bjorssels briar!! wie weet er meer over

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: bjorssels briar!! wie weet er meer over

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:04

Ik heb er in Zweden goede nafok gezien. Over Biggles is men ook erg te spreken.

http://www.asvh.se/hingstar/gokd_4_5gang05.pdf

Hier staat een van zijn gekeurde zonen tussen. Kreeg een dispensatie op exterieur maar wel een 10 op de rittigkeit.

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 19:29

ik hou persoonlijk ook van veel wit!!
heb tot nu twee eigen gehad een pony met vier witte benen en een ster met doorlopend blesje, en nu een paard ster, dun doorlopend blesje met sneb en vier witte benen, en een wit ruitje onder haar buik !!

sommige vinden briar niks als fokhengst maar kijk dan op zijn site briar889 kwijl kwijl, vooral die palomino!!

sommige hebben wel bemerkingen op hun exterieur, maja kijk dan naar zijn goedgekeurde zonen wauw, die wil ik ook!!

mijn merrie heeft een ronde kont en briar niet ik durf dat gokje wel te maken, ik vind dat briar net dat extra uitstraling heeft en bijna niemand heeft hier in nederland een briar nakomeling, dat maakt het nog leuker om met deze hengst te gaan dekken!!

wie heeft er in het echt of via film nakomelingen van briar gezien???

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:31

Ga jij lekker met Briar dekken dan... maar niet zeuren als mensen je gaan uitlachen... ik ben heel benieuwd naar het veulen.

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 11:38

Missouri schreef:
Ga jij lekker met Briar dekken dan... maar niet zeuren als mensen je gaan uitlachen... ik ben heel benieuwd naar het veulen.

nou...nou... smaken verschillen hoor, en het lijkt me sterk dat je uitgelachen wordt! briar is wel een super SPORTpaard!!! persoonlijk vind ik dit paard heel erg GAAF! (maar ik moet eerlijk zegge ik weet niet hoe hij fokt??? )

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:53

omaxje schreef:
Missouri schreef:

nou...nou... smaken verschillen hoor, en het lijkt me sterk dat je uitgelachen wordt! briar is wel een super SPORTpaard!!! persoonlijk vind ik dit paard heel erg GAAF! (maar ik moet eerlijk zegge ik weet niet hoe hij fokt??? )

Sportpaarden zijn niet per definitie fokpaarden. Dat die Biggles een erg leuke nakomeling is misschien een toevalstreffer. Hier worden Briars sportprestaties niet in twijfel getrokken alleen de nafok. Ik zal persoonlijk eerst eens nagaan uit wat voor moederlijn die Biggles komt, dan kun je misschien kijken of er wat mee te fokken is. Er zijn trouwens genoeg hengsten die wel goed doorfokken....

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:46

daar ben ik het wel helemaal met je mee eens sjappie!!! maar het lijkt me toch wel sterk dat je uitgelahcen zou kunnen worden, als je een nakomeling van briar hebt ? en ik schreef ook al in mijn vorige bericht dat ik ook niet weet hoe deze (super) hengst fokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:36

Sjappie en Missouri: hoeveel nafok van Briar hebben jullie eigenlijk gezien (en mee gewerkt) ?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:07

Missouri schreef:

Dus jij gaat hard lachen als je iemand op een klassieke knol met veel wit de ring binnen ziet rijden?
Moet je mee uitkijken...
Ik heb een gelderspaard met heel veel wit en niet zo'n edel hoofd gereden. Volgens de meeste een heel mooi paard volgens sommige een stomme gelderse knol. Ben erg vaak eerste of tweede (met dikke punten)geworden met dat paard.
Tja en wie het laatst lacht, lacht het best.

Moet wel zeggen dat ik ook geen idee heb hoe Briar fokt. Maar ik zie op de wedstrijden wel meer paarden die er niet op lijken en die zijn dan van de nederlandse dressuur hengsten.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 18:30

Zep schreef:
Sjappie en Missouri: hoeveel nafok van Briar hebben jullie eigenlijk gezien (en mee gewerkt) ?

Niks, maar het gaat om het idee. Je kunt een hengst als sportpaard wel helemaal geweldig vinden maar als hij afschuwelijk vererft, waarom zou je er dan toch mee willen dekken? Er gaan gewoon geluiden dat hij niet zo sterk zou fokken als ie zelf loopt. Ook hier in NL is er niet veel over bekend. Beetje research is niet weg dan.
Volgens mij word je sowieso uitgelachen als je met een lelijk paard in de ring komt (welke afstamming dan ook). Maar des te harder als ie van een geweldige hengst is.

