wat zijn de goede springhengsten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 23:00

Karandasj vind ik persoonlijk een goede springhengst, onze merrie is er afgelopen jaar door gedekt (nog 2 maandjes Lachen ). Hij staat momenteel ook op 1 met 158 punten in de sportindex voor hengsten met 4 t/m 6-jarige nakomelingen met een betrouwbaarheid van 71%! Dus hij werkt sterk verbeterend op de springaanleg. Zijn kinderen deden het de afgelopen tijd ook erg goed.

Elcaro's zijn inderdaad meer dressuurgericht, alhoewel hijzelf inderdaad all-round is. Ik heb er een tweejarige van en ik moet zeggen tis een geval apart. Niet gemeen of zo, maar d'r zit wel een kop op.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 23:19

Ik heb ook een Concorde, en pleasures verhaal klopt idd.
Ze is schrikkerig, sterk, onwijs drammerig, gooit haar hoofd om de haverklap in de lucht, en buitenrijden is levensgevaarlijk... Maar ze is zoooooooooooooo lief! Lovers Haha!
De mijne is trouwens compact gebouwd, klein (TE klein, 1.60), en voor zover ik met haar heb gesprongen kan ze leuk springen, maar is t geen hoogvlieger.
Concorde zelf is idd ook een lastig paard om te rijden. Jenny Zoer heeft hem gereden. In die periode groomde een vriendin van me voor haar, dus vandaar de verhalen.

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 23:52

Peter pan, nimmerdor, Opan, now or Never, Calidos, Garmisch, Hamlet, Damiro, Aram vraag anders eens wat hengstenfolders aan bij de springhengstenstallen ( een mond vol!) daar kan je vanalles opvragen! Lachen

patje1

Quidam..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 09:27

Quidam de revel geeft inderdaad superspring nakomelingen. Wij hadden een merrie van hem maar die was wel erg enthousiast.
Als ze los liep in de bak en jij wilde de hindernis bijv verhogen moest je gewoon uikijken want ze sprong als het kon zo over je heen!!!!
Ze heeft bij ons 150cm gesprongen!! Pling
Maar dat springerige deed ze dus ook als ze de trailer op moest! Ze sloeg de klep gewoon over en sprong naar binnen!!! Boos!
We hebben haar verkocht omdat ze voor ons te fanatiek was, was met springen dus niet meer te stoppen... maar ja het was wel een toppertje!!!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 16:34

Jurga schreef:
Jaaah Kroongraaf, Guidam, Opan, Niagara.... Haha!

Niagara!!! Mooi, ontzettend mooi koppie, en nog lief ook!! Fijn paard, echt waar. Nia heeft ook goede veulens tot nu toe.

xxx Pneekz

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 16:54

Ik ken een hengst waar de nakomelingen van stuk voor stuk super kunnen springen: Guidam. Frans gefokt paard, zoon van Quidam de Revel, en die is weer van Jalisco (toonaangevend), en van Alme (spreekt voor zich). Als je trouwens paarden zoekt die door Zangersheide gefokt zijn, heb je doorgaans ook goede springpaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 13:55

adriana schreef:
Jullie vergeten Ahorn, wij hebben een 6 jarige Ahorn merrie op stal staan en die kan super springen.

Gr. Adriana

Ja vergeet deze zeker niet.
Ik heb zelf een ruin van Ahorn, en daar spring ik mee, de mijne is ook ook gefokt op Zangersheide.
Als je een echte springer wilt, kan ik je deze zeker aanraden.
Maar let wel op want het is wel moeilijk bloed.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 14:26

Ik bedoelde niet Ahorn Z, maar Ahorn v. Nimmerdor.
Maar ze zijn allebei goed!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 14:58

jongens, dit topic is bijna een jaar oud!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 15:16

En daarom gaat er een slotje op. Kijk even of er een actueel topic over springhengsten is, of start anders een nieuw topic over dit onderwerp. Lachen