Trento B

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Witvenhester

Re: Trento B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 09:57

Antoinette schreef:
Ik heb toevallig vorige week nog 2 foto's van hem gemaakt, zoals hierboven al gezegd bij de Pavo Cup.

Hij werd helaas niet helemaal lekker voorgesteld.

Met zijn eigen amazone;
Afbeelding

En de gastruiter;
Afbeelding

Ik vind dat je duidelijk verschil ziet met de eigen ruiter of met de gastruiter. Die gastruiter haalt er duidelijk meer uit. Maar dat wist ik al, want de mede eigenaar is iemand die ik heel goed ken. Ik vind het zonde van het paard. Maar ik vind hem super mooi

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 10:01

Maar ja, ik ga volgende week dinsdag dus naar 20 veulens kijken van trento en ik ben benieuwd. Ik hoop dat het lukt om foto's te maken. En ik doe zeker een verslag hier.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:30

Als ik het haal met de afstammelingen keuring van tuschinski dan ga ik ook kijken en dan ga ik ook foto's maken (als er dan tenminste nog plaats is op m'n camera )

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:11

Ik vind de hoeveelheid wit erg meevallen hoor!

Afbeelding

Heeft geen onderhals!
Afbeelding

Ze is super, chique met heel veel uitstraling en heeft een geweldig karakter....kortom, een tevreden fokker.
Afbeelding

Ben zelf natuurlijk ook heel benieuwd naar het afstammelingen onderzoek.
Maar let wel, er zijn er inderdaad 425 afgelopen jaar gefokt en niet allemaal met de beste moeders.
Dus héééél nieuwsgierig.

Edit:
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik ook verschillende veulens heb gezien met onderhals en dat is niet echt mooi (in Nijkerk liep er ook eentje mee, ik had erg veel medelijden met deze trotse fokkers)!
Ik hoop natuurlijk ook dat hij dat niet echt doorgeeft, want dat zou niet best zijn.

Verder vind ik ook dat Kim le Duc zo snel mogelijk vervangen moet worden door een andere ruiter/amazone, het is geen gezicht...
Sorry Kim, maar zo kan het echt niet...je krijgt buikpijn als je ernaar kijkt....

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:30

Wat een plaatje!

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:53

Afbeelding

Nog even over de onderhals...
Ze laat die alleen zien als ze teveel kapsones heeft, oftewel, als ze haar hoofd overdreven omhoog houdt, maar die houding gebruiken we toch niet onder het zadel.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:06

Nee, dat is zo...
Ik denk dat als mijn veulen haar front extra naar voren duwt, er ook wel het één en ander zichtbaar is..

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:17

Die foto ziet er inderdaad heel anders uit beber.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 18:20

Wat betreft amazone. Ik beweer helemaal niet dat ik het beter zou kunnen rijden o.i.d. maar heb toch ook kritiek. Ik zet ook vraagtekens bij zo'n jury v/d pavo. Ik heb ze wel eens horen zeggen tegen een ruiter: 'probeer hem wat meer over de rug te rijden' o.i.d. Als je dat kan zeggen dan kun je ook zeggen: paard kantelt met hoofd etc. Ook kun je dan vraagtekens plaatsen bij het rijden van de desbetreffende amazone. Wij zijn toch niet de enigen die dit zien? Ik snap dat je dat niet openbaar doet, maar je zou toch wel onder elkaar (zonder publiek) aanwijzingen kunnen geven? Krijgt zij überhaupt wel les? Waarom zegt dan niemand dat ze paard veel beter kan rijden dan ze nu doet!?

Ok genoeg over de amazone. Ik ben verder heel benieuwd wat de afstammelingenkeuring gaat opbrengen met een hengst die zo massaal gebruikt is.

@Karinna: mooi type veulen! Uit wat voor moeder komt die? (ik d8 iets van Ferro?).

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 19:17

Op de foto ziet hij er wel mooi uit. Ik heb hem alleen bij de Pavo Cup in het echt zien lopen en ik kan er niet van onder de induk raken. Ik vond de jurering ook een aanfluiting. Hij liet niets zien van de uitgestrekte gangen maar omdat hij de potentie heeft kreeg hij hoge punten. Ik betwijfel of een andere ruiter echt heel veel uitmaakt. Misschien moet Happie het eens proberen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 19:24

Toch rijdt Kim Leduc wel Grand Prix voor zo´n 65 %. Dat doe ik haar niet na.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:37

Idd, dat doe ik haar ook niet na, maar waarom kan ze dan niets uit deze hengst halen? Misschien is de combinatie niet passend (dat geloof ik in deze zeer zeker), maar omdat *correct me if I'm wrong* Kim very close is met de eigenaar, de wisseling van ruiters niet plaatsvindt?

Aan de ene kant begrijpelijk uit menselijk oogpunt, maar vanuit financieel oogpunt zou ik er persoonlijn a la minute een andere ruiter op planten.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:55

@sjappie dat klopt; ze is een ferro x belisar merrie.

@imker; dat heb je goed...
En ook ik begrijp het best en misschien is Kim ook wel heel gek met Trento, maar als het er niet uitziet.... en als het niet past!

Men hoeft het niet met me eens te zijn, zeg het maar wat jullie vinden...maar heeft een hengsteneigenaar en/of houderij geen verplichtingen tegenover de fokkers?
Laten we wel wezen, dat dekgeld met allerlei andere bijkomende kosten is niet mis.
We hebben het op dit moment niet zozeer over of het wel of geen sportpaard is (in dat geval gaat het alleen de eigenaren / ruiter aan), hier komt toch ook heel sterk "fokken" om de hoek kijken en zich in de picture rijden, want "naam" verkoopt nietwaar?!

