Wat vinden jullie van mijn jaarling (v. Rubiquil)?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fabienne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:45

Op de foto's als jaarling leek ze wat strak in de bovenlijn, nu lijkt dat weer wat minder.........

Altijd verrassend die jonge dieren

zaira

Re: Wat vinden jullie van mijn jaarling (v. Rubiquil)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 21:53

Dankje fabienne voor je reactie en het kan inderdaad verschillen met de groottes. Iedereen zegt dat ze al super groot is en dat ze ook heel groot gaat worden maar al haar andere kinderen waren met 3 jaar 1.55m en met 6 ineens 1.65m maar ik hoop dat Zaira wel wat groter wordt dan 1.65m.
We zien wel!

Groetjesss

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 00:18

Hmmm, het eerste wat ik dacht was: "Hey, daar zit tuiger in". Het tweede wat ik dacht was: "Hmmm, die lijkt vast en zeker op haar moeder"... Naarmate ik verder kwam in de topic kwam ik erachter dat beide constateringen klopten

Jouw jaarling heeft niet echt het rubiquil koppie wat je vaak ziet. Ze lijkt erg op haar moeder. Maar, daar heb je geen moeite mee neem ik aan. Je bent niet voor niets met jouw merrie gaan fokken. Ik vind haar als jaarling er wel erg goed uit zien. Ik had om heel eerlijk te zijn verwacht dat haar stokmaat wat hoger zou zijn. Ze toont namelijk wel groot op de foto's. Maar maak je geen zorgen. Zonlicht en vers gras doen een paard goed. Ze groeit echt nog wel een stuk. Je kan maar beter een paard hebben dat wat rustiger opbouwt, dan een die meteen de hoogte inschiet. Dat is helemaal niet goed voor die gewrichten.

Overigens is mijn 6 jarige in 3 jaar tijd ook nog 4 a 5 cm bij gegroeid. En zij moet nog even!!!

zaira

Re: Wat vinden jullie van mijn jaarling (v. Rubiquil)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 12:39

Haha ja er zit echt tuiger in. Haar moeder is half tuiger maar wel nog netjes Z2 gelopen.
Op die eerste foto staat ze heel raar in het begin van dit topic maar ik ben erg blij met haar. Jaarlingen kunnen zo lelijk zijn en merries wel eens zo een ingevallen nek. Ze is natuurlijk niet super mooi maar ook niet super lellijk en van een ingevallen nek is ook niets te bekennen. Ik denk dat die deuk nog wel komt van Rubiquil want haar hoofd is heel erg aan het veranderen. Een paard op stal had een heeeel erge ramsneus met 3 jaar en met 4 een heel sierlijke, er is dus nog kans op een Rubi hoofdje. Haha.
Bedankt voor de leuke reactie!