wat ik bedoelde:
Afbeelding

Alleen deze foto is een fractie later genomen en vanuit een iets andere hoek dan die van Naturel op een hengstenshow.

Die van mij lijkt ook wat hoogbeniger dan de andere Naturels uit dit topic, of zie ik dat verkeerd?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:22

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 07:50

Leuke merrie Desiree.

Ze lijkt inderdaad niet sprekend op haar vader, maar wees blij dat ze niet zon enorme kop heeft als de meeste Naturels!

letsgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:08

We lijken wel op trotse moeders die over hun kinderen praten haha
Dat sterke achterbeen herken ik ook ...iemand zei een keer over Palermo: "hij heeft echt zo'n dressuur knik in z'n been" vond ik wel een leuke opmerking.
Ik heb Palermo nog niet zo lang en heb nog niet zoveel rij foto's (die ik heb zijn niet allemaal voor het grote publiek )
Volgens mij is hij niet echt laagbenig voor een paard van 164 cm !

Afbeelding

hmmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 17:33

Wow wat een leuk topic.

Mijn 8 jarige ruin is ook een zoon van Naturel (x Droomwals) en ik herken veel in wat jullie zeggen. (Alleen heeft ie niet zo'n groot hoofd).

Ik wil ook wel foto's laten zien, alleen heb ik geen flauw idee hoe je die op internet moet zetten. Dus als ik die naar iemand kan mailen dat die het doet. Leuk, dan kan ik ook meekletsen.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:08

Ben benieuwd. Mail ze maar naar mij, dan zet k ze dr wel op voor je.

Mn email is lisa__1983@hotmail.com ---> met 2 lage streepjes!!!

letsgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:05

welkom bij de NATUREL "club" hihi

hmmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 07:16

Dankjewel.

Ik heb net de foto's per mail verstuurd, dus ik hoop dat het zo lukt.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 08:37

Dit is de naturel-merrie van een vriendin van me:

Afbeelding

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 08:54

Hele mooie foto odie. De foto van de hengstenkeuring was nog in het analoge tijdperk en met scannen is hij er niet mooier op geworden. Die hoek is iets anders maar de beweging is inderdaad van grote gelijkenis.

In de meeste naturellen herken je wel iets van naturel terug, toch zijn er bij de foto's een aantal die er wat minder op lijken. Falco lijkt er inderdaad veel op.

Nog wat karakter eigenschappen van onze naturel.

- Een harde loopt niet bij ieder pijntje te piepen, gaat door tot het niet meer gaat.
- Moet even opwarmen met rijden maar kan dan ook uren door blijven gaan.
- Tikkie eenkennig.
- Een piepklein hartje echt een held op sokken.
- Tegenover andere paarden wel dominant maar niet onredelijk (behalve schimmels die moet hij echt niet).
- Een vechter (kan hij ook heel goed tegen je gebruiken)

Falco is t/m het M dressuur gekomen. Het heeft lang geduurd eer hij M klaar was omdat hij changeren makkelijker vond dan contragalop. Toen de contragalop er eenmaal in zat werd hij ziek. Dit heeft een grote aanslag op hem gedaan. Hierna zijn we nooit meer aan wedstrijden toegekomen. Ook hebben we veel gesprongen met hem. Maar in wedstrijd verband was hij bang van de aankleding van de hindernissen en kwamen we meestal niet verder dan hindernis 3. Nu kan hij alleen nog maar lichte arbeid aan. Een paard om stil te zetten is het niet, dan wordt hij sjaggo. Hij vind het heerlijk om te werken voor je.

Falco heeft maat 4 a 5 van ijzer en leeft dus op grote voet. Helaas zijn zijn voeten niet van hele beste kwaliteit, hij heeft een erg dunne zool en daardoor snel zoolkneuzingen. Verder is het adamhalingsapparaat een zwak punt bij hem. Op de botten is hij lang erg heel goed geweest, maar nu is er toch wat artrose zichtbaar. Volgens de dierenartsen is dat voor een paard van 18 niet vreemd.

Leuk om naturel ervaringen uit te wisselen. We hebben hem nu 11 jaar voor ons is het een echte vriend. Hij is ons 1e eigen paard en we hebben vreselijk veel van hem geleerd, vooral geduld bewaren.

Ben benieuwd of er nog meer foto's komen. Vind het erg leuk om te zien en ervaringen uit te wisselen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 11:17

manonnetjoe schreef:
Dit is de naturel-merrie van een vriendin van me:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=OTPVDTCX[/img]

Dat stevige van Naturel heeft ze wel, maar ze is niet zo kort in de hals, wat alleen maar een pluspunt is. Ze lijkt een tikkie op Radonja, de volle zus van mijn merrie.

Overigens gebruik ik de foto's van sommigen van jullie voor een dossier van mijn merrie die ik aan het aanleggen ben.

letsgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 14:03

Ik denk dat Palermo niet echt een Naturel bouw heeft!
hij niet zo heel zwaar gebouwd zoals de paardjes hier boven op die van Odie na dan
Bij Palermo zie je ook wat Abgar dingetjes zoals de 2 kussens boven op zijn kont!Volgens de fisio is dat echt en Abgar kont.
Hij heeft wel een groot oog maar ook veel wit voor en achter de pupul (ik noem hem ook wel eens mijn Koetje )

Afbeelding

Daarbij zal ik hem overal herkennen want hij is geboren met 2 gleufjes in z'n nek...

Afbeelding

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 14:15

Ik vind Palermo voor zover ik dat kan beoordelen niet erg op Naturel lijken nee. Maar een foto van opzij had dit beter kunnen aantonen.