welk ras past bij mij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mcrielaard

Re: welk ras past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 19:49

BleikjA schreef:
ijslander: kan wel veel temperament hebben maar is heel bomvast en een ijslander is een gewichtdrager dus daar ben je nooit voor uitgegroeid.
en volgens mij zijn fjorden en haflingers ook heel sterk daar ben je ook bijna nooit op uitgegroeid tenzij je egt dressuur wilt gaan rijden kan je met deze paarden niet egt hoog komen en dan moet je volgensmij met je 16e of 18e naar een groter paard gaan (dat weet ik niet cker).

Nee hoor, je hoeft niet over te stappen naar een groter paard, maar je moet wel met je pony tussen de paarden starten als je 18 bent.

shibainu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 12:00

ik heb zo'n paarden encyclopedie gekocht en vond de hanoveraan erg leuk, weet iemand wat meer over dit ras?
en welk gesl8 is het beste?
kan je beter een paard kopen dat 1 of meer niveaus hover is dan jou of het zelfde of lager?

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:10

shibainu schreef:
ik heb zo'n paarden encyclopedie gekocht en vond de hanoveraan erg leuk, weet iemand wat meer over dit ras?
en welk gesl8 is het beste?
kan je beter een paard kopen dat 1 of meer niveaus hover is dan jou of het zelfde of lager?

Ik zou hetzelfde niveau doen, anders is het een beetje onzin om veel geld te betalen voor een hoog opgeleid paard, terwijl je het zelf niet kan. En welk geslacht dat ligt helemaal aan jezelf. Ik ben persoonlijk meer een merrie-mens, ik houd wel van paarden met karakter. (Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat ruinen geen karakter hebben) Maar merries kunnen zo hun buien hebben, en daar moet je rekening mee houden. Ik zou iig niet voor een hengst gaan, want dat is gewoon onzin.

lisa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 07:50

beautylover schreef:
:O

-new forest
-arabier
-ijslander
-kwpn
-NRPS
-andalusier
-fries
-holsteiner
-engelse volbloed
-connemara
-draver
-........

wat maakt een ras nou uit???
denken jullie nou echt dat als je 2 arabieren,friezen,dravers.. langs elkaar zet dat ze precies hetzelfde karakter hebben etc???

dacht het niet!

zoek lekker ergens op marktplaats en kijk welk paard jou het meestte aanspreekt,vooral niet op ras gaan zoeken want daar kom je niet ver mee..

idd..

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 08:13

over het algemeen zijn friezen hele rustige dieren groot genoeg voor jou maarja... elke fries verschil van karakter heder zijn ook heele rustige arabieren, nrpsers, holsteiners, dusss...

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:59

ligt trouwens ook aan je budget.....een holsteiner of gelders type van een jaar of 10 die L heeft gelopen.......?