ELCARO wat zijn de karakters van de afstammelingen daarvan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:39

ik heb elcaro diverse keren gezien op een hengstenshow, maar hij is echt wel gemeen vind ik, hij slaat gericht naar diegene die naast hem loopt, en elke keer trappen enz en bijten, vind het niet echt een lieve hengst

tomcat701

Re: ELCARO wat zijn de karakters van de afstammelingen daarv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:41

Ha ha leuk om te lezen.

Ik heb een Jacardo x Uniform, toen hij 2 was heb ik hem gekocht, nu is hij bijna 6 en het is nog steeds een draakje.
Heb heel veel dingen met hem gedaan veel verschillende wedstrijd tereinen, vakantie,buitenritten,crosstrainingen enz enz
En nog is hij altijd als hij ergens anders is helemaal het mannetje.

En vlink geduld hebben, dat werkt soms ook.
Maar jeetje wat een moeilijk paard hi hi

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:55

@Kimberly.. had dat eerder gezegd Hoop dat ik weet waar ik mee bezig ben over 2 jaar ! (Maar het is echt een schat.. hij voelt zich totaal nog geen hengst, ook al heeft hij me een keer met zijn voorbeen proberen te pakke, maar toen heb ik hem zo'n harde lel gegeven dat ie dat niet meer durft,, maar goed, hij heeft m'n vader ook een keer een gat in zn hoofd geslagen, maar dat was ook onze eigen schuld. Hij staat trouwens naast 2 merries in een weiland, wle met een draadje ertussen, en hij kijkt er nog niet eens naar.. hij is btw 1 1/2)

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 07:55

Misschien is deze link ook wel nuttig. Gaat ook over Elcaro in het algemeen maar de karakters van zn nakomelingen worden ook besproken.
viewtopic.php?f=22&t=473739&hilit=

juudje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:29

hi,

ik rij een 4 jarige elacro merrie x perricles.

ik zal je zeggen voordat ik er mee ging rijden was het echt een rot paard, niemand kon er bij in de stal komen anders trapte ze je eruit.

de eerste paar weken ben ik er extra druk mee geweest, en wat blijkt zolang hij veel aandacht blijft krijgen is het een schat van een paard!!!!
onder het zadel is ze zo mak als een lammetje!!!

kan me nu geen liever paard bedenken! schrikt nergens van, zet geen pas verkeerd.

ze is nu drachtig van hemmingway

pajidin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:45

kimberley12 schreef:
ik heb elcaro diverse keren gezien op een hengstenshow, maar hij is echt wel gemeen vind ik, hij slaat gericht naar diegene die naast hem loopt, en elke keer trappen enz en bijten, vind het niet echt een lieve hengst

Toevallig heeft mijn vader elcaro jaren op stal gehad en dus ken ik de hengst persoonlijk.
Hij gedraagt zich al een echte hengt, vandaar dat hij soms een beetje bijterig is. Dat doen bijna alle hengsten!
Je moet niet vergeten dat deze hengst voor de hengstenshows hoog in het voer staat. Dus dan veel haver krijgt..en dat in combinatie met gewoon op stal staan en geen weidegang. Hij is daarom altijd ontzettend druk op de show, maar hij is niet gemeen. Tussen gemeen en vrolijk zit een groot verschil!

Ach verder is hij best een schat...hij vindt het heerlijk om vertroeteld en geaaid te worden hoor.

Ook heb ik op 2 elcaro nakomelingen gereden. Nou dat zijn echt hele fijne paarden met een super karakter. Kunt er achterstaan, onderdoor kruipen..en toen ze 2 weken onder het zadel waren reed ik er al een buitenrit mee!

Wat ik wel weet is dat elcaro's attente paarden zijn, waar je niet op kunt slapen. Het ligt grotendeels aan de ruiter of hij met zo'n paard om kan gaan.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:02

zelf heb ik een elcaro en dat is zon schatje
je kunt er echt alles mee,je laat hem zo in de douche staan,schrikken nooit,en zijn ook echt niet bang,de mijne neem ik zo overal mee naar toe.....op concours ook nooit een probleem,en ze gaan voor je door het vuur...ik zou hem nog niet willen ruilen tegen bonfire zelf

en ze lopen altijd en het zijn echt geen paarden die bijten slaan of iets dergelijks en ook geen paarden(niks beledigends)die heel heet zijn!

dus een elcaro is echt een aanrader!!!en iedereen kan met mijn merrie zo weg rijden,het is trouwens een elcaro x naturel

ik zal zo snel mogenlijk een foto proberen te plaatsen

maar hoe elcaro zelf is weet ik eigenlijk niet,het is wel een mooie hengst maar qua karakter weet ik t niet,mischien staat er iets over op googlw.nl op kwpn.nl

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:18

Afbeelding

dit is mijn schatje dan

Afbeelding

en weer!
Afbeelding
sorry maar deze moest er ff bij,onze 1e oranje lintje
en ik zet ze los buiten op straat en ze blijft mooi staan voor een foto!...

hoop dat het nu lukt met de foto,s!

p.s het lijkt op de laatste foto of ze een groot hoofd heeft maar dat licht denk ik aan de foto,ze heeft in verhouding een heel mooi hoofdje

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:24

iemand nog meer een elcaro??

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:45

even een quote van mezelf uit het andere elcaro topic:

tam20 schreef:
Ik heb een Elcaro X Symphonie merrie van 15 jaar. Helaas is ze erg klein gebleven ( zo rond de 1.55 )
Ik rijdt haar tussen de paarden in het Z2, voorheen heeft ze ZZ gesprongen en heeft ze ook het hoogste niveau in de cross meegelopen. Een lekker allround paard, wat ontzettend hard voor je wilt werken, mits het klikt! Klikt het niet, dan doet ze niks voor je en heb je er een moeilijke tante aan. Ze heeft bij mij nog nooit een bok of kik gegeven, maar kan wel erg heet worden op de plaats.
Op stal en aan de hand is het ook een wereldbeest, erg knuffelig. Wel is ze in de wei erg dominant naar andere paarden en laat duidelijk merken wat ze wel en niet wilt.

