Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mansolein schreef:.... karakter en instelling kun je niet klonen .....
libke schreef:Ik heb er mijn twijfels over of die klonen een aanwinst zijn voor de fokkerij ,het is immers hetzelfde verhaal als met de volle broertjes .En idd er komt meer bij kijken dan alleen dezelfde genen om een goede fokhengst te zijn ...

Excuseme schreef:DGKstudent schreef:Ik heb gisteren een gekloond veulen gezien. De kloon van die endurance wereldkampioen. Die kampioen is namelijk een ruin, en met dat veulen is hengst, en willen ze mee gaan fokken.
Ik had trouwens gister de prins nog getroffen op zangersheide, hij is degene die quidam voor 12 miljoen euro had laten klonen, naar wat ik heb vernomen.
Hij heeft ook het duurste veulen gekocht op de veiling (toevallig van iemand die ik goed ken)...
Zat ie op een wit paard?
Ellebel schreef:Ik sta er ook terughoudend tegenover, ben bang dat de genetische basis zo wel heel erg smal wordt, als we veel van toppers gaan klonen. Is net zoiets als maar een paar hengsten gebruiken, maar dan nog extremer.
DGKstudent schreef:Ik heb gisteren een gekloond veulen gezien. De kloon van die endurance wereldkampioen. Die kampioen is namelijk een ruin, en met dat veulen is hengst, en willen ze mee gaan fokken.
Ik had trouwens gister de prins nog getroffen op zangersheide, hij is degene die quidam voor 12 miljoen euro had laten klonen, naar wat ik heb vernomen.
Hij heeft ook het duurste veulen gekocht op de veiling (toevallig van iemand die ik goed ken)...
libke schreef:CielitoLindo schreef:Zn bles is niet helemaal identiek als ik het zo bekijk:
een kloon heeft alleen genetisch hetzelfde materiaal,heeft niets met exterieur te maken !!
libke schreef:Ik heb er mijn twijfels over of die klonen een aanwinst zijn voor de fokkerij ,het is immers hetzelfde verhaal als met de volle broertjes .En idd er komt meer bij kijken dan alleen dezelfde genen om een goede fokhengst te zijn ...
)
Het zou hooguit een methode kunnen zijn om té jong verongelukte paarden te regenereren. Marliesje schreef:Maar hoe zit dat nu met die aftekeningen enz, waardoor zijn die anders?
AngelEye schreef:DGKstudent schreef:Ik heb gisteren een gekloond veulen gezien. De kloon van die endurance wereldkampioen. Die kampioen is namelijk een ruin, en met dat veulen is hengst, en willen ze mee gaan fokken.
Ik was daar ook..dat veulen was Paris-Texas..
Het werd voorgesteld tussen de wedstrijd van de 6 en 7 jarigen..
12 miljoen? ik heb minder gehoord maar boeit niet...
Die prins kent Melchior goed btw hij lag vroeger met zijn jacht naast Melchior zijn jacht in Cannes...
renaissance schreef:[
Naar het schijnt is het zo dat de kleurstelling wel identiek is : een zwart donorpaard zonder enige aftekening geeft een zwarte kloon zonder enige aftekening, een zwart paard met een bles en één witte sok zal een zwart paard met witte aftekeningen opleveren. Alleen is het zo dat enkel het percentage wit (de oppervlakte op de huid, zo je wil) identiek is, niet de plaats waar deze aftekeningen zich bevinden. Samengevat: een zwart donorpaard met één witte sok kan best een kopij opleveren met drie witte sokken, maar het percentage wit zal hetzelfde zijn.
Desiree schreef:Wauw, nooit geweten! Dus dan is het wit op een paard altijd een volkomen toevalstreffer.
renaissance schreef:Volgens de Press-Release van het bedrijf Cryozootech is de kloon die op Zangersheide werd voorgesteld NIET Paris Texas ( Quidam de Revel) maar wel Pieraz Cryozootech Stallion (zo heet hij), de hengstkloon van de volbloedruin Pieraz die tweemaal wereldkampioen endurance werd tijdens zijn carrière.
adriana schreef:Maar hoe zat het dan ook alweer met de levensduur van een kloon?
Die is toch veel korter?