welke hengst zouden jullie doen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: welke hengst zouden jullie doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:24

Die rug lengte is prima, alleen de lendenen lijken iets week.
Wat zou je zeggen van Krack C of een zoon. Hij voegt bloed toe en Zuidhorn doet het goed met lucky boy en een oom van Krack c ( Lancet x Baccara v. Ulrich) loopt als een speer door de wedstrijden. Of misschien Tuschinksi (krack x pion x amor), het is een jonge hengst, 165, hij maait ontzettend van voren, voegt zeker te weten bloed toe. En de veulens die ik er tot nu toe van heb gezien lopen echt niet slecht.
Alleen Krack maakt die rug en lendenen vaak week.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:31

Als ik naar een afstamming kijk ben ik al snel geneigd om lijnenteelt toe te passen voor een aller eerste schifting in het aanbod van hengsten.
Via Lancet zou Wormann (v Woehler) en Absatz mooi zijn, via moederskant Sinaeda.

Voor de nederlandse hengsten (KWPN en NRPS) is als naar Wormann en Absatz wordt gekeken Wet hit II een optie, Sinaeda bloed komt bv voor in Havidoff en Renville

Welt Invest is een Welt hit II x Investment x Renville en combineerd dus Wormann, Absatz en Sinaeda (samen met eigen lijnenteelt op ramzes)

Ik zou in iedergeval voorzichtig zijn met een hengst waar 'L Invasion sterk in zit.

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 20:20

NathalieW schreef:
http://www.dalhoeve.nl/cgi-bin/Dutch/Default.htm
en dan bovenaan hengsten.. staan er een aantal maar ik zou echt niet weten wat het beste zou zijn voor je merrie...
Zie ik dat je merrie ietsjes lang in de rug is? Zou je kunnen verbeteren natuurlijk?!

Met haar rug is niks mis mee, je zou haar eens in het echt moeten zien. Ze is super. Alleen word ze nu niet getraint of gereden. Degene die haar rijd heeft het denk ik laten afweten. En dat vind ik super zonde want nou zijn alle spieren enz weg. En ik durf er niet mee te rijden. Het klikt absoluut niet tussen ons. Misschien later als ik meer lef heb.

verder vind ik het absoluut moeilijk om voor een hengst te kiezen, we willen haar volgend jaar gaan dekken. En een beter veulen uitkrijgen en die ga ik dan waarschijnlijk helemaal begleiden. Als ik het aandurf. Ben namelijk niet zon held.

Ik vind het wel fijn dat jullie allemaal mee denken voor mij. Maar ik zou graag over de hengst die je mij aanbeveelt meer info willen als je dat hebt.

kun je altijd mailen naar palinde1997@home.nl

kus judith

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:37

Het beste wat je volgend jaar kunt doen en ook al dit jaar .Is naar wedstrijden gaan en nakomelingen van hengsten bekijken. hoe doen ze het, bevalt het wat je ziet. Zoek op te koop sites naar nakomelingen van hengsten, ga naar hengstenshows (van feb tot april). Zo leer je zelf ook de (alle) hengsten kennen.
Als je nog geen lid bent van het kwpn, dan zul je dit eerst moeten worden ivm aanmelding, afdracht e.d.. Maar dat betekent niet dat je automatisch een kwpn hengst moet gebruiken.

ik zal je wel wat info emailen.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:09

Witvenhester schreef:
Ik vind het wel fijn dat jullie allemaal mee denken voor mij. Maar ik zou graag over de hengst die je mij aanbeveelt meer info willen als je dat hebt.
kus judith

Op www.dalhoeve.nl onder het kopje "hengsten" vind je informatie over ooseven met foto's! Hij is de vader van de veulens waar ik al eerder foto's van stuurde en de moeder is een Lancet X Balzflug.
Volgens het team van de Dalhoeve zijn het echt veulens met kwaliteit (en wij kennen ze al langer en ze hebben ook wel eens eerlijk gezegt dat een veulen niet genoeg kwaliteit had, ookal was het van 1 van hun hengsten, ze zijn daar heel eerlijk in)
Je kan natuurlijk ook bij hun om informatie vragen of op www.uytert.nl enz. Het beste kun je dat aan hun overlaten, die hebben er veel meer ervaring mee en ze zullen ook geen combinatie aanraden waarvan ze van te voren zeker weten dat het niet goed uitpakt natuurlijk, want dan halen ze hun naam naar beneden!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:13

Desire schreef:
Het beste kun je dat aan hun overlaten, die hebben er veel meer ervaring mee en ze zullen ook geen combinatie aanraden waarvan ze van te voren zeker weten dat het niet goed uitpakt natuurlijk, want dan halen ze hun naam naar beneden!

