Johnson (Verdi) Jazz x Flemmingh, aanlevering in Ermelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Re: Johnson (Verdi) Jazz x Flemmingh, aanlevering in Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:34

Zie ik goed dat hij frans staat? Zou jammer zijn, valt ie voor mijn merrie af .

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 16:34

Niet om het een of het ander maar veroordeel de hengst niet op 1 scheef genomen standfoto!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:42

Mooi paard, idd die hals viel me ook wat op, echt beetje Jazz-trekje maar verder schitterend paard en zo te zien fijn bewegen. Ik vind trouwens Bart echt knap sturen hoor!

Ik weet niet of ik het echt een vaderdier vind maar dat wijst zich vanzelf, vind het iig een zeer gaaf sportpaard!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:11

Hmm volgens mij heb ik al een eventuele kandidaat voor mijn merrie voor volgend jaar gevonden

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:13

Ik weet het zeker dat ik deze hengst ga gebruiken...

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:41

Ben nu al nieuwsgierig wat voor een veulentje ik volgend jaar krijg...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 20:08

Hmmm, aardig dier, moet er meer van zien om er kapot van te geraken...

Maar eh, wat zit die jongen in die mond om te hangen!
Doe een oude stijgbeugelriem om de hals van zo'n peerd als je er geen balans op kunt houden - ik zie op 1 foto het bit bijna in zijn geheel uit een mondhoek komen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 20:19

Trust me Dees, als je deze in levende lijve ziet ben jij er ook gek van.

Mooie foto's Samsam.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 20:22

Was jij er ook Annegti, of heb je hem bij Nijhof gezien?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 20:32

Samsam schreef:
Was jij er ook Annegti, of heb je hem bij Nijhof gezien?

Dat laatste; moest helaas werken vandaag met dat mooie weer

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:13

zeker nooit jonge hengsten gereden ofzo...... echt belachelijk om commentaar te geven op het rijden van Bart naar aanleiding van enkele foto's. De meeste jonge hengsten zijn niet of amper van huis geweest en dus behoorlijk fris als je ze dan lekker helemaal los laat weet je zeker dat je zand mag gaan happen. En daar komt bij dat als de eigenaren (geen amateurs geloof ik zo.......)van deze hengst zouden twijfelen aan Bart zijn kwaliteiten zouden ze er echt wel een andere ruiter opzetten.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 07:46

Klopt, ik heb nog nooit op een jonge hengst gereden. Maar toch vind ik dat hij wel erg kort in de bek wordt gehouden. en lijkt het alsof de ruiter achter de beweging zit( lichtrijden met een tussenhups) omdat hij zijn handen te hoog neerzet.
Maar het zijn foto's geen film. En Bart kan echt wel rijden daar twijfelen er weinig aan. Maar toch blijft het een 3 jarige die van mij lekker met het neusje eruit, laag en rond gestuurt mag worden.

Ik neem ook aan dat hij niet 70 dagen zo gereden wordt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:12

joop007 schreef:
zeker nooit jonge hengsten gereden ofzo...... echt belachelijk om commentaar te geven op het rijden van Bart naar aanleiding van enkele foto's.

Hiermee ben ik het maar gedeeltelijk eens.
Bart is één van de betere ruiters, maar er zijn inderdaad wel fraaier inwerkende ruiters te vinden.
Als Venetia daar een opmerking over maakt vind ik eigenlijk dat zij dat best mag doen. Zéker als ik kijk hoe fraai ze zelf op haar paard zit........

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:14

Even een reactie plaatsen zodat ik dit topic snel weer kan vinden ....

Mooie hengst

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 11:40

CGJ12 schreef:
Hiermee ben ik het maar gedeeltelijk eens.
Bart is één van de betere ruiters, maar er zijn inderdaad wel fraaier inwerkende ruiters te vinden.
Als Venetia daar een opmerking over maakt vind ik eigenlijk dat zij dat best mag doen. Zéker als ik kijk hoe fraai ze zelf op haar paard zit........

Ik vind Bart echt heel knap sturen en hij kan echt wel jonge hengsten rijden. Ik snap best dat ie zo een beetje voorzichtig is.

Maarre...zo knap als Venetia op haar paard zit dat zit ie niet nee maar dat is ook niet echt aan te bevelen op zo´n jong dier, dan gaat het er meer om dat je mee bent in de beweging. Maar ik ga wel een voorbeeld nemen aan Venetia ja.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 11:52

Suzanne F schreef:
Ik vind Bart echt heel knap sturen en hij kan echt wel jonge hengsten rijden. Ik snap best dat ie zo een beetje voorzichtig is.

Bart zit veel te vaak met zijn handen bij zijn neus zitten..... (ik ook, zei de gek.......... vandaar .........)

