Veulenschetser

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta

Re: Veulenschetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:42

jeetje wat een verschil zeg de 1 op 6 weken de ander op ruim 4 maanden .
Ga van de week toch eens bellen over een maand zou ze afgespeend worden!!!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 19:10

Dat heb ik dus ook.... ik heb ook nog niets gehoord

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:03

Die van mij is ondertussen bijna 4,5 maand maar ik heb ook nog steeds niks gehoord van de schetser.
Toch maar weer eens bellen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:50

Die van mij wordt vandaag geschetst en gechipt, dus ik ga hem zaterdag ophalen!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:52

Bij ons op stal is een veulentje geboren en ook na +- 5 weken kwam de schetser en is het veulentje gechipt

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:54

Kitty schreef:
Bij mij is hij inderdaad ook nog niet geweest. Ik heb een tijd geleden al eens gebeld, maar toen zei hij dat het nog wel even kon duren. Diegene die op mijn rekening staat is niet degene die komt schetsen omdat deze persoon ziek is ofzo.

Het is maar goed dat je deze topic plaatst, want ik had er niet meer aan gedacht en had ze waarschijnlijk zo gespeend.

Dat zal wel dezelfde schetser zijn geweest die ook bij Ascari moest komen, die was ook ziek namelijk.

De vervangende schetser/chipper is dinsdag bij Ascari geweest. Hij is nu 5 maanden.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:07

Heb vandaag gebeld en er is mij toegezegd dat ze voor het eind van de maand gechipt zou zijn ik hoop het maar als ik over 2 weken nog niks gehoord heb ga ik gewoon weer bellen!!!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 21:03

nou, mijn veulentje van ruim 3 maand is al wel geschetst maar nog niet gechipt...omdat hij nog een blessure aan zijn nek had leek het ons niet verstandig om hem al te laten chippen voordat die blessure over is. maar dat moet toch gewoon voor het beestje 1 jaar is...dus ik laat het met een paar maand doen.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 11:21

De schetser die bij ons kwam deed erg makkelijk over de aftekening inderdaad. Ardino was nauwelijks 2 maand oud. Zat nog volledig in zijn veulen velletje.
De aftekeningen zijn echt slecht opgeschreven......
Wij hebben het paspoort wel al thuis....
Volgende week wordt Nootje 3 maand.
Wel snel klaar dus....

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:05

Dat de aftekeningen slecht worden opgeschreven, komt wel vaker voor, en ook de verkeerde kleur. Mijn merrie heb ik als tweejarige gekocht en kwam erachter dat ze haar witte haren op haar hoofd vergeten waren in haar paspoort en heb dit tijdens het chippen gemeld bij de DA en die heeft er toen bijgeschreven, enkele witte haren op het hoofd, en nu klopt het weer. Ook ken ik iemand met een zwartbruin paard die zwart op papier staat en zo komen er vast nog wel meer 'foutjes' voor.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:43

Die voorbeelden van zwart ipv zwart/bruin ken ik idd ook. Angeliene is vorige week vrijdag geschetst en alles is gelukkig netjes opgeschreven. Ook de vlekjes onder haar buikje!

Van dat staarthaar vond ik trouwens ook apart, niet bij moeder en wel bij kind. En ik wist ook helemaal niet dat dat gebruikelijk was?!

Overigens heb ik aan de muur een stamtafel van Eliene hangen (en die van Angeliene is onderweg) waar ook een lelijke typefout in staat (kwam er pas later achter hoor ). Elienes opa is Folio en die is dus mooi pref. Maar dat staat er even niet bijgetypt...

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 18:43

Ja, ik was ook al verbaasd over het staarthaar, ik dacht dat dat alleen gedaan werd als de merrie door verschillende hengsten gedekt was. Ik vond deze die vandaag geweest was ook niet zo zorgvuldig, ik kijk straks de papieren maar goed na!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:04

Kitty schreef:
Die van mij is ondertussen bijna 4,5 maand maar ik heb ook nog steeds niks gehoord van de schetser.
Toch maar weer eens bellen...

Ik heb er ook achteraan gebeld, hij is vorige week bij ons geweest.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:26

Vervelend hoor als je zo lang moet wachten, bah. Als je afspeenplannen daardoor een beetje in de soep gaan lopen is het helemaal waardeloos.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:28

De schetser is nog steeds niet geweest en ik krijg hem telefonisch ook niet te pakken. Ik heb nu ingesproken op de voicemail en hoop dat hij terug belt.

April is van 20 april, dus bijna vijf maanden. Begin/half oktober wil ik toch echt dat ze de groep in gaat. Ik vind het helemaal niet zo verkeerd voor haar om lang bij haar mams te blijven, maar ze vraagt nu zo enorm veel van haar moeder (die dun is terwijl ze toch vijf kilo brok krijgt en een dikke liter slobber en veel hooi).

