[TI] Tinkers minder snel verkocht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jacky2

Re: Tinkers minder snel verkocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:37

Volgens mij wel,maar ik heb haar niet zien lopen !
Ik heb ze wel zien staan want ik ken die mensen, ik heb nog met ze gepraat ,maar eerlijk gezegt herkende ik heel die merrie niet van de advertentie,vond ze persoonlijk niet mooi !

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:46

Op een foto kun je paard mooi neerzetten en "gebreken" wat verdoezelen. Hoop geld iig voor eentje van 1.40!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:52

yep, tweede premie, netjes, maar niet van prijsopschroevende waarde

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:10

Nee, vind ik ook niet. Maar als iemand graag een vos tinkermerrie wil en de hoogte doet er niet dan betaalt ie misschien een aardig bedrag. Het is tenslotte een vraagprijs...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:16

* Vragen staat vrij
* De soep wordt niet zo heet gegeten als opgediend
* Het is maar wat de gek ervoor geeft

Maw: je kunt vragen wat je wilt, of je het krijgt is een tweede en wie weet kom je net die ene gek tegen....

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:20

ik heb ook nog even getwijfeld bij deze merrie toen ik de advertentie zag (vos). Op foto vind ik het een mooie merrie maar die prijs zou ik er idd niet voor over hebben...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:16

ik ook niet, erg leuke merrie, maar klein en wat lange weke rug.
maar blijf er toch leuk vinden, chuck zou met haar een leuke combi Zijn

Rianavaplu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:58

Hoi Tinkermuts!
Ik heb ook nog naar haar geinformeerd, maar alleen omdat ik zelf ook een voskleurige merrie heb! (Trouwens niet te koop hoor!!!)
Ik stond op de keuring achter de Stand van het Stamboek.
Alleen is mijn merrie natuurlijk veeeel mooier, heeft mooie uitstraling! Ga volgend jaar met haar naar de keuring, want ze in in seprember pas 3 geworden! Ben helaas niet zo handig met foto's plaatsen ! anders had ik dat wel gedaan

Groetjes Rian en Caitlin!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:11

De prijzen zijn inderdaad absurt, maar denk dat het ook aan de tijd van het jaar ligt

In het voorjaar met mooi weer kriebelt een eigen paard hebben vaak aan de mensen ...
In het najaar: slechter weer, winterstalling zoeken enz enz is toch vaak een mindere tijd voor de verkoop...

fokkers zijn dan ook graag hun verkooppaarden rond augustus/ september kwijt want anders weten ze dat er een grote kans is dat zij ze nog de hele winter moeten voeren
Maar dit laatste is dus ook weer een reden dat er aan het eind van de zomer weer meer paarden te koop staan (de winter is te duur, dus dan willen ze er niet teveel hebben staan )

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:21

ook de wat mindere tinker word gauw verkocht hoor. Ik heb mijn tinker in maart verkocht van dit jaar. ipc was het wel een goede tinker voor op buiten ritten en zo, en je weet gewoon dat je met sommige tinker niet de dressuur in kan gaan, alleen mijn tinker had een trauma en die trapte je dus gewoon de wei uit als ze geen zin had om te komen. en met brokjes en zo was ze dus ook echt niet te pakken. en in de stal deed ze dat dus ook als je niet uit keek. in die dingen was ze dus absoluut niet betrouw baar. Ik heb haar aan mensen verkocht die wisten dat ze dat deed. en dat ze dus in die dingen niet betrouw baar was. ik ben onder de prijs gaan zitten als wat wij ervoor betaald hebben. maar wij zijn dus wel eerlijk geweest erover in tegen stelling tot van wie wij haar hebben gekocht.

Ik weet nu dus dat pubelia alweer verkocht is aan mensen, voor een kind van 12 jaar, en hij heeft er echt wel geld erop gevraagt. Ze zou nu wel inmiddels drachtig zijn.

dus het ligt denk ik echt aan de tijd van het jaar.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 12:49

Pubela; wat vreselijk zeg dat je Tink weer doorverkocht is, en ook nog aan kind.. terwijl je zelf het beste voorhad met Pubela..

