Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
}>
maar het hangt ook af van de bouw. Een smalle van 1.76 vind ik makkelijker rond te sturen en bij elkaar te rijden dan een grove van 1.70. Ik rijd nu een paard van dik in de 1.70 maar omdat hij rank gebouwd is voelt het kleiner aan en toont het toch 'groots'. Overigens kan een kleintje wel veel front maken en zo groter tonen gelukkig.
runningkawa schreef:Toch vind ik persoonlijk een kleine ruiter op een groot paard mooier dan een lange ruiter op een klein paard.
En als springruiter doet het plaatje ook minder mee
amondi schreef:Zullen we gewoon allemaal proberen een passend paard te kopen? En niet van te voren afgaan op de stokmaat in de advertentie?

Citaat:Ik vind die grote paarden machtig en je kunt lekker over alles en iedereen uitkijken en met 3 galopsprongen ben je het bos door!
) een mooie maat. Sterre_Nanza schreef:Tsjah. Ik was eigenlijk van plan om een paard tussen de 1.65 en de 1.70 te kopen. Maar ik kwam thuis met een dravertje van 1.52
Hoezo verschil?
daffodil schreef:Ik had gezworen niet meer aan een heel groot paard te beginnen na een paar jaar flink getobt te hebben met een KWPN er van 1.84. Hierna heb ik dus Harm gekocht, slechts 1.73 en in mijn ogen dus een "kleintje".
Maar.....vorig jaar besloot manlief toch ook weer aan een paard te willen en ja hij is nog langer dan ik dus een beetje formaat moest ie wel hebben. En we hebben er dus weer één van ruim 1.80, Alfonso!
......