Van welke hengst liever nakomeling GRIBALDI of LANCET...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Trudy_dJ

Re: Van welke hengst liever nakomeling GRIBALDI of LANCET...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:48

dat kan je niet alleen zeggen van een vader.
De paarden hebbe namelijk ook nog een moeder..........

Dus niets van te zeggen.
Heb je foto's?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 19:19

GRIBALDI

mijn beste paard ooit was een Gribaldi
ze zijn superslim en geweldig om mee om te gaan

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 19:28

ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik zou gaan voor Gribaldi omdat die in mijn ogen wat stabieler fokt.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 21:47

Wij hebben een lancet merrie op stal staan. Ze kan erg mooi bewegen, zit echt een supersterke draf in. Staat trouwens ook te koop (zie paarden te koop). Ze is alleen erg temperamentvol. Je moet dus wel echt kunnen rijden om haar aan t lopen te krijgen. Maar als ze gaat... wow....

Ik zou voor Lancet gaan, maar dat is puur toegepast op mijn eigen paarden. Die zijn over het algemeen vrij nuchter en compenseren qua bouw beter met Lancet.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:55

zie je wel lancet nakomelingen kunnen ook geweldig lopen

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:42

Elk paard is gevaarlijk, als je er niet goed mee omgaat, vind ik vaak rare uitspraken over dat hengsten moeilijke paarden doorgeven want het is zo verschillend per veulen en per stal en per mens. Mijn zus is toch ook van dezelfde vader en dezelfde moeder (altans ga ik vanuit ) maar zei is toch ook veel harder en kattiger als mij, ik weet niet, ik zou gewoon naar beweging en extreur waardig gaan kijken, zelf heb ik een gribaldi daar kan ik mee lezen en schrijven is een geweldig dier, zie in mijn profiel en daar komt nog eens bij dat ze extreur waardig onwijs goed is ik vind haar perfect en dat vind ik niet gauw.

We hebben ook een keer 3 x indorado bij onze Nimmerdor merrie gedaan 3 totaal verschillende paarden, dus ik vind niet dat je heel erg moet gaan kijken hoe zo'n karakter elke nakomeling heeft maar naar het extreur.

Toch heb ik wel 1 hengst waarbij ik zeg, die geeft 7 van de 10 keer moeilijke paarden door en dat is Jazz.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:49

Lancet! Omdat die tenminste wel lopen! Die Gribaldi's blijven vaak achter met het achterbeen,daar moet je veel meer aan rijden,wel zijn ze vaak koeler idd dan lancet nakomelingen,maar ik heb liever een wat heter paard.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:34

Grappig maar nu ik weet dat er Candyboy achter zit zou ik helemaal voor Lancet gaan... Candyboy is ook erg leuk en heeft een hele mooie bouw, dat samen met Lancet zie ook gelijk zitten.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:39

Ik vind het alletwee toppers! Ook heb ik van hun alletwee veel erg leuke nakomelingen gezien.

Als ik toch een keuze moet maken zeg ik: Gribaldi, ik heb zelf een goedgekeurde hengst van hem en die is helemaal super! Heel erg lief en heel fijn lopen! In de laatste 2 wedstrijden in de M1 hebben we 7 wp's bij elkaar gereden, hij heeft iig een super karakter!!

haantje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:32

Hoi, Corina
Ik heb zelf een Gribaldi van vijf jaar.
Een vosruin en een echt super lief en werkwillig paard.
Toen ik hem kocht wist ik niet eens wie Gribaldi was.
Heb hem op uiterlijk en maat gekocht.
Hij is nu 178 hoog en is een eerlijk paard maar beetje lomp in omgang.
Maar van elk paard moet je door hem goed optevoeden zelf wat maken.

groetjes haantje7

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:23

Als ik voor een paard zou gaan kijken, zou ik eerder naar een lancet gaan dan naar een gribaldi, maar dit komt omdat ik met lancet nakomelingen goede herrineringen heb en met gribaldi's slechte.
Maar zoals er hier al meer zeggen ze hebben ook nog een moeder.

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:30

Ik zou gewoon eerst is kijken welke paarden je tegenkomt qua lancet of gribaldi nakomelingen en dan oordelen per paard dat lijkt me beter..Elk paard heeft een unique karakter wat voor bloed er ook in zit dus daar kan je het niet op vast pinnen.. Zou gewoon is gaan kijken welke gribaldie of lancet nakomeling beter loopt of beter bij je past want een paard hoeft niet per difinitie verkeerd te zijn als de vader moeilijk is in de omgang..Wij hebben zelf ook niet precies hetzelfde karakter als onze ouders... ik rij zelf een flemmingh die toevallig heel werkwillig is maar dat blijken de meeste flemminghs te zijn maar ik ken er ook een en die is echt het tegenovergestelde terwijl ze uit zelfde bloedlijn komen

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:12

indd

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:34

Zou voor lancet gaan, het is een onwijs gave hengst!
Van die Gribaldi's lopen er al zoveel, dat ze gewoon gaan worden.