Afbeelding

Afbeelding

acbdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:17

Ook niet mijn favoriete bloed. Er zijn natuurlijk uitzonderingen op iedere regel, maar over het algemeen zijn het paarden met een ontzettend moeilijk karakter. Heb er zelf geen een gehad, maar wel veel ellende om mij heen gezien...
Maar bedenkt wel dat er ook een merrie achter zit, dus wanneer die wel koel is, je het misschien wel treft. Plus dat het gewoon moet klikken, wellciht past jou wel zoiets. Maar meestal zijn het geen gemakkelijke beesten. Succes!

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:55

elcaro,s zijn juist hele makkelijke paardem,en over dat het moet klikken,dat moet bij elk paard!

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:06

Ik heb een Jeraldo (Elcaro) x Pion.
En ik moet zeggen qua karakter is dioe van mij moeilijker dan de meeste, zeer heet, snel op de tenen getrapt, heftig etc.
Maar ze willen wel werken en als ze het doen, doen ze het beter dan anderen.
Daarnaast moet je er ook mee om kunnen gaan en niet bang zijn. Ik vind het fantastisch bloed.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:42

mee eens werken willen ze zeker,en ik denk dat je bij elk paard wel iets mee maakt,de mijne heeft soms geen zin om te werken maar over het algemeen altijd.....mijn idee is dat het bij elk paard moet klikken,dat hangt niet echt af van de afstammeling ofwel

en ik heb juist een rustige elcaro waar je alles mee kunt maar met rijden wel een is die altijd blijft lopen!

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:31

in de huiskamer is n andere topic over elcaro,s aangemaakt

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:37

Rijd een merrie uit een Elcaro-moeder. Moeder heb ik niet gekend, scheen wel een pittige tante met gebruiksaanwijzing te zijn, maar niet gemeen.

De oudste, Shine (v. Careful), is schaapmak in de omgang, heel rustig op stal, maar onder het zadel echt een bloedkikker. Soms zelfs té werkwillig, maar ik vind het fijn rijden (ook al moet ik zeer regelmatig tot 10 tellen omdat er weer een hoek eng is oid ). Als het dochtertje van de eigenaresse erop zit is er niks aan de hand, dan sjokt ze zo een rondje door de bak, maar als ze echt aan het werk moet gaat ze meedenken en doen en daar moet je mee om kunnen gaan.

Verder heeft ze nog 2 nakomelingen van Welt Hit II gehad. De ene is liever lui dan moe, op stal tegen het chagerijnige aan maar niet gemeen. Wel opletten met die, want af en toe is ze gewoon lomp. De andere is qua karakter echt het leukste paard dat ik ken, ontzettend nieuwsgierig en altijd vrolijk, grote knuffelkont. Onder het zadel altijd braaf geweest, af en toe wat enthousiast maar echt een leuk paard. Deze 2 zijn in de omgang wel iets minder nuchter dan de oudste.

Verder ken ik nog een doodgoeie van Elcaro, daar kon je ondersteboven achterstevoren op gaan hangen en dan liep 'ie nog braaf z'n rondjes. Van mijn kant geen negatief woord over Elcaro-bloed, maar je moet wel weten hoe je er mee om moet gaan en dan heb je er vaak hele beste aan (en zo zijn er zoveel hè, Houston, Jazz, Michelangelo, Balzflug, Amor, Zeoliet, etc....)

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:45

Bij ons op stal staat ook een Elcaro x Jason.En nog een andere waar Elcare bloed in zit maar weetniet hoe het bij die precies zit.Zijn iig allebei zeker niet de makkelijkste paarden.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:10

je hebt bij elke nakomeling wel moeilijke en makkelijke paarden,krack c heeft wat moelijke paarden,gribaldi....

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:57

Mijn zusje heeft er een van jeraldo (V Elcaro). Het is een lief paard in omgang een beetje op zichzelf. maar een draak met rijden, hij kan de sterren van de hemel lopen. Maar als hij zn momenten heeft ziet hij overal bakkabouters en is het enige wat hij wil rennen en lopen zeiken om niks.

kivas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:37

Ik had een drie jarige Cruijff x Elcaro...Het klikte absoluut niet met dit paard, continu een machtstrijd en ontzettend stug...Dit paard heb ik uiteindelijk weggedaan omdat we er allebij alleen maar chagerijnig van werden en dat werkt voor beide niet fijn!!

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:05

Hoi ik heb ook een elcaro merrie van net 3 jaar, superlief in de omgang maar je moet wel consequent blijven anders dan loopt ze over je heen

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:00

Wij hebben een 2,5jarige Elcaro zoon.
Echt een super brave hengst, op stal en gewoon in de omgang, we hebben hem nu zadelmak, er heeft nog niemand opgezeten maar ik denk dat dat weinig problemen geeft..

Motown staat trouwens te koop, hij is nu 1.55m.

Elcaro x Wagner x Rigoletto.

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:51

Hier zijn foto's van mijn elcaroxwolfgang merrie
Afbeelding

[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=IZ7WWCOH[img]

[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=RZN4DEYB[img]

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:54

Bij de andere 2 ging iets mis, maar hier zijn ze dan
Afbeelding
Afbeelding

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:46

leuk zeg, dit is mijn knollie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zijn moedertje

Afbeelding

en zijn paps is bekend

Afbeelding

't is trouwens echt leuk om foto's van de voorouders op te zoeken. Ben al in begin 1900