Wie heeft er ook een nakomeling van OOSeven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Picolinie

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van OOSeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:19

Ik heb een jaarling van OO Seven en heeft de potentie om 1.70 te worden. Ze is heel lief en kan lekker bewegen. Wel een met pit denk ik die je goed moet handlen

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 09:55

Daar zitten een leuk stel paarden bij zeg!! [late reactie, op vakantie geweest ] De meeste hebben wel de donkere kleur van oo-seven. De mijne in ieder geval zeker omdat er aan moeders kant vooral bruine en vossen zitten.
Alleen het veulen ooseven x samber valt wat uit de toon Wat een leuk ding zeg!!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:09

Wat een grappig ding (ooseven x samber), zul je straks veel bekijks mee trekken.

Pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:45

Ik ben ook erg trots op de kleine Chata. Op de kraamstal staan nog meer foto's van haar ('Foto's van Pas en Chata (vijf weken oud)'
Het is een bijzonder beestje en ja... Dat bont valt wel op. De vind het helemaal niets en de ander, zoals ik, is er wild van.
Ze kan erg showen en lopen maar ik denk dat jullie dit wel herkenen.
Ik ben zelf helemaal smoor op OOSeven. Weten jullie iets meer over het karakter van ooSeven of de nakomelingen?

Mijn merrie kan heel gestresd doen en mijn veulen, Chata is eigenlijk best een koele kikker. Ze gaat haar eigen gang en hangt absoluut niet aan mams. Een ontzettende kroelkont en absoluut niet bang. Ze kan wel uit het niets vandaan heel erg gaan showen.
Echt een topper.

Pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:47

Ik ben ook erg trots op de kleine Chata. Op de kraamstal staan nog meer foto's van haar ('Foto's van Pas en Chata (vijf weken oud)'
Het is een bijzonder beestje en ja... Dat bont valt wel op. De een vindt het helemaal niets en de ander, zoals ik, is er wild van.
Ze kan erg showen en lopen maar ik denk dat jullie dit wel herkennen.
Ik ben zelf helemaal smoor op OOSeven. Weten jullie iets meer over het karakter van ooSeven of de nakomelingen?

Mijn merrie kan heel erg stessen en mijn veulen, Chata is eigenlijk best een koele kikker. Ze gaat haar eigen gang en hangt absoluut niet aan mams. Een ontzettende kroelkont en absoluut niet bang. Ze kan wel uit het niets vandaan heel erg gaan showen.
Echt een topper.

Pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:49

Ja ik zag wat foutjes staan (blind typen) dus wilde ik het verbeteren. Nu staan er twee versie's. Haha. Ja ik zag wat foutjes staan (blind typen) dus wilde ik het verbeteren. Nu staan er twee versie's. Haha.Ja ik zag wat foutjes staan (blind typen) dus wilde ik het verbeteren. Nu staan er twee versie's. Haha.

Pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:49

Ik weet niet wat mijn computer vandaag heeft maar het spoort van geen kant...

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 10:53

Pas schreef:

Mijn merrie kan heel erg stessen en mijn veulen, Chata is eigenlijk best een koele kikker. Ze gaat haar eigen gang en hangt absoluut niet aan mams. Een ontzettende kroelkont en absoluut niet bang. Ze kan wel uit het niets vandaan heel erg gaan showen.
Echt een topper.

Alle punten die je daar op noemt gelden ook voor Volumia. Hij is natuurljik wel al drie, maar ik heb hem pas sinds mei; daarvoor stond hij in de opfok en hij was dus vrij groen. Nu sta ik steeds weer verbaast over hoe makkelijk hij alles op pakt. hij is lekker koel in het koppie, het sociaal en kroelerig; en hij werkt heel erg graag voor je, maar je moet hem dus ook wel bezig houden want hij leert snel. Ik heb hem nu een paar keer gereden en ik rij gewoon al korte stukjes buiten. Gister het bos ingegaan, veel ernaast en af en toe een stukje erop; Ging geweldig!! Super fijn karakter.

Kort gezegd: mijn ervaring met het karakter van een nakomeling van OO Seven is heel positief; ik zou niet anders meer willen!! Iemand bij mij op stal heeft ook een OO Seven dat is er ook één die niet snel van z'n stuk is. Volgens mij is komt dat wel van OO seven, want dat heb ik hier op bokt ook vaker over nakomelingen gelezen.

Pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:36

Grappig om te lezen. Jouw paard lijkt mij ook een gewleldig dier. Hij ziet er erg mooi uit. Dat hij alles zo snel oppakt, wat heerlijk.
Veel succes met hem!

Jesdani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 08:01

Hallo ik heb sinds oktober 2004 een 3 jarige OO seven x Landeur ruin in mijn bezit. Ik ben nu bezig met inrijden en dat gaat super. Hij is heel braaf. Hij heet Visioen (oftewel Oen) , is zwartbruin, is nu ongeveer zo'n 1.68 en heeft alleen een halfmaanvormig kolletje als aftekening. Ik heb alleen een foto van maart dit jaar, maar recente volgen nog. Hij is gek op speelballen, zie foto! Misschien stomme vraag: maar hoe selecteer ik een foto in dit bericht??