Ik baal er wel eens van dat een hengst afgekraakt word, dat het de hengst aangerekend wordt wat de ruiter/amazone niet goed doet.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 23:28

Zo zijn de mensen nou eenmaal doet een hengst het niet meer in de sport dan wordt ie afgekraakt ongeacht wat voor achtergrond er achter zit.
Maar fokt een hengst goed en doen z'n nakomelingen het goed in de sport, dan gaat zo'n hengst vanzelf weer meer fokken.
De beste DEKhengsten komen vanzelf boven drijven of ze nu goed presteren of niet.
Of het ook een goed sport paard is dat is weer een ander verhaal.
Maar er lopen wel meer jonge hengsten rond waar ze naar mijn mening een andere ruiter moeten zetten.
En nou zeg ik niet dat ik het ze na doe hoor zeker niet.
En Kim zal ook echt wel goed kunnen rijden, anders komt ze niet in de grand prix, maar je hebt er nou eenmaal paarden tussen zitten waar het niet mee klikt.
En voor wie is het dan verstandig om door te blijven rijden?
Voor de ruiter niet, want nederlanders zijn dan zo dat ze die ruiter meteen gaan "afkraken"
Voor de eigenaar/hengstenboer niet, want mensen gaan aan de hengst twijfelen.
En voor de fokkers die met die hengst gedekt hebben niet.
Terwijl als je er een andere ruiter opzet het goed kan zijn dat de hengst in eens veel beter gaat presteren.
En dan is iedereen beter af lijkt mij.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 17:12

@lachmar, dat is nu precies wat ik bedoel...ik hoef er niets meer aan toe te voegen.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 17:14

Gelukkig haha

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 17:28

Ik heb met Trento gewerkt toen hij nog maar 2,5 jaar oud was. Het is een heel fijn paard in de omgang netjes opgevoed met een prima karakter. Jammer genoeg zie ik ook dat het met Kim en Trento niet zo klikt. Ze heeft wel degelijk les, maar het is gewoon niet de combinatie. Je ziet aan zijn oren spel dat hij niet helemaal de happy athlet is. En die hij misschien bij een andere ruiter/amazone met een ander systeem lekkerder in zijn vel zit. Maar of zijn uitgestrekte draf ooit iets wordt?? Denk niet dat hij ooit daar hoge cijfers voor gaat halen. Daar komt bij dat ik ook al enkele veulens op uitzonderingen na, niet aansprekend genoeg vind. Weet ook niet of dit nu echt een hengst voor de toekomst gaat worden, denk het niet.

Pris_Sunday

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:41

ik ken ook een veulentje van Trento B.. uit een Wellington moeder. Moeder is een schimmel, maar het veulen is zelfde kleur als de vader.. hij geeft z'n genen dus wel door want er was 50% kans op schimmel. Het is een hengstje trouwens.. en een super lief veulen. hele tijd likken e.d.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:49

@pris_sunday. Kleur heeft er verder niks mee te maken of het paard dingen als de bouw en beweging wel mee krijgt.
Dit staat los van elkaar.

@ Udo2001: Ik denk ook niet dat ie ooit uberhaubt zal kunnen strekken.
Erg jammer, want het is een bloedmooie hengst om zien, maar verder kan ie mij niet bekoren.

Pris_Sunday

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:34

Zei ik dat dan... :s

Ik zei gewoon dat hij zijn kleur doorgeeft.. denk je nou echt dat ik dat d8..pff

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:45

Nou sorry hoor.
Je hoeft niet meteen zo boos te reageren.
Omdat jij zei dat ie z'n genen wel door gaf kreeg ik het idee dat je meer bedoelde dan alleen kleur.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 20:25

Ik heb ook een Trento hengstveulen. In het begin was hij ook erg grof gebouwd maar dat grove gaat er nu vanaf
Hier 2 maandjes oud
Afbeelding

Hier is tie 3 maanden oud op de keuring

Afbeelding

Hier is tie ruim 4 maanden

Afbeelding

Ach ik zie wel hoe Trento zich gaat ontwikkelen. Dier is nog jong. Ruiter zal ongetwijfeld verschil maken hoe die zich toont.
Ik maak me er niet zo druk om eerlijk gezegd.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:26

Wat zeiden ze ook al weer met beoordelen? drie dagen, drie maanden,drie jaar...

Op de foto dat hij drie maanden oud is vind ik het er goed uit zien, op die van vier, zie ik toch weer die hals. Maar dat kan natuurlijk het moment zijn geweest.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 23:08

Ik moet zeggen dat de hengst mij in het begin niet echt kon bekoren. Qua model is hij super chique vind ik wel. Maaaaaaar bij mij viel hij in Ermelo best mee (heb hem vooral in het inrijden bekeken) Ik vond hem daar met veel schwung lopen. Lijkt me ook een looplustig dier. Als ik zijn prestatie in Ermelo vergelijk met de laatste maal dat ik hem zag (vorig jaar op de hengstenshow bij Van Bommel) stel ik toch een verbetering vast. Bij Van Bommel was het in het draven net een pony op hoge poten. Toen maakte hij echt zijn passen niet af. Nu in Ermelo deed ie dat vele beter... vond ik toch

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 10:33

lachmar schreef:
Als ik het haal met de afstammelingen keuring van tuschinski dan ga ik ook kijken en dan ga ik ook foto's maken (als er dan tenminste nog plaats is op m'n camera )

NOu dat is toevallig ik ga waarschijnlijk ook naar tuschinski kijken.