Ervaring met Goodtimes als dressuurpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ervaring met Goodtimes als dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 23:33

In mijn profiel kan je een nakomeling van Goodtimes zien.

Maar of dat een dressuurpaard word

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:52

Zullen we van Silvio maar Silvano N maken?

Prestige VDL = Silvano N - Goodtimes - Ahorn Z - Ronald - Cor de la Bryere - Anblick xx

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 16:17

ootje schreef:
ik heb een Goodtimes die erg lief is en erg rustig, al vanaf veulen af aan.
wanneer hij echt moet gaan werken doet hij dat ook zeker voor je.
Nog 1 puntje en dan mogen we Z dressuur starten en we zijn M springen. Dus het zijn prima dressuurpaarden, maar ook prima springpaarden! hier een dressuurfoto van de Goodtimes.

Afbeelding

Odysee

Vonneke heeft trouwens ook een Goodtimes..

bouwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 01:27

goodtimes is een goede alround hengst waarvan zowel top springpaarden staan als top dressuurpaarden. enige nadeel van goodtimes is de maat. Er staan grote goodtimes, maar ook kleine. als je een merrie hebt met voldoende maat, en waarschijnlijk ook voldoende maat geeft, kun je rustig goodtimes gebruiken.

Persoonlijk vindt ik goodtimes een van de beste hengsten van nederland. Als je naar zijn fokwaarde (bewaarboekjes van de strengen) kijkt, hebben zijn nakomelingen 3 zeer goede gangen. De hengst zelf is zeer mooi gebouwd. Een zeer mooie Hengst(je).

Goodtimes komt inderdaat uit een z.g. springlijn (nimmerdor (farn ) ), maar uit de farn lijn zij al zeer vele topdressuurpaarden gekomen.
Ga alle nederlands gefokte topdressuurhengsten maar na, de meeste hebben topspringbloed in hun aders. (Dit geeft eigenlijk te denken over de zuiver (nederlandse) gefokte dressuurpaarden ).

Zelf heb ik bij een keurmerrie van roemer X Farn 3 veulens gefokt met Goodtimes. De jongste hiervan is 3 en wordt door een familielid van mij gereden (Z2 dressuurruiter), en wil deze niet kwijt, omdat het paard het zo goed en makkelijk doet.
enkele foto's van dit paard staan op mijn website:
http://home.hetnet.nl/~jos.bouwens