[***] schreef:Ik merk dat Desiree een manier probeert te vinden om het goed te praten dat een 2 jarige drachtig is van een wilde hengst. En nu denkt ze dat die nakomeling een gouden medaille gaat winnen? Sorry hoor, dat beestje zal mss wel een leuk (recreatie) paard worden maar goede paarden worden in 99 % van de gevallen gefokt door mensen die daar serieus mee bezig zijn, voor de hobby of niet. Ik fok ook voor de hobby Desiree maar vergelijk me niet met jou. En Jeroen Dubbeldam bedoelt jou ook niet.
Oh dus volgens jou zit er opzet achter? Jij kent mij goed hoor, jij doorziet de hele wereld.
Ik heb 2 merries die ik door een goede hengst heb laten dekken, beiden drachtig. Maar dat maakt nog altijd een hobbyfokker van mij. Ik hou het waarschijnlijk ook bij deze ene keer. Volgend jaar worden mijn merries niet meer geïnsemineerd en ook niet gedekt.
Merilyn schreef:Helaas zijn er altijd nog meer hobby fokkers die niet die ene topper fokken dan de hobby fokkers die wel de volgende medaille winnaar fokken. Ik hoop er ook op

maar het blijft hobby tot op heden zijn ze allemaal nog in mijn bezit. kan er geen afstand van doen

ja, maar zo heb je ook nog altijd meer professionele fokkers die niet die ene topper fokken dan professionele fokkers die dat wel doen. En dat is hetzelfde verhaal. Die gouden formule bestaat nu eenmaal niet.