Fokadvies gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Fokadvies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 22:58

Tuschinski lijkt mij idd ook zo gek nog niet voor deze merrie. Olivi vind ik ook een optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 23:16

Ik zou niet zo snel veel bloed bij die merrie gaan gebruiken. Wat denk je ermee te gaan bereiken?

Jamayka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 09:53

@Pipo: dat advies heb ik gehad van iemand die al veel ervaring heeft met fokken en Jamayka kent. Ze mag ten eerste iets meer pit hebben en ten tweede is ze een beetje "ouderwets" gebouwd.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:34

Ik zou dan voor Showdown gaan als die ook KWPN goedgekeurd is!

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 21:15

ik zou Hinault gebruiken, fokt veel bloed en mooie ruime bewegingen. In de USA loopt Marnix (hinault x Voltaire) op het allerhoogste niveau dressuur met George Williams !

gait

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:41

Pharaon is net vandaag uit de fokkerij gehaald omdat z'n sperma geen goede kwaliteit had..........duss....is Tuschinsky ( krack c x pion ) niet wat voor die merrie? Geeft super veulens!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:38

Ik zou voor Tuschinksy gaan,lees z'n afstammelingen rapport maar eens in de strengen.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:35

Als ik het goed heb, is Pharon xx teruggetrokken uit de fokkerij ivm het geringe bevruchtend vermogen.
Hij zou vorig jaar al niet meer gedekt hebben.

Misschien is inderdaad Tuchinski een goede optie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:29

Joki schreef:
Ik zou dan voor Showdown gaan als die ook KWPN goedgekeurd is!

Dat is hij niet.
Pipo schreef:
Ik zou niet zo snel veel bloed bij die merrie gaan gebruiken. Wat denk je ermee te gaan bereiken?

De Ts wilt dit graag, ik vind de merrie iets ouderwets aandoen, maar is zeker niet slecht en overhelpbaar in de volgende generatie. Iig geen volbloed op deze gebruiken, is gewoon zonde. Daarbij is er totaal geen garantie dat zo'n volbloed ook gelijk meer pit toevoegd.
Als jij (enigzins) tevreden bent met het model en type van je paard, dan moet je maling hebben aan wat iemand anders zegt. Jij bent tenslotte diegene die er mee verder moet. En kun je gedoseerd bloed toe gaan voegen.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:34

Pharaon staat niet meer bij olthof, volgens mij weer bij wiepke. Maare gloof ook dat ie uit de dekking is gehaald door te slecht sperma.