[TI] tinkers: gericht op 1 persoon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janine_L

Re: tinkers: gericht op 1 persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:12

Ik heb 3 paardjes, 1 tinker en 2 shetlanders en bij alle drie is het zo;
De liefde van het paard gaat door de maag.
Wie ze voert krijgt een hinnik, of ik dat nu ben of mijn man of de stalhouder.

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:24

Kieran vindt iedereen leuk, een boef zou hem nog mee kunnen nemen. Maar ik merk wel dat hij mij wel altijd in de gaten houdt, of ik nu op afstand in de wei sta, of als ik in de bak sta terwijl er iemand op z'n rug zit en hij aan het werk is. Hij heeft altijd z'n oogjes op mij gericht.

Ik denk dat eenkennig zijn bij alle beesten en hun baasjes voorkomt. Zo zitten mijn 2 katten altijd bovenop mij en niet op schoot bij mijn vriend.

Prissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:28

haha ja dat heb ik ook
echt grappig vin ik dat

Bij rijden is hij bij mij hardstikke braag & doet alles voor me
& als bijvoorbeeld iemand anders er opgaat haha ; lekker van de
hoefslag af enzo bochten afsnijde ;p & dat soort dinge

Hij volgt mij ook overal naartoe wel lieefffff

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:07

Ik heb nu, na een Welsh en een KWPNer een Tinker en vind dat zij veel meer op 1 persoon gericht is dan mijn vorige pony en paard. Natuurlijk vind ze iedereen interessant die wat lekkers voor har heeft, maar niet iedereen hoeft haar te aaien, dan gaat mevrouw snel terug de wei in. Ik heb haar in november een jaar, en pas sinds een paar weken vind ik dat we erg goed vooruit gaan. Ze komt nu uit zichzelf de wei uit als ze me ziet, loopt me achterna als ik aan het uitmesten ben, en heeft een paar weken geleden voor het eerst naar me gehinnikt Met rijden begint het vertrouwen ook te komen. Ze was in het begin verschrikkelijk zenuwachtig maar begint steeds meer te ontspannen. AL heeft ze ook haar slechte dagen }>
Het gaat hier trouwens ook om een "import-exemplaar".

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:01

-> TI

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:30

Die van mij is ook supereenkennig! In het begin dacht ik van het luktme nooit maar de laatste tijd hinnikt hij alleen naar mij, als ik aan kom steekt ie zijn kop naar buiten, hij kijkt mij overal na wat ik aan het doen ben. Terwijl hij bij andere best wel eens nukkig kan zijn. Ik heb hem nu bijna 1 jaar (!) maar ik heb ook heeeel veel tijd met hem door gebracht in zijn stal enzo vooral toen hij ziek was.
Ik vind het wel leuk dat hij zo eenkennig is dat wil wel wat zeggen dat hij je echt vertrouwt.
In de wei is hij heel erg op zich zelf, herkennen jullie dat ook? Als alle andere paarden aan de ene kant staan staat Chester op zijn "eigen" plaatsje helemaal achter in de wei. Hij is heel erg op zich zelf, dat herken ik ook in mij. Dus wat dat betreft passen wij super bij elkaar.
Ik heb hem trouwens pas voorhet eerst! met een ander paard staan kroelen maar wel heeel eventjes en dan is het genoeg en gaat ie weer naar zijn eigen plekje in de wei.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:59

ik heb ook een tinkermerrie gehad 5 jaar met veel plezier zij kwam rechtstreeks uit ierland en is nu geloof ik een jaar of 8...ik kon alles met haat van freestyle tot westernniveau...waar ik haar aan verkocht heb ja daar zat iedereen op haar de hele familie dus en nu is zij daar ook gestrest geraakt en dan gebeuren er rare dingen...echt waar de meeste tinkers zijn maar voor 1 persoon...en zij dus ook...ik heb mijn twijfels wel dat ze haar al verkocht hebben dat gevoel heb ik en dat is jammer want zn paard word hier de dupe van en in de meeste gevallen belanden ze bij de slacht...

