Suzanne F. schreef:
Nee dit gaat mij een beetje te ver, ik ben raar maar dit slaat wel alles.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Suzanne F. schreef:
Nee dit gaat mij een beetje te ver, ik ben raar maar dit slaat wel alles.
supersambo schreef:nog veel opvallender aan dit veulen, en waarschijnlijk ook de opzet van dit sterk staaltje inteelt, 4 x warmante

Sammie schreef:3x warmante
2x jazz
5x amor (nl. 2x in action)
4x pericles
en 2x abgar, maar dat zit al in Olivi
En als het paard een lastig karakter heeft, zich af vragen waar het vandaan komt
Sammie schreef:Citaat:3x warmante
Nicole288 schreef:Suzanne F. schreef:Maar dit is geen fraude hoor, gewoon een inteeltgevalletje en dat komt wel vaker voor.
Ik denk dat TS met de fraude bedoeld dat de fokker de inteelt misschien zelfs alleen maar 'verzonnen' heeft, hij is er niet zeker van dat die hengst de vader is. (eigenlijk niet erg logisch dat hij dan niet een andere hengst heeft opgegeven, dan was iig op papier van inteelt geen sprake geweest)
Bij onze buren is ook eens een merrie geboren uit een volle broer en zus, jaarling hengst dekt zijn tweejarige volle zuster. Na 2 generaties zie je daar qua papierkleur al niks meer van (mits je verder ggk kwpn hengsten neemt). Merrie fokte erg leuke veulens!
Suzanne F. schreef:Ingeteeld op Jazz en dan 4 x Amor erin...![]()
Nee sorry, kan best een goede zijn maar daar heb je niks aan als ie het niet doet.
Olympia96 schreef:.
En daarbij: Hoe kan het in Godsnaam zo zijn dat een 100% inteeltproduct gewone KWPN stamboekpapieren krijgt????
Olympia96 schreef:Mééén, eindelijk iemand die snapt wat ik bedoel! Hoe dom kun je zijn om
bewust een inteeltproduct te laten ontstaan op papier.... Dat is toch het laatste wat je wilt?
Citaat:Ik bedoel, als ik mag kiezen dan zou dit, puur om zijn papier, de eerste zijn die ik laat staan.
Citaat:
Mééén, eindelijk iemand die snapt wat ik bedoel! Hoe dom kun je zijn om
bewust een inteeltproduct te laten ontstaan op papier....
Natuurlijk vind ik lijnenteelt ook heel iets anders.
Suzanne F. schreef:Mooi geschreven Buc!
Maar waarom komt het dan tegenwoordig veel voor dat inteeltgevallen vaak of mismaakt zijn of een geestelijk achterstand hebben?
Dan is er dus op de verkeerde manier ingeteeld? Maar hoe teel je dan goed in zeg maar? Je moet toch maar afwachten wat zich sterk doorvererft en wat niet?
Citaat:Dit snap ik ff niet. Inteelt is belachelijk en lijnenteelt is wel oke? Ik weet niet beter dan dat het hetzelfde is, alleen krijgt het een andere naam....

Olympia96 schreef:Wat ik eigenlijk bedoelde was dat ik familiebanden een aantal generaties ervoor minder erg zou vinden, dan dit product (op papier dan, en daar ging het me eigenlijk om) van een vader en zijn dochter.
Olympia96 schreef:Hoe dom kun je zijn om bewust een inteeltproduct te laten ontstaan op papier.... Dat is toch het laatste wat je wilt?