Gewoon 2 en een half jaar in de opfok, lekker het hele jaar buiten, worden ze hard van.
En die kweken vanzelf wel een wintervacht, als je ze het maar aanwent. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
En die kweken vanzelf wel een wintervacht, als je ze het maar aanwent. Kowloon1 schreef:een arabier kan heus wel zonder deken, hoe moeten ze het anders in de natuur doen?
hij is zooooooooo cool
horseranch schreef:Bij ons arabische veulen hebben we al een dekentje op gehad![]()
Gewoon voor het oefenen, en er aan te wennen![]()
Is zeer prettig voor de nieuwe eigenaar, een goed opgevoed paardje![]()
Zoals altijd gaf hij er weer niks omhij is zooooooooo cool
![]()
En natuurlijk onze arabische hengst die naar wedstrijden gaat
Ze lijden er echt niks onder hoor...... 
thinka schreef:Kowloon1 schreef:een arabier kan heus wel zonder deken, hoe moeten ze het anders in de natuur doen?
in de natuur leeft een arab in warmere oorden als bv egypte![]()
En daarbij vind ik het veel mooier een glad vachtje ......dan zo'n wollige arab onder zadel
horseranch schreef:Mensen wordt wakker ! We leven in NL en niet in de woestijn.
De meeste arabieren hier in NL zijn hier geboren, zucht !!
Ik heb een 13 jr merrie die haast geen wintervacht krijgt. Waarom zou ik haar geen winterdekentje op mogen doen als ze staat te trillen van de kouEn daarbij vind ik het veel mooier een glad vachtje ......dan zo'n wollige arab onder zadel
![]()
en ook erg on praktisch als hij bezweet is van het rijden en je moet een poos wachten tot hij droog is, terwijl je nodig naar huis moet om eten te koken ofzo...
horseranch schreef:pffffffffffff, vermoeiend dit !!!

: Manuutje1990 schreef:horseranch schreef:pffffffffffff, vermoeiend dit !!!
Waarom is dit vermoeiend?
Iedereen vind een topic over een Arabier altijd vermoeiend, en in dit topic zijn er nog niet eens is grote meningsverschillen.

). Ik heb nu eenmaal liever dat ik er in het voorjaar niet teveel last met zijn vacht aan heb
+ hij is het nu ook al jaren gewend dus hou ik het zo.

Cassidy schreef:Ik zou ook naar mijn paard kijken en blijven kijken.
Even een algemene opmerking: voor degenen die wel dekens ophebben op stal en hun paard zonder losgooien: hebben jullie in huis ook jullie jas aan en doen hem uit als jullie naar buiten gaan?