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 09:13

Jesdani schreef:
Misschien stomme vraag: maar hoe selecteer ik een foto in dit bericht??

Dat ga ik je ff proberen uit te leggen (ben ook niet zo handig). Ik selecteer altijd foto's die ik eerst in mijnalbum.nl heb geplaatst. Dan moet je op de foto op je rechtermuisknop drukken en eigenschappen selecteren. Daar zie je het url-adres en die moet je kopiëren. Vervolgens in je reactie op de knop [Img] drukken, het url-adres van de foto plakken en op [/img] drukken.

Ik weet niet of je ook foto's in kan voegen die op je harde schijf staan. Ik hoop dat het lukt want ik ben erg benieuwd naar een foto van Visioen!! Leuk een broertje uit hetzelfde jaar en met dezelfde kleur en een kolletje

Hoe verloopt het inrijden bij jou? [ik heb namelijk ook een 3-jarige ruin, die ik aan het inrijden ben]

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 09:35

op de pavo cup liep ook een machtige 4jarige OO-seven:
Up-seven,onder Florentine Rootveld!
mooi dier,volgens mij staat er bij HAW nog wel ergens een foto van haar.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 09:35

Ik heb een 4 jarige merrie van OOseven. Ze heet U and Me en meet nu ongeveer 1.63 mtr (denk ik)

Ze is super lief, aanhankelijk, eigenwijs, soms op zichzelf, niet van haar stuk te krijgen, knuffelig, cool in het hoofd en doet alles voor je.

Dit is mijn droompaard en kan echt geen dag zonder haar (en zo denkt mijn ruin er ook over, dus als we ze uit elkaar halen heb je de poppen aan het dansen......... )

Hoe ik haar ook train of voer.........ze blijft nog steeds haar babiebuikje houden. Krijg elke keer de vraag of ze drachtig is Hebben jullie daar ook last van? Of is die van mij gewoon niet normaal?

Ik moet wel zeggen...........dat ik helaas toch wel wat nakomelingen tegen kom van OOseven die OCD hebben. Joemmie (dat krijg je als je haar naam snel uitspreekt ) is april 2004 geopereerd. Ze heeft er nu geen last meer van en je ziet er ook niks meer van, maar helemaal normaal vind ik het niet.
Ben ik de enige die dat opvalt?

Hier mijn zwarte schaap na de training. *moe*
Afbeelding

Joem tijdens les vorige week. Foto's zijn helaas wat donker. We zijn nog in de fase van conditie opbouwen na de vakantie
Afbeelding

Chrisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:42

Ik heb ook een driejarige dochter van OOSeven. Ze heet Vivente en we hebben haar zelf gefokt. Haar moeder is heel heet, een beetje zuur en lastig te rijden, maar Vivente is juist heel nuchter en super vriendelijk. Ze is echt de favoriet van onze dochter van vijf.
Ik heb haar kortgeleden aangereden en het is een fantastisch paard onder het zadel. De eerste buitenritjes zitten er ook al op en dat ging allemaal
uitstekend. Ik ben heel blij met dit paard.

Oja, en ze is ook heel groot. Ik lees wel dat veel OOSeven's niet zo groot zijn, maar Vivente meet 1.72 m., terwijl haar moeder niet groter is dan 1.63 m.

komma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 12:01

Ik heb een tweejarige OOseven hengst. Hij staat in de zomerweide. Ik hoop dat hij nog mooi ruim aan de maat komt, want hij was in het voorjaar nog wel een beetje beknopt. (erg kort en stokmaat 1.60) Ik ben expres niet zo vaak gaan kijken omdat ik veel niet al te grote Oosevens ken en ik het ergste vrees. Het is wel een paardje met een waanzinnig goed karakter. Lief en zeer aanhalig. Gitzwart, 1 wit voetje en een krijtstreepje op zijn hoofd.
Ik duim dat hij nog een groeispurtje heeft gemaakt deze zomer......

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 12:15

Ik ken nog wel een OOSeven merrie die behoorlijk aan de maat is (dik over de 1.70 mtr) dus maak je niet teveel zorgen.

Daarbij maken ze een boel goed in beweging en karakter, en persoonlijk heeft dat mijn voorkeur.

Vindt trouwens dat er soms nog wel een verschil zit in manier van bewegen. De een beweegt wat houteriger en heeft een minder snel achterbeen, terwijl de ander echt top beweegt.
Zo zie je maar weer dat ook mama invloed heeft!

komma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 12:50

Dank je Dimple. Ik heb ook een Gribaldi uit dezelfde moeder als de ooseven en die is wel mooi aan de maat (1,68) Dat was als twenter ook zo'n poppetje. Als 3 jarige was ze 1,65 en dit jaar op de keuring maten ze haar op 1,68. Hierover ben ik heel tevreden dus. Als de kleine Ooseven van ons hetzelfde doet als zijn zus komt het wel goed, maar veel mensen die horen dat je een ooseven hebt vragen als eerste "is 't ie wel aan de maat" en dan krijg ik toch een klein beetje de bibbers.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 14:18

Leuk dat er weer wat ooseven's worden aangemeld!!