Bovendien komen de andere veulens ook rond deze tijd bij elkaar en ik vind het leuk als April dan meteen mee kan de groep in.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:36

jeetje klinkt niet erg hoopvol wat ik hier lees ruim 4 maanden bijna 5 maanden wat idioot joh!!
mijn veulen zou over 2 weken afgespeend worden en mij is dus toegezegd dat het voor het eind van de maand wel moet lukken heb tot op de dag van vandaag nog niks gehoord dus ga maar weer bellen !
Dit wordt echt vervelend nu

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:08

Ik hoorde al dat de veulencontroleurs het vreselijk druk hebben op het moment...
Moet trouwens zeggen dat het welsh stamboek het dit jaar echt super geregeld heeft. Na het chippen had ik binnen een week alle papieren en paspoorten in huis! Niet alleen van de veulens maar ook van wat 3 jarigen die meteen gechipt zijn. Daarvan werden alleen de stamboekpapieren opgestuurd en ook die had ik super snel weer terug en zelfs de predikaten van de moeders waren netjes aangepast.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 00:02

Mijn veulen is van 12 april 2005 en staat bij een fokker. Hij is al vrij snel gechipt en geschetst. Hij heeft gewoon al zijn eigen paspoort. Moest denk ik ook wel want hij ging mee naar de veulenkeuring en dan moet je een paspoort kunnen overhandigen
Maar dat het zo lang moet duren bij iedereen?

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:57

Heb weer gebeld en nu zou hij dus volgende week komen heeft alleen mij nog niet gebeld om af te spreken ! Hoop dat het nu dan eindelijk gaat gebeuren

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:36

Blijkbaar zijn er dan toch wel veel verschillende opvattingen qua "geschikte" leeftijd voor chippen. De mijne is niet gechipt maar wel geschetst op iets van 6 weken. Als hij gechipt had moeten worden zou het schetsen en chippen met ongeveer 4 maanden zijn gebeurd (aldus de schetser).
Ik ben niet echt gecharmeerd van het chippen van een veulen en ook zie ik daar qua plaatsing nog wel wat verschil in (het lijkt soms wel erg dicht op de manenkam). Ik ben me aan het bezinnen of ik m'n veulen eigenlijk wel wil chippen.
Als je ontheffing wil vragen moet dat binnen 5 maanden na geboorte, om voor de 7 maanden een paspoort te kunnen krijgen. Het vreemde is trouwens dat je van het KWPN ook geen stamboekpapier krijgt zonder chip of DNA, en dat snap ik al helemaal niet.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:31

Het chippen is bij mij het probleem niet staat bij mijn DA op stal die kan haar ook later nog chippen gaat mij om het schetsen zodat ze gewoon met de rest mee afgespeend kan worden!
Ben zelf ook niet helemaal gelukkig met het hele chipverhaal vind dat ze het ook met DNA afkunnen is een beetje dubbel in mijn ogen en en!!
Ook hoor je nog wel eens mindere verhalen over chippen!!

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:53

Wat een gedoe allemaal, vervelend zeg. Angeliene is 2 weken geleden geschetst en wordt over een dikke maand gechipt. Nu ze bij m'n VA "in pension" staan totdat ze afgespeend wordt is dat helemaal makkelijk, ik hoef niet meer een echte afspraak te maken en er vrij voor te nemen... Ik had begrepen (gebeld met het KWPN voor info) dat als ze een week of 2 voordat ik wil afspenen wordt gechipt en de papieren dan direct naar het KWPN worden verstuurd ik het paspoort plus papier bijtijds in huis heb zodat er vervoerd kan worden zonder mams erbij. Daar hoop ik dus maar op...

Ik wilde gewoon niet te vroeg laten chippen (ze is nu 2 maanden oud) en door m'n VA leek me ook wel zo prettig, een vertrouwd iemand die niet direct een praam zal bevestigen...

@ Marije: dat is mooi geregeld bij de Welsh'en!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 16:00

Nou, dat binnen 2 weken vraag ik me sterk af. Dan had ik het nu moeten hebben. Ik kreeg te horen dat het rustig een week of 4/5 kon gaan duren.....als ze dat al halen.

Hij is gechipt en geschetst nu, ik heb een kopie gemaakt van het chipspul en hij gaat toch echt naar de opfok straks. Als ik alle ellende zo zie met het KWPN (bureaucratisch spul daar) dan zou je willen dat je paard een ander stamboek had

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 16:19

Ik was er ook al bang voor dat het erg optimistisch was... Volgens mij als je 3 dagen na elkaar belt en steeds iemand anders spreekt, krijg je steeds weer iets nieuws te horen...

Ik maak iig ook overal kopieën van en als ik de spullen niet op tijd heb: jammer dan, ze gaat gewoon naar de opfok!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 16:32

Nou maakt niet uit hoor wij zitten met Alycia niet bij het kwp en ook dit duurt lang