Ervaring met Flemmingh afstammelingen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Ervaring met Flemmingh afstammelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:46

listiglistje schreef:

....alleen inderdaad je moet hem net zoals zoveel Flemminghs van achter aan de praat houden. Niet dat hij een slecht achterbeen heeft, maar je moest hem wel bij elkaar rijden.

Vererft Flemmingh dan slechte benen? Of zijn er gewoon teveel ruiters die ze achter niet goed aan de praat houden,waardoor ze constant{en waarschijnlijk scheef} op de voorhand lopen.Een paard is niet gemaakt om al het gewicht op z'n voorbenen te dragen,dus ja dan gaat de slijtage extra snel natuurlijk.

uRaLiNDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:53

Klopt je kan beter niet fokken met ocd kans is 1 op 3 dat het veulen het krijgt erfelijk !! en beweging! en voer !!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:17

Zeggen ze..en mensen houden al meer dan 50 jaar paarden,en je hoorde er niemand over...

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 20:35

Wat is OCD als ik jullie vragen mag?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:47

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:30

Elisa2 schreef:
Zeggen ze..en mensen houden al meer dan 50 jaar paarden,en je hoorde er niemand over...

Pardon? je hoort er niemand over? ik weet niet of jij je oren dan wel goed genoeg open hebt
Ga na hoeveel paarden wel niet goed zijn op de foto's dat zijn er te veel om op te noemen zo wel recreatiepaarden als toppaarden.

En over de slechte achterbenen van flemmingh is gewoon dat ze slap zijn en een rare slappen vorm hebben het is totaal geen krachtig achterbeen wat flemmingh vererft!
Dus zul je veel meer moeten doen op een flemmingh met slechte achterbenen dan als een paard met goeie sterke achterbenen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:59

Zoro schreef:
En over de slechte achterbenen van flemmingh is gewoon dat ze slap zijn en een rare slappen vorm hebben het is totaal geen krachtig achterbeen wat flemmingh vererft!
Dus zul je veel meer moeten doen op een flemmingh met slechte achterbenen dan als een paard met goeie sterke achterbenen.

Ben je nu alle Flemminghs aan het vergelijken met die van jezelf? Want ik kom ik de praktijk toch wel wat andere types tegen zonder -jawel- een slappe achterhand. Elk paard zul je eraan moeten rijden, ook een paard met sterke achterhand. Verbeteren moet je ze, stuk voor stuk. Afstamming speelt daarin geen rol.

Ik ken zat sterke Flemminghs dus ik vind het niet zo slim van je om hier neer te zetten dat het allemaal slappe bokken zijn. Wellicht dat de moederlijn een grote rol speelt in het vererven van deze ah bij de door jouw genoemde paarden.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:28

Tsjah, ik vind dit eigenlijk ook wel heel erg overdreven, tuurlijk zijn er wel wat slappen van maar wat wil je met een hengst die er elk jaar nog gemiddeld 275 dekt. Ik ken eigenlijk genoeg, flemminghs met een sterke achterhand. Moet toch erkennen dat het een hengst is met veel goeie nafok, en waarom wordt er anders zoveel bij gedekt.

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:50

Vvalar ik ben het helemaal met je eens!!

Het is absolute onzin om alle nakomelingen van een hengst over een kam te scheren.

En ach ja, Lingh en Krack hebben dan ook een slap achterbeengebruik? (kom op zeg!)

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:33

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:14

Zoro schreef:
Elisa2 schreef:

Pardon? je hoort er niemand over? ik weet niet of jij je oren dan wel goed genoeg open hebt
Ga na hoeveel paarden wel niet goed zijn op de foto's dat zijn er te veel om op te noemen zo wel recreatiepaarden als topsportpaarden.

En zijn al die paarden die niet goed zijn op de foto's ook daadwerkelijk kreupel?

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:43

Haha nee hoor ik heb wel meer flemminghs gezien dan alleen die van mezelf
Ok srry maar ik bedoel ook niet gelijk alle, want ik heb ook heus wel goeie gezien maar ook heleboel slechte, maar ik heb ook in meerdere topics gezegd de moeder speelt indd een hele grote rol, maar de vader ook. Ik vind flemmingh geen slechte hengst maar dat is wel iets waar je bij moet opletten als je een flemmingh koopt of fokt.

En over het daadwerkelijk kreupel zijn, nee dat misschien niet maar na een tijdje wel en het gaat hier toch over fokken of niet? en wie gaat er nou fokken met een paard wat niet goed is?
Dat is in mijn ogen het stomste wat je kunt doen, dan krijg je nog meer paarden die niet goed zijn en ja er zijn genoeg paarden die er kreupel van zijn maar ook paarden die pas op latere leeftijd er last van krijgen.
Gewoon de slager er mee sponsoren, het is hard maar zo blijf je wel selectief in je paarden en heb je minder kans op OCD, OC en alle het andere.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:16

Nicole0180 heeft ook een flemmingh... dat is een erg fijn dier!!
Kijk eens in haar profiel..