Fokkerij in 2100

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Re: Fokkerij in 2100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:26

Karin schreef:
[In de komende jaren zal ongetwijfeld duidelijk worden welke 'bijwerkingen' het klonen heeft en of het een levensvatbare (toepasselijk woord in dit verband) techniek is. Ben benieuwd wat er in 2100 van is waargemaakt, zelf zullen we dat niet meer meemaken.
[/quote]

We hoeven ons niet zo druk te maken wat betreft dit onderwerp clonen.
Er zal meer ellende voortkomen uit voeding bij niet gecloonde personen dan bij gecloonde personen cq dieren in combinatie met gen-manipulatie.
Ik denk dat de laatste op termijn gezonder zullen zijn.

We hadden vroeger "de Pest" nu HIV etc.

En bij gecloonde in verdere stadia zullen we meer veranderingen gaan meemaken die het welzijn alleen maar positief zal beinvloeden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:28

Eliene schreef:
Als ik het allemaal zo lees (mezelf incluis hoor) is niemand echt heel optimistisch over de toekomst... en da's toch eigenlijk wel heel erg.

Juist wel.

Eliene schreef:
Ik denk idd dat er een heleboel regels e.d. bijkomen die paarden houden en paardrijden niet makkelijker gaan maken, Qua fokkerij bij bijv. het KWPN is nu die splitsing dressuur/springen ingezet en ik vraag me af of dat gehandhaafd blijft, heb daar echt nog geen idee over.

Te beginnen bij het KWPN.
Dat bestaat dan al lang niet meer.
En regels zullen nog meer gecentraliseerd worden ,anders slaan al die verschillende geloofsovertuigingen elkaar de hersens nog verder in.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:33

joostvangestel schreef:
Bij fokkerij zijn we nogal gewend om terug te kijken naar wat er vroeger was en waar onze paarden vandaan komen. Toch gaat het bij fokkerij toch vooral over de toekomst. Daarom is het wel eens leuk om in de toekomst te kijken en te denken over hoe de paarden (en pony) fokkerij eruit ziet over 100 jaar. Als we kijken hoe de paardenfokkerij is veranderd in de afgelopen 100 jaar, dan kan ons nog heel veel te wachten staan.

.

Zolang als we niet weten hoe "de Wereld" er dan uitziet, zolang kun je geen visie geven hoe de fokkerij er gaat zien .

Dus eerst hoe zal de persoon die gaat fokken er straks uitzien in die
Wereld.

http://www.worldchanging.com/

.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 17:33

Ik denk dat over 100 jaar er juist niet meer zo gigantisch veel gefokt wordt en wat er gefokt wordt is super. Het aanbod is nu al zeer groot en de economie steeds slechter dus we krijgen een overschot en eten allemaal paardenvlees om al die paarden op te krijgen!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 17:57

Tiessie schreef:
en de economie steeds slechter dus we krijgen een overschot en eten allemaal paardenvlees om al die paarden op te krijgen!

Of Chinees want dat is de "Economie".

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 19:39

Haha, inderdaad. Da's ook nog iets om over na te denken, want tegen die tijd is de wereldmacht al overgenomen door de Chinezen en die zijn niet zo diervriendelijk!!! Dus ipv kat wordt het dan paard in de bami!!!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 19:40

Want paarden hebben we tegen die tijd als we zo doorgaan met paarden als konijnen te fokken toch echt teveel!!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 19:49

Persoonlijk denk ik dat er een heel grotere markt gaat komen voor wat kleinere paarden. Chinezen en Indiërs zullen inderdaad heel wat koopkracht vergaren in de komende 100 jaar. Als ik zo in Hong Kong, Peking en Bangalore rondkijk, zie ik niet veel mensen die op een paard van 1.70m thuishoren. De markt voor grotere ponies zal dus gaan stijgen.

Overigens zullen ze in die landen waarschijnlijk ook hetzelfde mee gaan maken wat in West-Europa is gebeurd in de afgelopen 100 jaar. De gemiddelde stokmaat van de mens gaat groeien door een hogere welvaart. Of ze daarmee gemiddeld 1.85m gaan worden is denk ik wat te optimistisch gedacht.

Probleem is waarschijnlijk meer cultureel. In modern China lijkt mij weinig plaats meer voor paarden, of toch?

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 21:01

Tiessie schreef:
Haha, inderdaad. Da's ook nog iets om over na te denken, want tegen die tijd is de wereldmacht al overgenomen door de Chinezen en die zijn niet zo diervriendelijk!!! Dus ipv kat wordt het dan paard in de bami!!!

Ik denk toch echt dat we Arabisch spreken als 2e taal en dan gaan we back to the roots, terug naar het Arabisch Volbloed paard. Kunnen we gewoon weer opnieuw beginnen met de fokkerij.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 21:32

joostvangestel schreef:
Persoonlijk denk ik dat er een heel grotere markt gaat komen voor wat kleinere paarden. Chinezen en Indiërs zullen inderdaad heel wat koopkracht vergaren in de komende 100 jaar. Als ik zo in Hong Kong, Peking en Bangalore rondkijk, zie ik niet veel mensen die op een paard van 1.70m thuishoren. De markt voor grotere ponies zal dus gaan stijgen.?

Joost juist die kleine Azieaten willen paarden van boven de 1.70, vraag het aan iedere internationale handelaar, compensatie???