Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) een stokoude draver met peesblessures ed.
joostvangestel schreef:Voor zover ik weet is dat verboden bij de wet, dus verklaar je nader.

MRmichiel schreef:unamie, je denkt nu wel een beetje zwart wit, natuurlijk is het niet goed, dieren op deze manier te houden, maar je kunt niet uitgaan van de perfecte wereld.
MRmichiel schreef:in mijn ogen is het de schult van de consumtiemaatschappij in de combinatie met de nederlandse zuinigheid. er zijn genoeg boeren die best hun stallen willen verbouwen en diervriendelijker willen produceren, maar dat geld is er op het moment nu eenmaal niet. de meeste varkensboeren hebben nu al moeite hun hoofd boven water te houden. en dan kun je wel zeggen dat ze weg moeten en dat de buitenlandse bedrijven in polen het over zullen nemen, maar dan heb je helemaal geen zicht meer op de kwaliteit van het vlees. alhoewel ik het idee krijg dat nederlanders liever voor dat stukje in de aanbieding gaan dan voor het keurmerk.
MRmichiel schreef:de betrouwbaarheid van de filmpjes trek ik ook in twijfel, vooral die van de kippen houderij, in nederland laden ze bijv. de kippen altijd snachts in omdat ze anders in de stress raken, en dit filmpje is overdag gemaakt.

parouscha schreef:unamie die filmpjes wat vreselijk!
Worden die varkens nou zo gecastreerd zonder verdoving???

taffy schreef:@ alane
vooral dat eerste zinnetje wat je schrijft is natuurlijk volkomen kwats
wij zouden de dieren redden door ze uit hun lijden te verlossen

taffy schreef:je zal waarschijnlijk zelf ook wel inzien dat dat nogal opervlakkig gezien is
door ons zitten die dieren in een nare situatie laat staan dat we hun redding zijn

)
unamie schreef:
hoe denk jij dat het dan gaat??
dat ze zachtjes 1 voor 1 voorzichtig in de krat gezet worden op een wollig dekentje![]()
of wil je daar liever niet te veel over nadenken omdat je dan natuurlijk niets meer kan eten![]()
nee hoor gewoon net doen of het niet gebeurt (oftewel je kop in het zand steken)
is nog het beste voor je gemoedsrust
MRmichiel schreef:ik zie hier helemaal geen probleem in, in de natuur wordt een kip toch ook wel eens opgejaagd door bijv. een vos.
Albertine_N schreef:Een vos die een kip meteen doodbijt is ook een droomsituatie. Er zijn zat mensen op het platteland die s morgens half dode kippen in hun tuin aan treffen, omdat meneer de Vos is langsgeweest over die halfopengereten schapen nog maar te zwijgen....

MRmichiel schreef:ik ben het met je eens dat er nog heel veel kan veranderen in de veeteelt,
MRmichiel schreef:jij draaft wel erg hard door, mischien moet jij maar terug naar de tijd van het jagen en verzamelen
MRmichiel schreef:volgens mij zijn we het topic ook een beetje kwijt geworden
als ik eenmaal begin.......(kan ik niet mee stoppen)