Hey,
Ik heb ook een Democraat gehad..het was een 5 jarige schimmelruin, toen hebben we heb onbeleerd gekocht. Het zadelmak maken was echt een hel!! We hebben hem op een professionele stal gezet, maar zodra ze EROP wouden...werd het gewoon helemaal zwart voor zijn ogen!! Steigeren...en helemaal uit zijn doen.
Deze pony hebben we dus ook naar Gert vd Hof gedaan. Zelfs hij had er nog een vechtersbaasje aan. Verder was het een geweldig lieve pony, echt een schatje opstal. Na een half jaartje ging het rijden goed, maar het opstijgen is altijd een probleem gebleven.
Toen ik eindelijk een keer zonder hulp van mijn vader heb kunnen opstijgen...ik was helemaal blij.....heeft hij gesteigerd omdat ik hem bijhad gezet.. Gelvolg was dat hij achterover sloeg op mij. Resultaat: 2 gebroken ruggewervels.
Nadien heb ik wel weer op deze pony gereden, want verder was hij hardstikke braaf en kon ernorm goed springen! Maar nadat ik mijn knie had geblesseerd en een weekje niet kon rijden kon ik er niet meer opkomen. Toen weer terug gedaan naar Gert vd Hof...hij heeft hem verkocht voor ons, want zelfs hij vond hem onberekenbaar...
Ik denk dat ik gewoon net pech heb gehad. Er zat ook Pion bloed in...dus de pit was er zerker! Maar ik heb onderhand ook heel veel brave democraten gezien!!!