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:35

Kijk even op HAW, foto´s van Gribaldi! Edward Gal @ Gelderse Kampioenschappen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:51

Ik zou voor Gribaldi gaan
Wij hebben een 2 jarige hengst en dat is echt een schat van een paard. Ja hij heeft zo zijn streken. Maar dat komt het meest door het feit dat hij hengst is. *bijten enzo*

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:04

ik zou gaan voor het paard met de beste bewegingen, karakter en exterieur en gezondheid, wie van de 2 zijn/haar pappie is maakt me dat niet uit.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:13

ik ga voor lancet, al zou ik puur op het papier moeten kiezen. Gribaldi geeft vaak paarden met een slecht/traag achterbeen en paarden die zich niet graag willen sluiten. Verder (als ik het goed heb gesnapt) is de een een lancet x candy boy? candy boy, is meestal van het wat bravere en kan dus het pittige karakter van lancet beetje verminderen..... ik zou niet voor gribaldi gaan dus! het is een bloedmooi paard om te zien, maar qua gangen doorgeven is het niet best(tuurlijk zijn er een paar uitzonderingen)kijk goed welk vd 2 het best kan lopen(het beste achterbeen)

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:06

ben het heelemaal met samsam eens!!

St3phani3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:08

Lancet! haha maar dat komt omdat ik er zelf een heb nee hoor, maar een voordeel aan lancet (althans, gemiddeld genomen, want idd ze hebben ooknog een moeder!) is van achter heel sterk. In tegenstelling tot wat je nogal eens bij gribaldi hoort van een zwak 8erbeen(ook weer, het gros , dus niet allemaal!). Echter, lancet geeft zeeer gevoelige paarden , de mijne is ook een zeer gevoelig en een wat schieterig paard, waar dus wel een ervaren persoon op moet zitten met geduld. Als je ze daar echter doorheen hebt, houdt je er wel een vechter aan over die ook echt voor je door het vuur gaat!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:21

St3phani3 schreef:
Lancet! haha maar dat komt omdat ik er zelf een heb nee hoor, maar een voordeel aan lancet (althans, gemiddeld genomen, want idd ze hebben ooknog een moeder!) is van achter heel sterk. In tegenstelling tot wat je nogal eens bij gribaldi hoort van een zwak 8erbeen(ook weer, het gros , dus niet allemaal!). Echter, lancet geeft zeeer gevoelige paarden , de mijne is ook een zeer gevoelig en een wat schieterig paard, waar dus wel een ervaren persoon op moet zitten met geduld. Als je ze daar echter doorheen hebt, houdt je er wel een vechter aan over die ook echt voor je door het vuur gaat!

klopt
mijn paard is te gevoelig voor pijn en ik moet met hem wel voorzichtig zijn maar wales doet ook alles voor mij echt heel erg fijn paard is het.

mijn paard is de half broer van lancet, die heb ik al gezegd

st3phani3 ik ben met je eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:40

Ik zou voor de Gribaldi gaan, ik ken een Lancet bij ons op stal, die mij totaal niet aantrekt, daarin tegen hebben we ook een Gribaldi, en dat is zo'n ontzettend leuk ding!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:40

Elisa2 schreef:
Lancet! Omdat die tenminste wel lopen! Die Gribaldi's blijven vaak achter met het achterbeen,daar moet je veel meer aan rijden,wel zijn ze vaak koeler idd dan lancet nakomelingen,maar ik heb liever een wat heter paard.

helemaal mee eens,
mijn zus heeft ook een Gribaldi, doet het wel heel goed, maar vind de achterhand niet zo super.
Dit jaar zijn er ook een aantal Lancetten die mee doen aan Pavo Cup, ze doen het goed
Ga voor de Lancet!!!!!!!!!!!!!!
Maar jah je moet het zelf weten.
ieder zo zijn eigen
Heb zelf niet een Gribaldi of Lancet, rij op springpaarden, heb ook liever een heet paard, kun je goed ver mee komen. Ook wel met een koel paard, maar soms mist de uitstralling dan wat

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:12

Die van mij treed juist enorm aan van achter en dat is ook een Gribaldi, dus daar ben ik bij die van mij totaal niet bang voor dat ie niet goed genoeg loopt van achteren dat komt helemaal goed.. heb er nu al zin in maar moet nog even wachten..

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:22

Zoro schreef:
Die van mij treed juist enorm aan van achter en dat is ook een Gribaldi, dus daar ben ik bij die van mij totaal niet bang voor dat ie niet goed genoeg loopt van achteren dat komt helemaal goed.. heb er nu al zin in maar moet nog even wachten..

Ach jah het ligt ook aan de combinatie, merrie hengst.