opfok-stallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jantina

Re: opfok-stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:15

Ik weet het niet hoor, dit heb ik twee jaar terug betaald. Misschien maakt Eduard er zelf een prijsje van? Kan natuurlijk

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:19

Kijk eens in mijn onderschrift

"Jouw veulen bij Avenue in de opfok? Dat kan!"....

De eigenaar van Avenue speent haar begin september af en er is nog ruimte over voor een aantal merrie en hengst veulens.
Je kan altijd vrijblijvend komen kijken.
Het zit in Everdingen...

Misschien is het wat voor je!

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 17:21

Het zit zo: het veulen kan event. tot mei bij de oude eigenaar blijven. Goede stal, maar misschien niet ideaal voor een veulen. Komt in de winter een paar uur buiten met de rest van de paarden en staat dan verder in een gewone paardenbox. Daarom overweeg ik vooral voor de winterperiode een opfokstal, waar meer ruimte binnen is (loopstal) en vrij naar buiten kan (bijv. paddock o.i.d.)
In de lente hebben mijn schoonouders een nieuwe woning met weiland (3 a 4 hectare) waar het veulen kan staan. Ik ga hier een schuilstal bouwen. Moet dan nog wel op zoek naar een ander veulentje voor gezelschap. Maar dat is van later zorg. Het gaat mij eigenlijk vooral om de winterperiode.....

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 22:33

Hm nee dan is het denk ik toch niet helemaal wat je zoekt.
Succes met bouwen!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 08:38

Is dit het hetzelfde adres als van de foto's van Avenue?

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 09:19

Waar Tazz het in het eerdere bericht over heeft in Belgie is echt top, maar idd misschien wat ver weg voor jou. In Brunssum (Limburg) zit ook een hele mooie en goede opfok stal. Veel land verdeeld in grote weides, goede contole, entingen en ontwormingen worden door het bedrijf gedaan zodat alles tegelijk gedaan word, hoefmid dacht ik ook maar mijne heeft er alleen in de zomer gestaan dus ik durf dat niet met zekerheid te zeggen.

Ze kunnen daar inprincipe tot hun 3 levensjaar blijven. In de winter zijn er grote stallen met uitloop en worden ze iedere dag nog in een grotere weide gelaten, om hun beentje te strekken.

Bedragen moet ik gaan nazoeken, dus als je het wilt weten dan Pb maar.

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 09:36

La Fleuterie zat eerst in België maar nu in Frankrijk ander ben ik toch een stukje te ver door gereden

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 23:18

karinna schreef:
Is dit het hetzelfde adres als van de foto's van Avenue?

Ja, dat klopt.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 23:28

Dan vind ik € 200,- best veel geld. Ik heb maximaal € 150,- betaald voor de opfok, terwijl er toezicht was en ik gebruik kon maken van alle faciliteiten (niet dat ik dat deed).

Daarna ben ik naar een opfok gegaan die in de zomer € 60,- vroeg en in de winter € 110,-. Ook met toezicht en al.....

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 23:17

Wij hebben de paarden bij 't Hofstee in Lattrop staan, ze zorgen ontzettend goed voor de dieren en dat is een zorg minder als je ze niet bij huis hebt staan. Is er iets aan de hand dan hoor je het ook metteen. Leuke betrouwbare mensen, wij hebben er meer staan dus dat drukt de prijs, maar volgens mij zijn ze niet duur in verhouding tot de service. Ze hebben ook een homepage : www.stalhofstee.nl

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 08:42

ik hou dit topic even in de gaten, ik ben zelf namelijk ook op zoek naat een adres voor een hengstveulen. Het liefste in de provincie Utrecht.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:09

Ik wil even waarschuwen voor het plaatsen van paarden in opfok.

Ik ben laatst bij iemand geweest die deed ook aan opfok, met zowel 'pension'paarden als zijn eigen fokprodukten.
Dit was een goed voorbeeld van hoe het niet moet.

