Goede vraagprijs? (kruising fries)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Goede vraagprijs? (kruising fries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:39

johnnie schreef:
lin_ schreef:
maar dit is toch een kruizing met belgisch warmbloed paard.
dan is het geen volle fries en ligt de prijs wel wat lager.
denk dat het een mooie prijs is voor dit paardje

Zeg, ik ben een Belg enne een Fries kruising met een Belgisch warmbloedpaard zou de prijs enkel fors naar boven moeten drijven.

Ik ben ook een Belg, maar ik vind dat niet ... gewoon voor eigen voordeel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:42

Rianneke schreef:
prijzen van paarden is net wat de gek er voor geeft!!!
als jij het een leuk paardje vind waar jij mogelijkheden in ziet is het die 2300 euro best waard hoor beetje afdingen kan natuurlijk geen kwaad!
zou haar ook nog even na laten kijken door een da maar verder lijkt er zo niks mis mee!

Dat eerste is zeker waar .. maar ik heb nogal eens gezegd: ik ben niet gek ..

De prijs lijkt me op zich ook niet zo verkeerd, maar omdat hier een aantal zijn die zeggen dat ze het een hoge prijs vinden .... (weet nog steeds niet wat zij nu wel een geschikte prijs vinden ) en dat afdingen valt inderdaad altijd te proberen, je weet nooit

De DA komt er sowieso aan te pas, ik heb mij voorgenomen nooit een paard te kopen waar de DA niet is bijgeweest (gewoon omdat ik wil weten waar ik aan begin en een DA kan je toch al een aantal dingen vertellen) en het liefst zou ik het paard ook nog op proef hebben dus als ze daar al dadelijk neen op zeggen enzo ga ik toch wel gaan twijfelen ... Maar dat is iets voor later

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:01

als jij de prijs niet verkeerd vind is er toch niks verkeerds aan?! ik denk dat als het een netjes doorgereden gezond en lief paard is het zeker de moeite waard is!
dat op proef hebben is zeker de moeite waard!!! ik heb dat met mijn paard niet gehad en heb super veel moeite moeten doen voordat zij mij leuk genoeg vond om me in de wei te laten en er iets mee te doen!!!
en zo weet je ook meteen of het paard is wat je zoekt met karakter maar ook met rijden! want wat zegt nou daar 2 rondjes in de bak met een paard waar je nog nooit op hebt gereden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 17:55

Rianneke schreef:
als jij de prijs niet verkeerd vind is er toch niks verkeerds aan?!

Ja ok .. maar qua prijzen en wat een paard nu eigenlijk wel of niet waard heb ik heb niet veel verstand ...
Dus misschien dat ik het wel goed vind maar dat het veel te veel of veel te weinig is voor zo'n paard .. Vandaar even de vraag naar andere meningen

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 15:32

Een vriendin van me kan een fries merrietje van 2 kopen, ze is niet beleerd en heeft ook geen papieren. Daar vragen ze 3500 euro voor....dat vind ik echt veel te veel!!!!
Zij gelukkig ook!! Ze gaat nu in onderhandeling met de eigenaar en is zich goed aan t oriënteren op een stal.
Hopen dat t lukt, want dan mag ik haar helpen met de verzorging en later rijden!!!!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:01

gabyfedde schreef:
Ik vind de prijs aan de hoge kant.
Friezen zelf zijn duur, maar kruisingen zijn haast niets waard.

hier ben ik het niet eens. natuurlijk betaal je grof geld voor een mooie fries met goed papier maar om nou te zeggen dat kruisingen haast niets waard zijn???

Je betaald ook voor de uitstraling van een paard, het totale plaatje, gangwerk, ervaring( klassering in sport bijv.) enz. en dus niet alleen voor een rszuiver paard met een goed papier.

Ik denk dat het voor een 8 jarig recreatie paard niet teveel is ( of hij moet er bijv. echt niet uit zien of andere afwijkingen hebben). Maar misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik zelf de trotse eigenaar ben van een kruising fries x clydesdale