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:26

Die vier van mij zijn allemaal weer anders.

Pippa heeft het liefst mij maar anderen vind ze ook wel goed als het moet.

Lady vind iedereen even leuk heeft zelfs geen voorkeur naar mij toe.

Mauricio vind ook iedereen leuk maar ik heb toch erg zijn voorkeur.

En Magic is gewoon erg. Die wil van iedereen aandacht en als ze die niet krijgt dan neemt ze die wel.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 12:34

Het is de hand die voert waar ze vrolijk naar hinnikt en dat is naar mij en de stalhouder.

met rijden probeert ze mensen wel uit maar dat is ook met andere rassen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:37

De manege- eigenaar die Chub meerdere keren per dag voert, is in Chub's ogen maar een enge man.

Mijn broertje, zusje en papa (die haar wel eens binnen zetten of knuffelen) zijn wel aardig.

Manege- kindertjes en andere voorbijgangers zijn best interessant, vooral als ze iets te eten bij hebben. Aandacht is best leuk, toch?

En ik word altijd begroet met een hinnik!

Heb een keer goed op moeten passen: mijn zusje (inmiddels 12) en ik liepen in de binnenbak, waar ook Chub losliep. Wij gezellig aan de praat en ff geen oog voor knol. Ze had dus echt bijna mijn zusje te pakken. Uit jaloezie

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:53

Zowel Boya als Tuesday zijn erg op mij gericht. Boya laat anderen ook wel bij zich, maar als ze wat gaan vragen dan is ie weg. Tuesday is erg voorzichtig met vreemden en laat zich meestal niet vangen.

Of het een echte tinkereigenschap is weet ik niet, het is een kwestie van vertrouwen hebben denk ik in combinatie met de leider zijn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:01

Gill is behoorlijk op mij gericht, andere mensen krijgen wel haar aandacht (als er eten in de buurt is) maar niet haar liefde, de knuffels en het kroelen zijn alleen voor mij bestemd

Tegenover echte vreemden is ze uiterst gereserveerd, ze stelt het ook niet op prijs als die haar willen aaien of aanraken.

Ik heb geen idee of dit met haar gesloten karakter te maken heeft, of dat het Tinker eigen is.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:13

ik heb al vaak gehoord gelezen en ondervonden het het een tinkereigenschap is....
mijn ene merrie is door anderen totaal niet te pakken,mogen ze amper aanraken,terwijl ze van mij een schatje is.Mijn andere komt altijd naar iedereen,maar o wee als iemand anders er aan de hand ergens naartoe mee wil...niemand krijgt ze een stap vooruit....als ik het touw dan vastpak stapt ze gewoon mee....raar beest (maar o-zo-lief ),en het veulen is just zo,komt naar iedereen,maar niemand behalve ik kan er aan de hand mee wandelen.
De hengst heb ik nog maar net(4 dagen),maar naar mijn idee is het net zo,nu begint hij me een beetje te kennen en zie ik zijn gedrag naar mij toe stilletjes aan veranderen

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:50

BNou offie dus echt wel !! tis paard van zn baas,, en dat is Richard..
En ikke?> ik ben die doos die met zn baas is getrouwd en die je goed in de zeik kan nemen

hihi nee ik heb geen klik met hem, ( hoeft ook niet) maar hij heeft zn baas gekozen en dat is richard

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:52

Chubby schreef:
En ik word altijd begroet met een hinnik!

En niet te vergeten dat ze zich veilig voelt bij je als er een enge meneer met een rare slang door de bak loopt!

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:11

dit herken ik ook hihi flynn kan ook zo eenkennig zijn....

AngelBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:34

Hallo mensen,
ik ben hier nieuw.
Ik las dat stukje of tinkers zich hechten aan 1 persoon.
Nou dat kan best wel eens kloppen.
Als ik Mona Lisa roep komt ze meteen maar als een ander een poging doet dan kunnen ze lang roepen.
Ook bokt ze anderen eraf of draait ze hun de kont toe.
Maar voor mij is ze super lief.
Groetjes N

wietske17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:46

Ik heb een new forest pony en zij is ook vooral alleen aan mij gehecht! ook toen ik mijn oude bijrijdster nog had merkte ik toch dat ze eenkennig was! vind t daarom moeilijk om weer een andere bijrijdster te vinden

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:09

Ja dan kan het vervelendzijn..... maar anders kan het wel leuk zijn.... flynn loopt alleen met mij of mo mee....

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:28

mijn tinkertje is bij t rijden ook zo haha ik ben de enige die der een beetje mee kan rijden en ze ziet er zo makkelijk uit mijn nicht van mag ik ook rijden jah tuurlijk lukt nie

Hazna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:37

De tinker van mijn dochter is super braaf en iedereen kan er op rijden en er mee omgaan, maar toch merk je dat hij het liefst heeft dat mijn dochter komt. Als ik eens alleen kom en op hem ga rijden, zie je hem al kijken "jij gaat toch niet rijden, he?". Maar als het antwoord "ja" is, dan berust hij wel gelijk. "Ok, dan maar!" }>

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:48

Ik heb mijn nieuwe tinker Angel nu al meer dan een maand en het verschil met Tinkerbell is wereldschokkend. Ik merk wel ook bij haar dat vreemden niet echt leuk zijn. Ze tolereert ze en ze mogen ook dichterbij komen, maar fijn vind ze het niet.
Als ik (degene die ze het meest ziet, eten van krijgt en dergelijke) mijn kop laat zien, staat ze meteen te hinniken (en Tinkerbell kijkt zo van: djeeses: aansteller!") en komt ze ook uit eigen beweging naar me toe. Maar ook bij mijn vriend en mijn moeder, die ze vaak ziet maar niet zo vaak als mij, is ze heel aanhalig en knuffelig.
Ben daar wel blij om, want uiteindelijk is het de bedoeling dat mijn vriend haar gaat berijden en als ze dan hetzelfde karakter als Tinkerbell had gehad (en mensonvriendelijk er nog bovenop) dan had dat een fiasco geworden...

xOrlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 18:23

wij hebben ook een tinkie maar daar rijden ik en me moeder op maar ze is bij alebei even braaf

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 18:53

twist is nog al moeilijk als er een anders op hem rijd
daardoor was het heel moeilijk om een verzorger voor hem te vinden
maar gelukkig heb ik nu iemand gevonden die hem goed aan kan
en verder tja hij is niet echt super vrolijk tegen iedereen
maar wel als je een plastic zak bij je hebt want daar kan eten
in zitten
komt omdat hij nu in een manege staat en tja
daar krijgen ze nu eenmaal veel lekkers van de kinderen
dus de kinderen daar zijn ook allemaal een vriend van twist
ja het is echt zo liefde gaat door de maag

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 22:10

Heb wat nieuws toe te voegen:

Angel is kennelijk toch niet bij iedereen even braaf
mijn moeder had al eerder eens geklaagd dat Angel nogal drammerig is als zij haar naar stal brengt.
Ik verklaarde dat door: een slechte dag,...
Nu heeft ze dus gisteren mijn vriend half omver gelopen en is ze op zn voet gesprongen (hij natuurlijk furieus ).
Dat is dus iets wat ze bij mij NIET doet, ze tsjokt rustig achter me aan en ook aan hek en staldeur blijft ze netjes (aan los touw) wachten...
Ik begrijp er echt niks van *sprakeloos* Heb haar zelfs proberen opjutten en dan keek ze me nog aan van:"wat wil je nou?"

ergens vind ik het natuurlijk niet fijn (stel je een vriend voor die met zn teen in de lucht in de zetel ligt en bijbehorende jammerkreten ) maar ik ben er toch wel door gecharmeerd...