Tja mijn ooseven is niet zo groot (sorry komma wil je niet nog gestresster maken). De verkoper had hem op 1,63 gemeten, maar ik denk dat hij nog iets kleiner is (1,60 ofzo). Maar ik begreep eerder in deze topic van iemand dat veel rubinstein paarden pas later gaan groeien, dus maak je voorlopig maar niet te veel zorgen, hoor! Ik verwacht zelf dat mijn ruin ook nog wel 5 cm zal groeien zodat hij rond de 1,65 komt...

Dimple schreef:
Ik ken nog wel een OOSeven merrie die behoorlijk aan de maat is (dik over de 1.70 mtr) dus maak je niet teveel zorgen.

Daarbij maken ze een boel goed in beweging en karakter, en persoonlijk heeft dat mijn voorkeur.

Ben ik het helemaal mee eens! Als Volum niet meer groeit ben ik nog steeds blij met hem, die gaat nooit meer weg

Maar bij mij op stal staat ook een 4 jarige ooseven-ruin [U2]
en die is ook wel aardig aan de maat, dus ze zijn er wel!!

Dimple schreef:
Hoe ik haar ook train of voer.........ze blijft nog steeds haar babiebuikje houden. Krijg elke keer de vraag of ze drachtig is Hebben jullie daar ook last van? Of is die van mij gewoon niet normaal?

Mijn paard heeft ook een aardig rond buikje. Maar het is een ruin, dus vragen over drachtig-zijn heb ik nog niet gehad Maar Volum staat ook dag en nacht in de wei, en in die wei staat nu nog wel aardig wat gras, dus voorlopig wijt ik het daar maar aan. Komend weekend gaat hij naar stal en dan komt hij alleen nog maar een paar uur per dag op een schraler landje, dus ik hoop dat die buik dan wat minder wordt, echt elegant is het niet

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:08

Dimple schreef:
Ik moet wel zeggen...........dat ik helaas toch wel wat nakomelingen tegen kom van OOseven die OCD hebben. Joemmie (dat krijg je als je haar naam snel uitspreekt ) is april 2004 geopereerd. Ze heeft er nu geen last meer van en je ziet er ook niks meer van, maar helemaal normaal vind ik het niet.
Ben ik de enige die dat opvalt?

nee was mij ook al opgevallen, Valencia had ook ocd, ca 7 weken geleden heb ik haar laten opereren. Toevallig vandaag op controle geweest en ze is nu helemaal goed. Ik ken nog 1 ooseven (ook van een bokker) die eveneens ocd heeft dus ik had die link ook al gemaakt. Jammer dat de officiele uitslag van de ocd testen die dit jaar gehouden zijn nog zo lang op zich laat wachten.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:14

Zou dat OCD onderzoek straks ook bekend gemaakt worden per hengst of alleen globaal over de KWPN populatie?
Weten jullie met betrekking tot de OOseven's mét OCD ook wat over de manier waarop ze opgegroeid zijn, wat voor voeding ze hebben gehad en vanaf welke leeftijd ze hoezwaar belast zijn?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:26

www.ooseven.nl
Dat ik daar niet eerder aan had gedacht!
Deze topknol heeft een eigen site!
Met filmpjes (ook van nakomelingen volgens mij)
en nog meer info, ga zelf maar lekker kijken

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:32

LDRD schreef:
Zou dat OCD onderzoek straks ook bekend gemaakt worden per hengst of alleen globaal over de KWPN populatie?

volgens mij per hengst maar pas eind 2006 of zo

LDRD schreef:
ocd, wat voor voeding ze hebben gehad en vanaf welke leeftijd ze hoezwaar belast zijn?

Valencia heeft vanaf 5 maanden in een professionele opfok gestaan, zomers in het land, s winters in een loopstal met dagelijks nog naar buiten. Ze kregen daar kuil en pavo veulenbrok. Op 3 jarige leeftijd is ze naar huis gekomen en inmiddels licht aangereden. Volgens de DA was de ocd ontstaan voor het 2e levensjaar. De moeder is overigens nooit op de foto geweest en had nog niet eerder een veulen gehad.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:11

Joem heeft altijd in het land gestaan bij de mensen waarbij ze is geboren.

In 'overvloed' eten gekregen (ze voeren errug goed) Maar ook niet zoveel dat ze moddervet was.
Ruim na dat ze 3 jaar was rustig ingereden en heb haar nu zelf doorgereden.
Ze is geopereerd toen ze net 3 jaar was. W.s zat het er ook al...

Ben benieuwd naar dat onderzoek!