Nakomelingen gribaldi Internatinaal Springen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Re: Nakomelingen gribaldi Internatinaal Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:56

Moeder is idd predikaatrijk en een succesvol springpaard:

Citaat:
PURIOSO KEUR X ZINNIA KEUR PREF PREST V. FARN PREF X KORETTE KEUR V. MILLEROLE X DONETTA V. MINET

Hilde komt uit de stammoeder Vlekdingske, waar maar liefst 6 prestatiemerrie’s uit zijn gekomen, een daarvan is de moeder van Hilde; de keur preferente prestatiemerrie Zinnia.

Finnia ( v. G. Ramiro) de halfzus van Zinnia is de moeder van Nederlands kampioen Joel welke onder Gert Jan Bruggink zeer aansprekende resultaten heeft

Dat Hilde uit een echte sportstam komt bewijst ze door zelf op 8 jarige leeftijd al Z1+6 dressuur te zijn en ook nog eens Z te springen, ondertussen had ze ook al 5 veulens op de wereld gezet!!!

Hilde oudste dochter Woodfields Coco (v. Goodtimes) sprong op 6 jarige leeftijd ZZ en heeft later internationaal goed meegedraaid onder Jan Willem Schaap.

Daarna volgde een zoon van Silvio welke verkocht is naar Paul Schokemohle, en zo ver we het hebben kunnen nagaan sprong deze met succes in de S klasse.

Een Omnistar uit een Libero dochter van Hilde onlangs nog de EPTM test met goed gevolg afgesloten, ze was met 79 punten de hoogste van de groep

Verder hebben we nog een zeer mooie, super bewegende 6 jarige nakomeling van Gribaldi staan die reeds Z1 met winstpunten is. Deze Selwin RT is afgelopen zomer tijdens de Nederlandse Kampioenschappen in Ermelo 6e geworden in de klasse M1.

Wat ons vooral opvalt aan de nakomelingen van deze stam is dat het allemaal paarden zijn met een heel goed achterbeen en het juiste sportkarakter!!

Hilde is dit jaar weer gedekt met Gribaldi.

bron:www.jenarc.nl

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:38

Wat sammie zegt is precies wat ik bedoel. je kan niet zomaar lukraak zeggen dat een Gribaldi niet kan springen. Moeders kant telt voor een groter gedeelte mee dan de vader. Dat de meeste paarden BalzflugxGribaldi is weer wat anders natuurlijk

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:00

.......... zucht

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:13

Marije1984 schreef:
Wat sammie zegt is precies wat ik bedoel. je kan niet zomaar lukraak zeggen dat een Gribaldi niet kan springen. Moeders kant telt voor een groter gedeelte mee dan de vader. Dat de meeste paarden BalzflugxGribaldi is weer wat anders natuurlijk

Ja maar oke, we spraken dan even over de vererving van Gribaldi hè

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:29

Over het algemeen vererft Gribaldi totaal geen springkwaliteit en het merendeel kan dus ook weinig springen. Er zijn ook weinig goede springmerries met hem gedekt dus de invloed van gribaldi op de springsport is bijna verwaarloosbaar

Maar Jazz vererft ook weinig springers over het algemeen en toch kunnen sommige het wel heel erg ruig

Ben het ermee eens dat niet alelen de invloed van vader telt, maar daarentegen wil het niet zeggen dat een springmerrie met Gribaldi een superbewegend en goed springend veulen geeft Je kunt kwaliteiten ook wegfokken....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:30

irmaz schreef:
Zie: http://
http://www.melissen.net/cgi-bin/texis/g ... url]

en type bij Keyword: Unee

Hij komt erover hoor

Ik weet niet hoe je het bedoelde, maar het blijft bij hij komt erover. Beest met zo'n voorbeen zou ik niet voor mijn lol mee naar een hindernis rijden (kan natuurlijk momentopname zijn)

wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:33

Het blijft een feit dat je met dressuurhengsten geen springpaarden kunt fokken. Is onderzoek naar gedaan in Duitsland.

'springgenen' fok je heel snel uit de populatie.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:00

Vooruit een leuke allrounder dan

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:14

gomir schreef:
irmaz schreef:
Zie: http://
http://
http://
http://www.melissen.net/cgi-bin/texis/g ... url]

en type bij Keyword: Unee

Hij komt erover hoor

Ik weet niet hoe je het bedoelde, maar het blijft bij hij komt erover. Beest met zo'n voorbeen zou ik niet voor mijn lol mee naar een hindernis rijden (kan natuurlijk momentopname zijn)

Dat is precies wat ik bedoel Die hangende voorbeentjes komen echt niet van Dageraad, bekijk andere foto's van Dageraad-nakomelingen op de site van Melissen maar eens. Maar het is natuurlijk een momentopname.

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:18

een uitgesproken dressuurhengst in de pedigree is de reinste zelfmoord voor fokkers die een Internationaal Springpaard willen fokken.
Back on topic...heb nog geen foto danwel pedigree gezien van een internationaal springende Gribaldi nazaat (en die zal er ook wel niet komen, heus).

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:58