jeej me vader is overgehaald :D welke hengst??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jimdebrit

Re: jeej me vader is overgehaald :D welke hengst??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 19:20

glen_vanii schreef:
de vader van de merrie is ferro Oef maar nou ben ik de naam van de moedersvader even vergeten

wat jullie zeggen over de leeftijd. het maakt echt niks uit hoe oud ik dan ben...
ik rijd nou ook op een paard van de fokker en op die van mezelf.
het gaat me absoluut niet om het rijden. het is gewoon zo dat ik dit al heel lang wil (een paardenveulentje zelf fokken en op laten groeien) en er is ook echt al over nagedacht.

wat je zegt over het allemaal op papier zetten moeten we idd niet vergeten.

Volgens mij krijg je dan een hoog inteeltpercentage of zie ik dat nou fout. Dan heb je dus Special D x Ferro. Special D is weer een kleinzoon van Ferro. Het moet kunnen, maar in de friezenwereld (ok daar zit je dan niet in maar ik weet niet hoe het bij de kwpners is) hebben ze het liever niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 19:28

De andere merrie is een Ferro, die gene waar ze Special D op wilt zetten weet ze nog niet. Al ben ik nu dus wel benieuwd wat de andere merrie is en heb ik ook nog geen duidelijke foto gezien van beide merries.

Overigs snap ik wel waarom ze dat in de Friezenwereld niet zien, die zitten al tot hun nek toe in de inteelt en lijnenteelt. Al is Special D x Ferro nou een combi die ik zelf ook niet echt graag zie, vanwege dat voorbeen.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 19:28

sorry was vergeten erbij te zetten dat het van de andere merrie is..

nog ff een keertje:
de fokker heeft een aantal merries waarvan ik er een uit mag kiezen. ik twijfel tussen 2 van de merries...
een zwarte merrie van ..?
lief beest kan zowel springen als dressuur

en een (donker)bruine merrie van ferro..
heeft vorig jaar wedstrijden gelopen (dressuur) en was uieindelijk m1+0

zo word het misschien een beetje duidelijker

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 21:08

Heb je geen foto's?

Maar wat ik zelf fijne hengsten vind: nakomelingen van Donnerhal, Showdown (maar weet niet of die kwpngoedgekeurd is, kan iemand met dat ook nog vertellen?), BMC Kigali. Zou zeker voor de Ferromerrie geen al teveel karaktervererver uitzoeken aangezien dat een hoogst explosieve combinatie zal worden

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:21

glen_vanii schreef:

edit: de fokker heeft special d aangeraden weten jullie iets over deze hengst of kennen jullie afstammelingen van hem??

Hoi hoi,
Ik heb zelf een jaarling van Special D zie het volgende topic:

viewtopic.php?f=53&t=431250&st=0&sk=t&sd=a

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag van je!