Wie heeft er een Balzflug?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie heeft er een Balzflug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:48

Je kan vragen of je mag zien waar het paard gestald word, meestal kun je dat ook wel aan het soort mensen zien, als jij echt wilt dat je paard goed geplaatst word, zal je denk ik ook lang over die keuze nadenken!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:37

Ik heb een tijdje een Balzflug gereden, die nu Z2 loopt.. beestje kon geweldig lopen, ging inderdaad wel snel staken, maar was er in principe ook weer fijn uit te rijden! De balzflugs die ik ken, vind ik allemaal fijne paardjes!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:00

Ik deel je mening maar het ligt eraan onder wat voor een omstandigheid het paard/pony verkocht wordt.
Bij Tiessie is het denk niet helemaal reeel en wanneer ik mijn paard zou willen verkopen omdat ik het niet meer kan opbrengen of door extreme omstandigheden.
Dan zal ik zeker willen weten waar zij komt te staan en dan is de prijs niet het belangrijkste.

En dat is hier niet helemaal het geval ik heb eens een hond weg moeten doen en heb hier dan ook geen cent voor gebeurt omdat ik wist dat hij in goede handen kwam en dan doet geld niet ter zake
Ik weet wel dat mensen bedrogen worden wanneer er in een advertentie
geplaatst wordt geen handelaren dan komt er gewoon een nichtje mee of een meisje die zich voor doet als de dochter en zo kan er een goede goedkope deal gemaakt worden.

Laatst stond er nog een andalusier te koop op m.p. maar deze mensen gaven bij voorbaat al aan dat er een soort van contract gemaakt zal worden wanneer hun jou een goede eigenaar vonden om er zeker van te zijn dat het paard niet uit hun ogen zouden verliezen.
En de prijs was volgens mij een vaste prijs maar er viel nog wel over te praten dit zou dus een optie kunnen zijn wanneer je zou willen weten hoe en wat.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:53

zo heb ik mijn werkelijk allerliefste paard praktisch weggegeven aan een goed plekje...
Ze heeft het er goed, geld maakt dan niets meer uit, het is het paard gegunt.

Maar goed, dit was wel een 'speciaal' paard voor mij. Die anderen die ik verkocht, moeten hunzelf maar redden

vanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:00

hoi,
een meisje bij mij op de stal had vroeger een Balzflug. heeft ze zelf beleerd en was al snel Z-dressuur. Ze heeft hem teon verkocht wegens gezinsuitbreiding en het paard lopt nu nationaal met een juniore. Het was een sterk paard,dat goed kon lopen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:14

zwanepol schreef:
Zijn Tiessie en Tooske dezelfde?

Goh apart, dus ze staan zo'n beetje in de rij?

En hoe kunnen ze nou bepalen wie de juiste baas is, gaan ze dat controleren of krijgt degene met de "mooiste praatjes" de eerste kans om het paard te kopen.
Ik ga er toch altijd vanuit dat iedereen goed voor een paard is als je dat verkoopt.
En als ze bang zijn dat een paard het niet goed (genoeg) krijgt moeten ze hem niet verkopen.

Misschien zie ik het verkeerd hoor en zeg ik nu teveel?

Nee ik ben Shari een goede vriendin van Tiessie en ik weet er ook het 1 en ander vanaf vandaar!..

Nou het paard is nogal 1 kennig en je ziet zo aan iemand zijn rijstijl en in de omgang ofdat het klikt!.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 15:14

Klopt ze zijn éénkennig!

Tooske groetjes aan Tiessie en wens haar geluk!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 16:54

Hoi hoi, daar ben ik weer, was even op vakantie. Maar ik zie dat Tooske de honneurs waar heeft genomen!!
Ben vanochtend weer bij de Balzflug geweest, ben er helemaal weg van!! Hoop deze week duidelijkheid te krijgen over hoe het verder gaat. Ik weet dat de wijze van verkoop wat wazig overkomt maar ik heb dit goed besproken met de eigenaar en ga het hier niet helemaal uitleggen als jullie het niet erg vinden, het is misschien wat complex maar zolang ik het maar begrijp is het oke, toch?

