Dit jaar zou ik o.a. met onze Largo naar de keuring gaan. Helaas door een blikseminslag vlakbij onze wei de avond tevoren, hebben alle pony's een overmatige stress opgelopen waarbij de DA heeft aangegeven niet met haar naar de keuring te gaan. Een heel beangstigend gezicht trouwens, 9 pony's in de wei die niet meer weten wat ze doen. Continu naar de buik schoppen en maar gaan liggen rollen dan weer overeind, schoppen en weer rollen.
Enerzijds kwam me dat nog wel goed uit ook. Onze Largo is ook een merrie die alles aan haar veulen geeft en er op het moment dan ook wat minnetjes bijloopt, ondanks de hoeveelheid voer die er ingaat.
Niet alleen bij de welshjes speelt dit probleem, ook bij de shetlanders zien ze ze graag in een rijke conditie voorgebracht.
Toch vreemd, een goed jurylid weet toch ook wel dat vet geen massa is.

). Een merrie met ronduit sterke bewegingen en een goed type moet dat kunnen. Ik zou graag haar de IBOP proef laten lopen, maar daar moet ik dan weer de juiste ruiter voor zien te vinden. Ik zou het wel lachen vinden om eens te laten zien wat een Welsh pony wél kan