De paarden stonden in behoorlijk grote weilanden (met slechte omheining) waar veel JKK in stond. Ze werden nooit bijgevoerd. Veulens werden geboren op het land en ik heb er verschillende met navelbreuken zien staan. Hoeven werden niet bijgehouden/bekapt, er zaten behoorlijk flares en brokkels aan, zelfs een hoornscheur van onder tot in de kroonrand !!
Als liksteen lag er een koeienliksteen (dus veel te eenzijdig).

De veulens die daar geboren waren en er al jaren stonden waren allemaal veel te klein gebleven; ik dacht dat ze 1 a 1,5 waren, terwijl ze al 3 a 4 bleken te zijn.
Dit was dus duidelijk een broodfokker c.q. iemand die snel 'rijk' wilde worden.
De toekomstige eigenaren van dit soort paardjes kunnen haast niet anders dan op latere leeftijd problemen aan het beewerk krijgen vanwege slechte botten.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:37

Dat is geen opfok Sugarmiss

Ik heb er ook 2 in Vlist gehad, het enige nadeel daar vind ik dat ze in de winter geen krachtvoer krijgen, dat vind ik in de winter toch wel prettig.
Dat is de reden dat ik de laatste bij www.paardenopfokbakhuis.nl had staan.

Verder heb ik wel altijd het idee gehad dat Rijneveld erg opmerkzaam is, ik heb wel eens gezien dat hij een beestje met mok bijvoorbeeld even op stal had staan om het goed te behandelen. Er zijn zat opfokbedrijven welke dat nooit zouden opvallen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:40

Sjuimpje schreef:
Dat is geen opfok Sugarmiss
Dat vind ik dus ook, maar veel mensen kijken alleen naar het bedrag wat ze maandelijks aan opfok kwijt zijn en niet naar wat het hun op de lange termijn meer aan geld kan gaan kosten.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:06

Nou ik vind dat veel geld inderdaad, en ik snap het hele systeem van dat opfok niet.. je gooit je veulen of enter ofzow toch gewoon in het land en je kijkt er amper naar om, klaar is kees kost je ook niet zoveel geld.. als je in drenthe woont kun je je paarden hier misschien ook wel kwijt, dat zouden we dan moeten overleggen met mijn pa. land zat hier

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:37

Oosterhui schreef:
Wij hebben de paarden bij 't Hofstee in Lattrop staan, ze zorgen ontzettend goed voor de dieren en dat is een zorg minder als je ze niet bij huis hebt staan. Is er iets aan de hand dan hoor je het ook metteen. Leuke betrouwbare mensen, wij hebben er meer staan dus dat drukt de prijs, maar volgens mij zijn ze niet duur in verhouding tot de service. Ze hebben ook een homepage : www.stalhofstee.nl

Dit is idd een aanrader. Hele nette mensen die goed voor de paarden zijn.

Wij hebben onze paarden altijd bij Irma Sieling in de opfok gehad. Heel erg goed alleen maar supergezonde paarden terug gekregen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:46

marije1987 schreef:
Paarden lopen op kleigrond en het is daar geheel vliegvrij(sowieso geen zomerexceemvliegjes).
.

Dat ze wat in aanraking komen met vliegen dazen etc. is niet erg.

Maak er maar kasplantjes van ,net als met mensen.

Resultaat: Later de ene allergie na de andere.

Paarden gaan tegenwoordig al over de rooie als ze gestoken worden door een vlieg.

Dus fok ze maar goed op in een beschermde omgeving.
Heb je later alleen maar plezier van als je op wedstrijd gaat.

Worden ze dan gestoken door een vlieg ben je zo de diagonaal in uitgestrekte draf over.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:05

ceasario schreef:
marije1987 schreef:
Paarden lopen op kleigrond en het is daar geheel vliegvrij(sowieso geen zomerexceemvliegjes).
.

Dat ze wat in aanraking komen met vliegen dazen etc. is niet erg.

Maak er maar kasplantjes van ,net als met mensen.

Resultaat: Later de ene allergie na de andere.

Paarden gaan tegenwoordig al over de rooie als ze gestoken worden door een vlieg.

Dus fok ze maar goed op in een beschermde omgeving.
Heb je later alleen maar plezier van als je op wedstrijd gaat.

Worden ze dan gestoken door een vlieg ben je zo de diagonaal in uitgestrekte draf over.