Mijn 2-jarige merrie hebben wij begin dit jaar te koop gezet, was wel een erg mooi type, (foto's in Profiel; Kyra) en de vraagprijs was ook niet erg veel, maar diezelfde avond hadden we al vollop mail + telefoontjes en 2 dagen later was ze verkocht.
We hebben nu m'n hengstveulen eventjes te koop gehad, maar daar hebben we weinig reactie op gehad. (blijft nu iig tot het voorjaar bij ons, gelukkig!) Terwijl dat imo geen 'lelijk' type is oid. Maarja, hengstjes blijven sowieso misschien langer staan?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:53

Ja dat denk ik ook hoor mazzel-meid dat hengstjes minder snel verkocht zijn, Ik ben overgens wel heel blij met het hengstje biggels wat we gekocht hebben.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:26

ja ik baal ook erg dat ze aan een meisje van 12 is door verkocht, alleen ze kunnen mij daar niet meer op aan kijken, ik ben eerlijk geweest.

en idd hengstjes worden niet meer zo snel verkocht. Bij de tinkerboerdij in uden staan er ook 3 te koop, maar daar willen ze ook aso prijzen voor hebben, terwijl hengstjes gewoon minder in trek zijn. Ook al zijn dat super goede hengstjes..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:27

Wat ik hier zo om mij heen zie is dat de echte zware, groter dan 1.50 en braaf altijd snel weg zijn. Daar is echt wel een markt voor en deze zijn de prijs die ervoor gevraagd wordt ook echt wel waard. Wat je nu inderdaad op bijv. marktplaats ziet gebeuren dat er voor kleine en/of luxe tinkers ook de hoofdprijs gevraagd wordt. En niet verwondelijk blijven die soms een hele tijd te koop staan.

Mazzel-meid: Jij vroeg echt te weinig voor die merrie

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:30

ik heb pubelia voor 1600 euro verkocht omdat ze zo gemeen en onbetrouwbaar in de wei en op stal was. nou dat is toch een hele nette prijs vind ik zelf. terwijl wij er 2100 voor betaald hadden.
pubelia was een kleine maat 1.40m

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 16:23

Mariska_28 schreef:

Mazzel-meid: Jij vroeg echt te weinig voor die merrie

Dat heb ik vaker gehoord
Uiteindelijk was een goed tehuis belangrijker dan de prijs, maar idd, we hadden er wel wat meer voor mogen vragen..

Ik vind O'Donnahue van de Tinkerboerderij zo ontzettend leuk!
Wat vragen ze voor hem? weet iemand dat toevallig?
Mijn merrie (darlah) komt ook van de Tinkerboerderij, maar daar vroegen ze geen absurd hoge prijs voor. (dat is misschien kwa bouw enz. geen topmerrie, toen al helemaal niet )

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:53

Pubelia. jij vroeg in eerste instantie ook een belachelijke prijs, als ik het goed onthouden heb volgens mij 4250 euro
Dus beetje kort door de bocht om te zeggen dat het niet om de centjes ging....

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:05

Tinkermuts schreef:
Pubelia. jij vroeg in eerste instantie ook een belachelijke prijs, als ik het goed onthouden heb volgens mij 4250 euro
Dus beetje kort door de bocht om te zeggen dat het niet om de centjes ging....

hatjoe 2750 ja hihihi en dat was een prijs wat ik in overleg met iemand van de tinkerboerderij dus idd ik heb het niet voor het geld gedaan maar voor het beestje..... dank u

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:32

Ik heb mijn tinker gekocht voor €2000,-, en dat was echt midden in de 'tinker-hype'. Heel mooi type, goede maat, 4 jaar oud, kon goed bewegen en was in de omgang perfect opgevoed.
Ik heb er toen weinig voor betaald, omdat hij onder het zadel niet de makkelijkste was. Alle knoppen zaten er wel op, maar hij kon enorm gaan rennen (ineens paniek) en was met geen mogelijkheid te stoppen. Afgezien van dat rennen was hij dus netjes aangereden.
En toen vond mijn vader die €2000,- eigenlijk al teveel, aangezien het toch een beetje een probleempaard was (gelukkig heeft hij hem uiteindelijk wel voor me betaald ).