Hij is inderdaad op een grappige manier eenkennig! Veel karakter! Ik denk dat als ik deze voor me win ik weer een vriend voor het leven heb, net als mijn lieve Artiest was...

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:48

Oké, ik respecteer het dat je je verhaal verder niet op bokt zet (heb je groot gelijk in ).
Ik stelde mijn vraag gewoon uit nieuwgierigheid en bracht het ter discussie om jou eventueel te behoeden voor een teleurstelling.

Dat het paard op een grappige manier eenkennig is, daar kan ik me wat bij voorstellen. Ik heb eerder in het topic al vermeld dat wij dus een mondriaan (v. balzflug) hebben gehad die ook zo is, en daarbij moet ik ook toegeven dat wij ook het idee hadden dat dit paard zeker niet voor iedereen geschikt zou zijn. Ik heb dit ook bij de verkoop aangegeven (we hebben eigenlijk maar 2 kijkers gehad die zelf spontaan langs zijn geweest) en de tweede kijker was helemaal weg van hem ondanks (of eigenlijk dankzij) zijn karakter. Ze is 3 x langs geweest en bij de 2e keer bracht ze een man mee die plomp verloren op hem afstapte waarvan hij dus helemaal niets moest hebben, die man is dus verder niet meer in zijn buurt geweest terwijl het de bedoeling was dat hij erop zou gaan rijden.....
Toen heb ik dus gezegt dat dat nou is wat dit paard typeerde en dat ik blij was dat ze dus met eigen ogen had gezien hoe het paard kan zijn, en dat het voortkomt uit wantrouwen (waarvoor weet ik niet)
Het paard is bij ons geboren en er is nooit iets raars meegebeurt, maar vanaf het eerste uur dat het geboren was kon je al aan hem zien wat voor karakter hij had, apart...
Zo als ik dus al eerder melde heeft ze het paard nog geen jaar, maar is ze er hartstikke gelukkig mee (ondanks dat ze zelf de stal uit moet mesten want anderen, en dan vooral mannen, laat hij niet toe)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 14:21

Ja, ik heb ook het idee dat het wantrouwen is, onzekerjeid misschien. En dit paard staat ook gewoon bij de fokker en ik ken de mensen, ik geloof niet dat er iets echt vervelends mee gebeurd is. Ik hoop alleen dat als hij van mij wordt en hij staat op een pensionstal dat dit dus goed gaat. En dat hij niet steeds een klap voor zijn hoofd krijgt omdat hij lelijk uit de box kijkt. Niet iedereen begrijpt een paard.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:17

Hoi Tiessie,
wanneer hoor je nou het verlossende antwoord van de verkoper?
Was dat nou einde v.d. week?

Obera had vandaag een goede bui en was niet chagerijnig ze hebben echt wel hun goede kanten en in de stal is het gewoon hun plekje!
Maar als er een keer foto's zijn laat maar eens zien dan met de tijd ben zeer benieuwd

Groetjes maar weer

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:01

Ik ben nu ook wel benieuwd Tiessie, weet je al meer?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 16:09

Nee, zondag pas..............

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 16:21

Balzflugs hebben de naam lastig te zijn ja. Maar ik heb een Balzflug gehad en die was niet zomaar fijn, dat was gewoon een DIJK van een knol, zo'n geweldig paard. Zo slim, zo snel, zo intelligent, van goede wil. Ze gaf me ook een fantastisch gevoel bij het rijden. En ze kon gewoon goed draven en galopperen hoor. Niks mis mee.