Daar gaat het mij zeker niet om, van mij mogen ze best af en toe eens 'geprikt' worden! Wat ik wou benadrukken is dat paarden daar geen last hebben(of krijgen) van zomerexceem. Gelukkig hebben mijn paarden daar nog nooit last van gehad, maar het lijkt mij zeker een interessant opfokadres voor paarden die daar wel last van hebben.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:12

Bij mensen is het zo dat als je teveel geprikt wordt door een bepaalde insect als je jong bent je meer kans hebt om daar een allergie voor te ontwikkelen.
Weet niet of dat bij paarden ook zo is.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:55

Katja schreef:
Bij mensen is het zo dat als je teveel geprikt wordt door een bepaalde insect als je jong bent je meer kans hebt om daar een allergie voor te ontwikkelen.
Weet niet of dat bij paarden ook zo is.

Zou het niet weten, maar het lijkt me dat toevallig bij 'mijn' opfok paarden uit heel Nederland(en zelfs uit het buitenland!) staan.. Maargoed ieder zijn eigen! Wij kozen oa voor dit adres, omdat het voor ons heel dichtbij is.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:13

marije1987 schreef:
[. Gelukkig hebben mijn paarden daar nog nooit last van gehad, maar het lijkt mij zeker een interessant opfokadres voor paarden die daar wel last van hebben.
[/quote]

Zomerexceem komt op latere leeftijd voor.
Je ziet paarden die op de klei op gegroeid zijn en later verkocht worden naar het zand veel meer last hebben van dit euvel dan paarden die opgegroeid zijn op zand.

Deze (Klei-paarden) allergische dieren hebben nooit een immuumsysteem op kunnen bouwen tegen het "gif" van de vliegjes.
Zo ook tegenhorzels.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:25

Die van mij staat bij het paradepaardje in Woerdense Verlaat, dat bevalt goed. Er wordt goed naar je paard omgekeken. Toen ik op vakantie was en mijn paard kreupel raakte, hebben ze haar naar stal gehaald om haar verder te behandelen. 2x daags weken in biotex en 2x daags een kwartier afspuiten met koud water en dat doen ze gewoon. Helemaal super natuurlijk. Voor mij zou het geen doen zijn om daar iedere dag heen te gaan ivm m'n werk. De huidige prijzen staan op de site; www.hetparadepaardje.nl.

Ik had van iemand gehoord die in Vlist was wezen kijken, dat de merries daar in de winter ook niet echt buiten komen. Dat van dat krachtvoer wist ik niet, maar dat zou voor mij wel een punt zijn om het niet te doen. Krachtvoer in de winter vind ik toch wel heel erg belangrijk.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:16

Tessebes schreef:
Die van mij staat bij het paradepaardje in Woerdense Verlaat, dat bevalt goed. Er wordt goed naar je paard omgekeken. Toen ik op vakantie was en mijn paard kreupel raakte, hebben ze haar naar stal gehaald om haar verder te behandelen. 2x daags weken in biotex en 2x daags een kwartier afspuiten met koud water en dat doen ze gewoon. Helemaal super natuurlijk. Voor mij zou het geen doen zijn om daar iedere dag heen te gaan ivm m'n werk. De huidige prijzen staan op de site; www.hetparadepaardje.nl.

Wat is dat nu voor positief nieuws?

Misschien was je paard wel nooit kreupel geworden op een ander plek in Nederland.
En op een andere plaats zou je paard bij kreupelheid behandeld zijn met een medicijn i.p.v. een bijtend wasmiddel dat ergens nog tussen de pakkenzeep heeft gestaan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:25

Ik vind je reactie wel heel erg kort door de bocht Ceasario. Je weet helemaal niet wat er aan de hand was dus het lijkt me moeilijk om de juiste behandelmethode te bepalen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:28

Katja schreef:
Ik vind je reactie wel heel erg kort door de bocht Ceasario. Je weet helemaal niet wat er aan de hand was dus het lijkt me moeilijk om de juiste behandelmethode te bepalen.

Dan houden we het maar hierbij.

Misschien was je paard wel nooit kreupel geworden op een ander plek in Nederland.