€2750,- vind ik gewoon een normale prijs, eigenlijk nog aan de hoge kant, voor een 'normale' merrie (als ik het me goed herinner was ze ook erg klein?). Voor een merrie met probleem vind ik het gewoon veel geld.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:41

voordat je haar naar de tinkerboerderij bracht had je haar al eens te koop gezet voor dit bedrag, dat was toen het ics forum nog bestond, toen is er op het forum zelfs door een aantal mensen wat over het belachelijk hoge bedrag gezegd, maar goed, houd jij dit maar vol, ws ben je het vergeten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:09

sorry dat weet ik dan niet meer, is idd een belachelijke hoge prijs voor pubelia ik heb haar uiteindelijk voor 1600 verkocht. ja ok mischien is dat weer te weinig, maar die man wist ervan dat ze onbetrouwbaar is in de wei en op stal, en dat is mij dan meer waard dan het geld...

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:22

Heb alles in dit topic gelezen...

Te koop:
Heb zelf nu ook een paar tinkers te koop staan en ook voor redelijk wat euro's. In de hersft/winter verkopen is altijd moeilijker dat klopt. Ook is de economie minder goed voor het kopen van een paard. Gelukkig heb ik voor de komende herfst/winter 3 weilanden kunnen regelen, hoef er niks voor te betalen, dus ze kosten me niet veel. Ik wacht gewoon rustig af tot er een liefhebber voor komt. Ze zitten dus gelukkig niet op de schopstoel.

Jordy:
Ik heb Jordy indertijd (2000) gekocht voor NLG. 2.500,-, was helemaal verliefd op hem, mooi gangwerk, mooie bouw en heb hem verkocht uiteindelijk voor NLG. 1.500,- (niet aan Supertje toen) en heb hem ook netjes aan laten rijden. Ik heb Jordy helaas moeten verkopen omdat hij z'on vreselijke angsthaas was. Hij sprong over alle sloten en de boer was daarom boos geworden, ik moest hem toch maar in mijn eigen wei houden, maar dat ging dus niet. Dus moest ik hem dan altijd binnenhouden op stal, dan had ik hem kunnen houden, maar dat was geen optie voor mij en voor hem. Heb daarom maar direct afscheid van hem genomen door een lage prijs te vragen, het was nu eenmaal een probleempaard. Ben blij dat hij uiteindelijk heel goed terecht is gekomen bij Supertje. Zo zie je maar weer.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:36

Vraagprijs wil niet zo heel veel zeggen bij particulieren(handelaars hanteren wel enigszins vaste prijzen).

Quint stond 4 jaar geleden te koop voor 5000 gulden(zwart/bonte, 5 jarige ruin,cobtype, niet zadelmak en ook niet zadelmak te krijgen) en ik heb hem na bezichtiging en een paar goede gesprekken gratis mee genomen .

Mijn ervaring is dat er best heel wat van de vraagprijs af kan gaan bij serieuze interresse en een goed tehuis(oké mijn verhaal is ietwat uitzonderlijk ).

Want ik zie prijzen....die vragen geld om niet te verkopen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 15:54

Ik moet zeggen dat ik wel een hoop reacties krijg op Lilah, maar nog niet echt serieuze mensen. Ik denk dat mijn prijs niet te hoog is, ik heb een vraagprijs van € 3000,- voor een 3 jarige merrie met een super bombproof karakter, mooi getekend en gebouwd. Ze is nu maar 1,45 maar zal nog wel iets groeien, en oké haar beenwerk mag grover maar de rest van haar bouw is juist wel ontzettend grof.

Ik heb zelf € 2500,- voor haar betaald en ondertussen is ze geënt, gechipt, gekeurd en ingereden. Zoals je ziet ga ik hier dus geen winst op maken...

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 16:06

Is Lilah al ingereden?
Dat gaat snel!
Ik had begrepen dat jullie er al op gezeten hadden, maar helemaal ingerede is dan wel heel snel gegaan!
Fijn dat ze dat zo goed oppakt!
Hoe doet ze het met rijden?
Beetje aan de hulpen?
Maar dat is dus off topic......
Momneteel zie ik er overigens niet zo heel veel moois meer bijzitten op MP.
Maar al het moois dat goed geprijs is gaat natuurlijk vrij vlot weg!