Maar ik heb wel gehoord dat balzflug wel eens artrose vererfd. En dat had deze merrie helaas ook. Terwijl ze een hele mooie merrielijn achter zich had staan.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 18:08

Het is alweer een tijd geleden en er is ondertussen een hoop gebeurd, heb een merrie laten keuren omdat ik dacht dat die me misschien toch beter paste maar die werd afgekeurd. Ben toen toch weer teruggekomen op de Balzflug-ruin en voila! hij wordt dinsdag gekeurd en als ie goed is wordt het mijn paard!!
Soms maak ik me wel een beetje zorgen over het karakter maar ach het kan niet allemaal makkelijk gaan en hij is bloedmooi en een echte knuffel, ben er toch helemaal weg van!!! Spannend!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:00

laat foto's wel zien he, t.z.t.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:08

Leuk voor je Tiessie!
Veel succes morgen met keuren!!!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 11:43

Dankje! Foto's volgen maar pas als ie goed is! We gaan de goden niet verzoeken.....

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:48

ha, ha, groot gelijk!
dat is net zo iets als zeggen dat je mee gaat doen aan de olympische spelen....

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:50

ha, ha, groot gelijk!
dat is net zo iets als zeggen dat je mee gaat doen aan de olympische spelen....

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:55

Ben heel erg benieuwd of ie goed is!
Waar stond hij eigenlijk? Wij hebben namelijk ook 2 Balzflug's bekeken een tijdje geleden...

Shira2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:54

Mijn vriendin heeft een 4 jarige ruin , lancet x balzflug. Dit dier is in de omgang zeer braaf bij haar, maar zeer eenkennig. Ze heeft hem ingereden, het is een erg intelligent en slim paard, super lenig en kan super lopen! Maar.... hij is niet meer onder het zadel omdat hij gewoonweg gevaarlijk is. Na 5 min. gaat er een knopje om in zn kop en dan gaat ie net zolang door totdat zn berijder er naast ligt. Gert vd Hof heeft m een keer gereden, en hij noemde het dier "een echte". Ik persoonlijk vind het zo op het eerste gezicht geen mooi paard, maar als ie aan het werk is krijg ik spontaan een grote glimlach!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 09:28

Keuring was op 1 puntje helaas niet goed, dit wordt over 2 weken opnieuw bekeken door de DA, kan een kleine gevoeligheid/belssure zijn. Rontgenologisch wel 100% Wordt vervolgd......

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 12:16

Afwachten maar weer..... Spannend hoor!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:14

Grappig om die verhalen te lezen. Ik heb een Balzflug (x Emilion) en zij is inderdaad ook erg eenkennig. Toen ik haar net reed en mijn vriend (de officiele eigenaar) stond te kijken, was ze steeds aan het loeren waar hij was gebleven. Ook zou ze nooit zomaar een snoepje van me aangenomen hebben Ik hou daar wel van, dat noem ik karakter. Nu zijn we overigens dikke vriendjes. Ze is z2 startgerechtigd maar is er twee jaar uit ovm veulentje en omstandigheden. Ik ben net weer met haar begonnen (half jaartje ongeveer) en het gaat aardig goed. Ze is erg meedenkend en zeer intelligent, snapt alles meteen en heel meewerkend, maar als ze iets echt niet wil dan moet je van hele goede huize komen. Gelukkig is dat zeer zelden. En als je iets doet waar ze een hekel aan heeft (bijvoorbeeld manen trekken of oren uitscheren) dan moet je de volgende dag niet teveel van haar verwachten Heerlijk toch! Ze is nogal werklustig en vlot, maar er zit zeer zeker geen kwaad in en ik heb er een super leerpaard aan!
Verder fokt ze ook nog hele leuke veulens. Zo is Bagheera (van Ursy) vorig jaar provinciaal en nationaal kampioen geworden en het veulen van vorig jaar is vol enthousiasme door de hengstenhouder weer mee teruggenomen (ook al was het een merrie). Ik heb niks dan goede woorden zoals jullie lezen