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 18:44

iemand zei dat ik research moest doen dus ik dacht ik ga ff op bokt navragen of iemand meer over deze hengst weet over zijn fokresultaten, dat hij het goed doet in de sport weten we nu wel als we niet blond zijn (oeps dat ben ik zelf )

ik hou persoonlijk van wit dat heb ik in mijn eerdere reactie's al laten weten.

als iemand onderbouwd dingen weet over zijn fokresultaten zijn die erg welkom!!

ff een vraag waarom is hij dan goedgekeurd door het KWPN als hij slecht fokt volgens sommige hier op bokt. dan levert het toch niks voor het kwpn op!!

hanneliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 18:54

Er zijn meerdere hengsten goedgekeurd op sportprestatie, ik weet niet of dit bij Briar het geval is, maar ik weet zeker dat er enkele internationale springpaarden wordt erkent door het KWPN. Volgens mij moeten ze dan wel op de foto's goed zijn of aan bepaalde eisen voldoen.

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 19:51

het meest belangrijk is dat ze goed kunnen lopen, zeker in de ring!!! en dat ze goed gebouwd zijn!!! maar als je idd profecioneel wilt gaan fokken dan is het uiterlijk ook ZEER belangrijk!!!!!!!!! en smaken verschillen nu eenmaal!!!

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 19:56

rodalover schreef:
ff een vraag waarom is hij dan goedgekeurd door het KWPN als hij slecht fokt volgens sommige hier op bokt. dan levert het toch niks voor het kwpn op!!

INDERDAAD!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 20:00

Sjappie schreef:
Zep schreef:

Niks, maar het gaat om het idee. Je kunt een hengst als sportpaard wel helemaal geweldig vinden maar als hij afschuwelijk vererft, waarom zou je er dan toch mee willen dekken? Er gaan gewoon geluiden dat hij niet zo sterk zou fokken als ie zelf loopt.

Daarom vraag ik dus hoeveel nafok je daadwerkelijk gezien/in handen gehad hebt.

Want ik heb er toch echt een paar hele beste gezien...

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 20:12

De nakomelingen van Briar zijn niet zo mooi als de hengst zelf, helaas.

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 21:16

heb je al op zijn site gekeken sommige zijn super mooi, en hebben de kont niet gekregen van hun vader!!

als je merrie zelf een rond kontje heeft kun je toch wel fokken met zo'n hengst als ie soms platte kontjes vererft ??
als de hengst op een paar punten vererft ben ik allang super blij, vooral zijn front de nakomelingen die ik op internet heb gezien hebben dat, en net dat extra aan beweging hoop ik ook maar daar heb ik nog niks kunnen vinden op het internet!!
weet iemand behalve in zweden waar nog meer nakomelingen te zien zijn zodat ik zelf kan beoordelen of hij zal passen op mijn merrie??

heeft er iemand filmpjes van nakomelingen??

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:43

@Zep: zoals ik al zei heb ik er wel een paar gezien ja.

@TS: denk je niet dat ze op de site alleen maar de knapperdjes zetten?
Maar goed, volg je gevoel zou ik zeggen en probeer het...

@Tolstoj: Sja, ik heb een bloedkikker van een schimmel en ik word OOK vaak 1 met dikke punten... dus wat dat betreft...

Duveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 09:19

Zijn er geen foto's van veulens uit bv kwpn merries.
Zal misschien wel anderss er uit zien. Wat moderner???

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 18:39

heeft iemand foto's van nakomelingen uit kwpn merrie's??

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:00

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 19:07

dat vond ik nou ook en dat palomino veulen is ook super mooi maja
weet iemand of er in duitsland veel mee wordt gefokt
wil namelijk zelf de nakomelingen zien, zweden is toch weer een eindje weg

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 15:19

weet niemand iets meer??

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 09:04

Ik vind het een mooie hengst maar ken geen nakomelingen...In aken vond ik het echt een gaaf beest maar ja smaken verschillen...

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:42

ik zat net op horsedances.net daar staat de kur van briar op met jan brink in aachen... kreeg echt kippenvel echt super!!!!!!!!!!!