Maar toevallig raden ze je wel altijd een combinatie aan van hun eigen hengst en als je naar een andere hengstenhouder gaat zal hij hetzelfde doen. Ooseven zou ik dus afraden, onder andere vanwege z'n achterbeen en z'n gebrek aan knieactie.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:34

Volgens mij heeft Samsam haar lancet merrie drachtig van Johnson dat is een Jazz x Flemmingh.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:19

Sammie schreef:
Desire schreef:
Het beste kun je dat aan hun overlaten, die hebben er veel meer ervaring mee en ze zullen ook geen combinatie aanraden waarvan ze van te voren zeker weten dat het niet goed uitpakt natuurlijk, want dan halen ze hun naam naar beneden!

Maar toevallig raden ze je wel altijd een combinatie aan van hun eigen hengst en als je naar een andere hengstenhouder gaat zal hij hetzelfde doen. Ooseven zou ik dus afraden, onder andere vanwege z'n achterbeen en z'n gebrek aan knieactie.

Daarom moet je ook bij verschillende hengstenhouders langs gaan zoals ik ook zei!!! En de combinatie die jou uiteindelijk het beste gevoel geeft die moet je dus gewoon doen!
Ik nodig je bij deze uit om eens naar het geweldige achterbeen gebruik en knieactie van onze Ooseven nakomelingen te komen kijken, want wat je zegt is echt niet waar!
Ook lopen er niet voor niks altijd zoveel Ooseven nakomelingen bovenaan de lijst mee op PAVO cup en keuringen en dergelijke.
Dat je een andere keus zou hebben respecteer ik natuurlijk, maar je moet wel met goede argumenten komen en dit vind ik dus absoluut niet waar. Dus als je zin hebt kom je maar een keer langs dan kan je het met eigen ogen zien!!! (voor de duidelijkheid: wij houden alleen de beste paarden aan die wij fokken en de iets mindere verkopen wij en wij laten ons door verschillende mensen mede adviseren en hebben dus altijd een objectief advies!)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 10:44

Waarom willen mensen mij altijd uitnodigen om naar hun nakomeling te kijken, als ik iets negatiefs zeg over een hengst? Alsof zoiets gelijk ook van toepassing is op alle nakomelingen.
De pavo cup en hoog meelopen? Nou dan heb ik zeker met m'n ogen dicht naar de uitslagen gekeken. Bovendien houd ik de pavocup niet als maatstaf voor een hengst. Dus dat boeit me ook erg weinig.
Ik vind mijn argumenten anders behoorlijk goed (en ze zijn wel degelijk op waarheid berust). Hij heeft een traag achterbeen en zijn gangen zijn vlak en hij geeft dit ook door.. Kraak ik daarmee de hengst finaal af? Nee. Zou ik hem dan nooit aanraden voor een merrie? Nee. Als hij iets toevoegd aan een merrie waarbij haar achterbeen gebruik zeer goed te noemen is (en voldoende knieactie) dan wil ik best ooseven advieseren. De hengst zelf vind ik ook echt niet slecht en hij heeft een mooie bloedlijn en merrielijn achter zich. Maar in dit geval zou ík dat dus niet doen. Over elke hengst valt (over sommige wat meer dan andere) wel wat te zeggen, geen enkele hengst is perfect. Maar als jij gaat voor een objectief advies dan moet je ook die slechte eigenschappen onder ogen durven te zien.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:15

Als je gewoon beter zou lezen zou je ook zien dat ik respecteer dat jij niet voor die keuze zou gaan en je hebt mij nooit horen zeggen dat je de hengst finaal afkeurd! Dat maak je er allemaal zelf van!
Dat ik je uitnodig is alleen maar positief en vriendelijk bedoelt hoor, het is nooit weg om je mening over iets te herzien lijkt mij! Zo heb ik ook al vaak mijn woorden terug genomen!
Je hoeft je niet gelijk aangevallen te voelen hoor, want ik heb heel vriendelijk je uitgenodigd en ook gezegt jouw mening te respecteren, alleen ben ik het gewoon niet met je eens! Want 2 Ooseven X Lancet achter elkaar die over een geweldig bewegingsmechanisme beschikken met veel knieactie vind ik geen toeval.
Of het bij haar merrie uit zou pakken weet ik natuurlijk niet, er zit een andere merrielijn achter en misschien de merrie zelf absoluut geen fokmerrie, daar kan je niks over zeggen.
Maar als je in het blad "In de Strenge" kijkt dan zie je wel degelijk veel Ooseven nakomelingen op de keuringen en ook in de PAVO cup, denk maar aan Up Seven! En de PAVO cup zegt niet alles, maar uiteindelijk loopt er echt een hoop kwaliteit in de kopgroep hoor en daar hoor je na de PAVO cup wel erg veel van!
Nogmaals: Ik respecteer je mening, maar naar mijn idee oordeel je iets te snel en daarna trek je dat weer deels terug door te zeggen dat het niet op alle nakomelingen van toepassing is! Maar zo heeft iedere hengst goede en slechte nakomelingen, zelfs Jazz en Ferro en andere fenomenen hebben er slechte tussen zitten!
Iedere hengst heeft ook slechte eigenschappen, gelukkig maar anders zouden we allemaal met de zelfde hengst gaan dekken die helemaal perfect is!
Voel je eigen dus alsjeblieft nie weer gelijk zo aangevallen, want dan heb je mijn verhaal dus echt niet goed gelezen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 16:01