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:07

mijn reactie was niet naar aanleiding van iets wat Venetia schreef maar wat Dees schreef.....

Flemulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:41

Jongens vergeet niet dat dit nog maar 3 jarige paarden zijn he dus die irritaties ( communicatiestoornissen) blijven nog wel even.

GR

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:32

joop007 schreef:
mijn reactie was niet naar aanleiding van iets wat Venetia schreef maar wat [naam verwijderd] schreef.....

Ach, als jij vind dat hier sprake is van afbeeldingen met daarop getoond voorwaarts-neerwaarts in ontspannen aanleuning.

Ik zou verder niet weten hoe die jongen rijdt. Maar als je met lossere teugels subiet zult zandhappen en je rijdt verder zelf wel keurig, dan moet je niet op zo'n paard stappen.
Voor het paard is dit een nare ervaring in zijn prille rijcarriere.

ZEgt ze inderdaad zonder zelf ooit op een pas beleerde hengst te hebben gereden. Op basis van wat fotos.
Ze oordeelt over wat ze hier ziet afgebeeld, en ze ziet het bit van het paard uit de mondhoeken steken, en een veel te korte teugelvoering.

Vertel jij me nou eens waarom ik dit juist wel een positief beeld moet vingen?

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:16

voorwaarts- neerwaarts is het inderdaad niet,ik zeg ook nergens dat dat wel zo is..... maar als je daaro de baan in gaat met een neerwaarts paard scoor je daar echt geen plus punten mee bij de keuringscommissie, er staat ook bij 1 van de laatste foto's bij dat hij later wel lager ingestelt moest worden, maar dat moet altijd pas aan het eind (zie ook pavo cup etc ) bij die foto's kun je ook zien dat het paard gewoon braaf zakt en de hand volgt.Over die foto waarbij het bit een stuk uit zijn mond komt..... ten eerste weet ik niet wat daaraan vooraf is gegaan, misschien een bok of weet ik veel wat,kan daar niet over oordelen was er niet bij.Ten tweede heb ook Salinero, Lingh etc weleens een moment met het bit wat verder uit zijn mond gezien.....hoor je ook niemand over....vind niet dat je een ruiter wat dat betreft mag beoordelen op zijn rijden naar aanleiding van een foto waarop het bit wat verder te zien is, want dan houden we weinig goede ruiters over in nl.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:32

joop007 schreef:
voorwaarts- neerwaarts is het inderdaad niet,ik zeg ook nergens dat dat wel zo is..... maar als je daaro de baan in gaat met een neerwaarts paard scoor je daar echt geen plus punten mee bij de keuringscommissie, er staat ook bij 1 van de laatste foto's bij dat hij later wel lager ingestelt moest worden, maar dat moet altijd pas aan het eind (zie ook pavo cup etc ) bij die foto's kun je ook zien dat het paard gewoon braaf zakt en de hand volgt.Over die foto waarbij het bit een stuk uit zijn mond komt..... ten eerste weet ik niet wat daaraan vooraf is gegaan, misschien een bok of weet ik veel wat,kan daar niet over oordelen was er niet bij.
Ten tweede heb ook Salinero, Lingh etc weleens een moment met het bit wat verder uit zijn mond gezien.....
hoor je ook niemand over...

.vind niet dat je een ruiter wat dat betreft mag beoordelen op zijn rijden naar aanleiding van een foto waarop het bit wat verder te zien is, want dan houden we weinig goede ruiters over in nl.

HA! Daar verkijk je je dan ook lelijk op.

En als we nou allemaal de houding van Venetia aannemen, dan hoeft het paard iig niet nog eens met de sores van de ruiter heen en weer te sjouwen

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:36

Misschien ligt het aan mij , maar ik zie maar 1 foto waarbij het bit er aan de zijkant (te) ver uitsteekt,...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 07:46

Dees schreef:
joop007 schreef:
mijn reactie was niet naar aanleiding van iets wat Venetia schreef maar wat Dees schreef.....

Ach, als jij vind dat hier sprake is van afbeeldingen met daarop getoond voorwaarts-neerwaarts in ontspannen aanleuning.

Als Bart de hengst al-halsstrekkend-met-zijn-bek-op-half-zes-volledig-ontspannen-maar-totaal-niet-aangespannen had voorgesteld hadden ze het beestje gelijk weer naar huis gestuurd.......... Zeker met al die PAVO-aanspanningen nog in gedachten.........

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 08:26

CGJ12 helemaal mee eens...

Er is meer dan naar het bit rijden terwijl het bit nog te ver weg is hihi

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 10:55

Anoukie schreef:
Misschien ligt het aan mij , maar ik zie maar 1 foto waarbij het bit er aan de zijkant (te) ver uitsteekt,...

Ligt niet aan jou.