karakter Nakomelingen Gribaldi.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Re: karakter Nakomelingen Gribaldi.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:42

Ik heb een Gribaldi X Rechter zit ook nog ergens achterin de stamboom Ferro .

Ze is eigenlijk best rustig, helemaal niet zo schrikkerig, soms wel wat kijkerig maar reageert op weinig dingen. Heb nog maar een paar keer langs de weg gereden, en ja hoor de 1ste keer kwam er gelijk een vrachtwagen aan en ze was meer bezig met de tuinhekjes. Op andere paarden die dan in de weilanden heen en weer rennen reageert ze niet. in de bak is het wel een fijn paard...veel knieactie(zit voor geen meter) gelukkig wel een hele fijne galop. Ze is erg slim en is me nu gewoon aan het uitproberen. makkelijk paard in de omgang, erg makkelijk met ontwormen ze pakt vanzelf dat spuitje vast . Was wel een draak toen ze voor t eerst een zadel op had, heeft echt maanden geduurd voordat al die rare sprongen eruit waren. Is wel erg eenkennig, nu word het wel minder, toen er voor het eerst iemand anders op zat ging ze daar gewoon een loopje mee nemen.

mijn paard heb ik ook niet laten keuren, we hebben haar 3dagen later gelijk laten brengen. Beenstanden waren verder wel netjes, geen steile hoefjes ofzo.

LBLGypsyCobs

Re: karakter Nakomelingen Gribaldi.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 20:37

Bij Thomas op stal staat een Gribaldi x Roemer x Imperator (v. Amor).
Deze merrie heeft nogal een apart karakter op z'n zachtst gezegd. Ze is daar geboren, dus het kan ook niet door het verleden komen. Volgens de eigenaar (en dus ook fokker) was haar oma ook nogal apart.

Het is een intelligente merrie wat het voordeel heeft dat ze inmiddels Z1 is, maar als nadeel dat ze dingen heel goed onthoud.
Er zit een behoorlijke gebruiksaanwijzing bij en in haar onzekerheid wil ze nog wel eens voor de nodige actie zorgen.

Een ex-collega van me heeft een ruin, Gribaldi x Pion.
Heeft een goed karakter, maar wordt graag eerlijk behandelt.

Ik ken ook mensen met een Gribaldi merrie, een schat van een beest. Er zit niet veel voer in, dus je weet niet hoe ze dan zou zijn, maar het goede karakter is er.