JIj hebt mijn verhaal niet goed lezen. Er staat ook gewoon een hoop algemeens tussen en volgens mij ben jij de gene die je aangevallen voelt, omdat je gelijk voor ooseven in de bress springt.
Mijn mening deels terug trekken? Nee hoor, dat heb ik nergens gedaan. Heb je mij ergens zien typen dat het voor alle nakomelingen geld. Ik niet, echter heb ik dat in mijn vorige post enkel maar eens onderstreept, daar ik in de veronderstelling was dat jij dat wel dacht, anders zou je niet zo reageren lijkt mij. Verder herhaal je mij, aangezien ik zelf ook al heb gezegt dat elke hengst wel slechte eigenschappen heeft.
En wow Up seven.. . De pavo cup. Het merendeel wat op de pavo cup presteert, daar hoor je later geen enkele drol van. Op een paar uitzonderingen na dan. Echter over het grote gros blijft het stil, zelfs onder de dekhengstjes.

En over die reactie over dat uitnodigen, zo'n uitnodiging werd me gisteravond ook gedaan. Wat best goed bedoelt is, maar denk je werkelijk dat ik nog geen enkele Ooseven (goed of slecht) heb gezien. Kom op zeg. Als jij tevreden bent over je paard en hij heeft (gelukkig) een goed achterbeen gebruik, dan hoef je toch niet zo te gaan steigeren. Het is en blijft een feit dat ooseven zelf ook een traag achterbeen heeft en dat hij dit wel degelijk doorgeeft. En zal ik je nog eens wat vertellen: Hij zuigt nog lucht ook!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 16:57

Wat Ooseven in zijn stal doet dat interreseert me echt niet, als hij maar goede nakomelingen levert. Maar ik stop in dit topic, want vind dat je erg kinderachtig bezig bent (aangezien ik al tig keer met vriendelijke woorden je standpunt heb gerespecteerd!!!) en vind het niet leuk voor degene die dit topic geopend heeft! Als je nog meer wijsheid denkt te hebben dan stuur je maar een PB!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 17:21

Je gaat je gang maar, ik blijf nl. ook gewoon vriendelijk. Probeer je wat duidelijk te maken, maar blijkbaar sta ik alleen maar op je lange tenen te dansen en kun je geen normale discussie aangaan. Leg ook even het kinderachtige uit, want als er iemand kinderachtig bezig is ben jij het wel door niet eens goed te lezen wat ik nou precies zeg en bedoel. Ik val jou, je paard óf ooseven nergens af, zeg alleen maaar dat ie een traag achterbeen hebt en jij laat je ontzettend kennen door daar als een dolle (en vooral blinde) stier op te reageren door te zeggen dat die van jou een goed achterbeen hebt. En ja dat kan best en ik geloof je graag. Maar dat veranderd NIKS aan het feit dat ooseven dat heeft en ook zeker nog steeds kan doorgeven en daarom ik hem niet voor een lancet zou aanraden. Dus wie denk hier nou wijs te zijn. Het is een feit, net zodat Ferro kort voorbenen kan leveren. Jazzjes rotkarakters, franse standjes, Doruto laatbloeiers enz enz.
Daarbij is deze discussie ook wel degelijk intressant voor de Ts, aangezien iemand ooseven aanraadt en iemand anders niet.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 18:32

Nogmaals: je moet zelf weten wat je denkt!!!!!!!
Ik heb alleen uitgelegd wat ik ervan vind en doe dat heel netjes en meer vraag ik niet hoor, je kan er over door blijven gaan maar je bereikt er niks mee hoor, je herhaald dingen die ik al tig keer gezegt hebt en je kan wel zeggen dat ik me aangevallen voel maar dat voel ik me totaal niet hoor, daarom kom ik gewoon met feiten elke keer, dus ik weet niet waar je het over hebt! Jij blijft hier over door gaan!
Ik niet ds, heb hier geen zin in, vindt het zonde van dit topic, want blijkbaar wil je gewoon niet de moeite nemen goed te lezen wat ik zeg!
Dan niet, mij maakt het niet uit, ik heb niet op dit topic gereageerd voor jou, maar voor degene die dit topic geopend heeft. Heb wel wat beters te doen dan een welles nietes discussie met jou te voeren!
Ik schrijf me uit bij dit topic dus wees gewoon even sociaal en stuur me een Pb als je iets aan mij kwijt wilt i.p.v. hier op dit topic door te gaan, want ik vind het niet netjes om hierover door te gaan in een ander z'n topic en dat lijk jij niet te snappen!

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 20:25

nou meiden ik vind dit echt niet grappig. Dus ik vraag een opperator om een slotje want zo wil ik niet doorgaan met dit toppic. Meiden bedankt!!!!

notre_dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:33

voltaire, indoctro of cocorde

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:43

Waarom?